زندگیورزشی

اگر توانایی‌های من محدود است، کرانه‌های قلبم بی‌مرز است؛ کاروان سلامتی و نشاط در ایستگاه ششم به آسایشگاه معلولین ذهنی شهید بهشتی مشهد رسید

کد خبر : 19046

تابلوی آبی رنگ که روی آن نوشته “خیریه و آسایشگاه معلولین ذهنی بی‌سرپرست شهید بهشتی” از ابتدای خیابان چشم نوازم می‌شود، درب بزرگ و خاکستری رنگ مجموعه باز است، به آرامی وارد می‌شوم. در جمعه ای دیگر، اینجا مقصد کاروان سلامتی و نشاط هیات ورزش های همگانی بسیج استان است که در ایستگاه ششم مهمان بچه های مهربان و خونگرم آسایشگاه معلولین ذهنی شهید بهشتی مشهد است.
به گزارش صبح مشهد، دبیر هیات ورزش های همگانی بسیج سپاه امام رضا ( ع ) در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص علت حضور کاروان سلامتی و نشاط در جمع معلولین آسایشگاه شهید بهشتی گفت، بعد از چند هفته سخت کاری و البته موفقیت آمیز تصمیم گرفتیم برای تجدید و تقویت روحیه اعضای کارگروه و تیم اجرایی کاروان سلامتی و نشاط در آسایشگاه معلولین ذهنی شهید بهشتی مشهد حضور پیدا کنیم و خدا را از این بابت شکرگزار هستیم.
خسروی افزود: خوشبختانه معلولین ذهنی آسایشگاه از آمادگی های بدنی خوبی برخوردار بودند و این نشان از توجه ویژه خیرین و مدیران مجموعه نسبت به آنان دارد و هیات همگانی هم با حضور خود در این مکان متوجه حضور استعدادهای ورزشی شایسته ای شد.
وی از همراهی خوب معلولین ذهنی اسایشگاه شهید بهشتی با ورزش طناب زنی، دستگاه اعصاب سنج، روپایی با توپ و ورزش هولاهوپ تقدیر کرد و خاطر نشان ساخت: بچه های این مجموعه ثابت کردند که معلولیت مانع رشد و پیشرفت آنان نیست و سعی می کنند با راهنمایی مربیان دلسوز خود، به دنبال کشف استعداد و به فعلیت رساندن سایر توانایی های خدادادی باشند.
خسروی در ادامه گفت: کاروان ورزش و نشاط سرفصل بودجه اداری ندارد و توسط تعدادی از خیرین هزینه های آن را تامین می کنند، لذا در حال بررسی چند پیشنهاد اسپانسری هستیم و از همین تریبون خبری از شرکت ها و نهادهای که می توانند در این امر حتی بصورت اسپانسری ما را حمایت کنند، دعوت به همکاری می شود.

نعمتان مجهولتان الصحه و الامان؛ دو نعمت تندرستی و امنیت است که قدرشان شناخته نمی شود
حجه الاسلام رشیدیان استاد و معلم اخلاق که با همراهی همیشگی خود با کاروان سلامتی و نشاط، قوت قلب کادر اجرایی کاروان بوده و همچنین در جمع معلولین ذهنی آسایشگاه شهید بهشتی هم حضور یافته بود، در گفتگو با خبرنگارما گفت: بسیاری از نعمت های الهی در اختیار ماست و ما از آن ها غافل هستیم و قدر و منزلت آن را نمی شناسیم و سپاس گزار آن نیستیم. زمانی که این نعمت ها از دست برود، تازه متوجه می شویم که چه نعمت های بزرگ و گران بهائی را در اختیار داشتیم!

وی افزود: از جمله نعمت های بسیار بزرگی که در اختیار بشر است، تندرستی و امنیت است که ارتباط تنگاتنگی با آسایش و آرامش یعنی همان مفهوم سعادت و خوشبختی دارد؛ زیرا دو مؤلفه اصلی در سعادت، همان آسایش و آرامش است که به تن و روان آدمی مرتبط می باشد. انسان هنگامی احساس خوشبختی می کند که تن در آسایش و روان در آرامش باشد. از این رو مهم ترین دغدغه بشر در زندگی اش، دست یابی به آسایش و آرامش پایدار است؛ چراکه دنیا به اقتضای شرایط و حال، این امکان را نمی تواند فراهم سازد تا او را به خوشبختی و سعادت کامل و مطلق برساند؛ چرا که هر آسایشی را زوالی است و هر آرامشی را پایانی.
حجه الاسلام رشیدیان خاطر نشان ساخت: وقتی انسان به این مکان ها می آید، ملاحضه می کند، به شکر الهی خیلی بدهکار است و باید به جبران زکات سلامتی، خدمت به معلولین را بر خود یک تکلیف بداند و خدا را سپاسگزارم در جمعه ای که متعلق به آقا امام زمان عجل لله تعالی فرجه شریف است، توفیق حضور در جمع معلولین ذهنی بی سرپرست آسایشگاه شهید بهشتی مشهد را یافته ام.
وی به مسئولین توصیه کرد، در کنار گرفتاری های کاری، به طور متناوب کنار بچه ها و معلولین بشینند و جهت رفع مشکلات آنان، جدیت بیشتری نشان دهند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن