زندگی

دختر مورد علاقه‌ام خودروی شاسی بلند و خانه لاکچری دارد

کد خبر : 33750

دختر مورد علاقه‌ام خودروی شاسی بلند و یک خانه لاکچری دارد که عکس‌هایش را در اینستاگرام دیدم. من ۱۸ ساله‌ و دانشجو هستم اما او ۲۸ ساله است و مدیر یک شرکت وارد کننده لوازم‌آرایشی. از طریق یکی از فامیل ها که در شرکتش کار می‌کند، با او آشنا شدم. عاشقش شدم و می‌خواهم برای به دست آوردنش، خودم را به آب و آتش بزنم هرچند خیلی فاصله طبقاتی با هم داریم. چه کنم؟

صبح مشهد– نویسنده: عبدالحسین ترابیان | کارشناس‌ارشد روان‌شناسی/ مخاطب گرامی، آگاه باشید که شما در مرحله دوم نوجوانی هستید و از این سن به عنوان دوران بحرانی و توفانی یاد می‌کنند و عمده تصمیم‌های هیجانی و آنی با کمترین پشتوانه و توجیه عقلانی در این دوره گرفته می‌شود. به این دلیل که هنوز هویت‌یابی نوجوان کامل نشده، ازدواج و تصمیم به ازدواج برای پسران نوجوان کمتر در این سن و سال توصیه می‌شود چون در سن شما هنوز دیگر بلوغ‌های ضروری برای ازدواج از قبیل بلوغ عقلانی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و حتی زیستی کامل نشده است و تا این بلوغ ها به صورت حداقلی احراز نشود، ازدواج کردن خطرات بسیاری دارد.

هیچ تناسبی با دختر مورد علاقه‌تان ندارید

برای ازدواج آگاهانه توصیه می‌شود قبل از این‌که به بررسی موقعیت و شرایط دختر مد نظر خود بپردازید، ابتدا موقعیت و آمادگی‌های خودتان را برای ازدواج در نظر بگیرید و چنان‌چه ۷۰ درصد شرایط لازم را برای ازدواج ندارید، بهتراست به این علاقه که زودگذر و کاذب است، بها ندهید. با توجه به مشخصاتی که از گزینه مد نظر خود ارائه داده‌اید، هیچ تناسبی از نظر سنی، موقعیتی، شغلی و … با ایشان ندارید و به احتمال زیاد، دوام این نوع ازدواج ها بسیار کوتاه خواهد بود.

فاصله سنی را کم اهمیت ندانید

دختر مد نظر شما، ۱۰ سال شناسنامه‌ای از شما بزرگ‌تر و به طور معمول به اندازه سه تا پنج سال از نظر بلوغ عقلانی از شما جلوتر است و این یک شکاف فرهنگی بین شما و او محسوب می‌شود. اگر توصیه می‌شود مرد چند سالی بزرگ‌تر باشد، این مسن‌تر بودن مرد به زن امنیت می‌دهد چون می‌تواند به تجربه بیشتر شوهر در حل مسائل زندگی امیدوار باشد. زن می‌خواهد شوهرش اقتدار داشته باشد و امنیت اقتصادی برای وی فراهم کند که هم اکنون شما به عنوان یک نوجوان دانشجو، نمی‌توانید هیچ نوع امنیتی برای خود و طرف مقابل ایجاد کنید.

این عشق نیست، افکار هیجانی است

با توجه به نکات مطرح شده عاقلانه این است که به این علاقه کاذب و هیجانی توجه نکنید و بپذیرید که دختر خانم مد نظر شما در سن ازدواج است ولی شما یک دهه زمان می‌خواهید که به موقعیت فعلی وی برسید. آن چه شما عشق می‌دانید، افکار هیجانی و مزاحمی هستند که می توانند به رشد و پیشرفت تحصیلی تان لطمه جدی وارد کنند. در این بین، جواب طرف مقابل هم واضح به نظر می‌رسد و نباید شانسی برای خودتان قائل باشید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن