مشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

امام‌ جمعه مشهد: وزارت بهداشت کاستی‌ها و نقایص مربوط به پرستاران را برطرف کند

کد خبر : 19224

امام جمعه مشهدمقدس گفت: پرستاران جزو زحمتکش‌ترین اقشار هستند اما کاستی‌هایی در مورد فعالیت آنها وجود دارد که باید وزارت بهداشت برطرف کند.

به گزارش صبح مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در مراسم تجلیل از پرستاران در بیمارستان رضوی مشهد اظهار داشت: پرستاران مظهر کامل انسانیت و خدمت محسوب می‌شوند و خدمت آنها مصداق بارز خدمت خالصانه و ایثارگرانه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: ارتباطی عاطفی میان یک پرستار و بیمار معمولا شکل می‌گیرد که این مسئله ارزشی فراتر از وظیفه و خدمت‌رسانی به بیمار از سوی پرستار می‌دهد و این مسئله، مسئله ذی‌قیمتی است.

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: این نوع ارتباط میان بیمار و پرستار را نمی‌توان در قالب حرفه و شغل و یا وظیفه حرفه‌ای احصاء کرد بلکه بیانگر نگاهی انسانی و دلسوزانه به ویژه از سوی پرستار برای مداوای بیمار است که در این مسیر تمام توان خود را نیز به کار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه این رویکرد را در دوران بستری همسر مرحومه‌اش در این بیمارستان از سوی پرستاران شاهد بوده است گفت: این نوع نگاه و رویکرد را در مدتی که همسرم در بیمارستان بستری بود از نزدیک شاهد بودم.

آیت الله علم‌الهدی در ادامه با اشاره به ضرورت فعالیت حرفه‌ای پرستاران عنوان کرد: پرسنل پرستارانی که در بیمارستان رضوی در حال فعالیت هستید افتخار خدمت به عنوان خادم امام رضا(ع) دارند و شما به عنوان خادم آن حضرت در عرصه پزشکی و سلامت باید مظهر رافت آن حضرت باشید.

وی با اشاره به اینکه هر یک از ائمه اطهار(ع) به صفتی موصوف است و در مورد امام رضا(ع)، این صفت مربوط به رافت و عطوفت ایشان است گفت: وجود مراکز درمانی این چنینی که به نام حضرت رضا(ع) مزین است، از مراکز بزرگ تجلی رافت آن حضرت است و بیمار در این قبیل مراکز با یاد آن حضرت آرامش قلبی پیدا می‌کند.

امام جمعه مشهدمقدس تصریح کرد: این مسئله که در مرکزی که به نام حضرت رضا(ع) مزین است برای شما بالاترین افتخار محسوب می‌شود و سایر مراکز درمانی از این نعمت برخوردار نیستند و باید قدردان این موقعیت باشید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن