زندگی

پسر ۱۸ ساله‌ام کار پیدا کرده آیا با ازدواجش موافقت کنیم؟!

کد خبر : 36553

اواخر سال گذشته بود که پسر ۱۸ ساله‌ام به من گفت عاشق دختر یکی از آشنایان شده است و قصد ازدواج دارد. آن زمان پیش دانشگاهی بود. من و پدرش هم دو مانع جلوی پایش گذاشتیم و گفتیم اگر دانشگاه قبول شود و کار هم برای خودش پیدا کند، بعد بررسی می‌کنیم. حالا هم دانشگاه قبول شده و هم کار پیدا کرده. علاقه‌شان هم دوطرفه است اما شوهرم می‌گوید سن پسرمان کم است، وضعیت مالی مناسب نیست و مخالف است. هرچند پسرم در حد یک آدم ۲۵ ساله می‌فهمد.

نویسنده : زهره حسینی | مشاور و دانش‌آموخته دانشگاه علامه‌طباطبایی

صبح مشهد– همیشه آن‌طور که ما می خواهیم ممکن است شرایط پیش نرود و باید بر اساس شرایطی که در آن قرار داریم، تصمیم بگیریم. آن چه از پیامک شما فهمیده می شود، این است که فرزند شما آدم مسئولیت پذیری است چنان که در این سن هم شاغل است و هم دانشجو و در بررسی ملاک های ازدواج درست، مسئولیت پذیری بسیار مهم است. در ضمن بین دو طرف، علاقه هم وجود دارد که از اهمیت زیادی برخوردار است. به نظر می آید اختلاف فرهنگی، مذهبی، اقتصادی و خانوادگی در این ازدواج پررنگ نیست چون جزو دلایل مخالفت برای ازدواج ایشان مطرح نشده و طرف مقابل هم از آشنایان شماست اما درباره سن پسرتان چند نکته مهم و قابل بررسی وجود دارد.

یک مشاور باید پسرتان را ارزیابی کند
مشاوران ازدواج مهم ترین دلیل برای رد ازدواج در سنین زیر ۲۰ را تغییر ملاک ها در انتخاب همسر پس از انسجام و شکل گیری هویت می دانند. در واقع افراد تا ۲۰ سالگی به هویتی منسجم دست نمی یابند و این احتمال وجود دارد که از انتخاب و ازدواج خود در این سن پشیمان شوند. بنابراین مشاوران پیشنهاد می کنند دست نگه دارید اما آن چه مسئله سن را تحت تاثیر قرار می دهد، بلوغ فکری، اجتماعی و عاطفی است که تا حدی شما به رفتارهای بزرگ تر از سن پسرتان اشاره کردید اما بهتر است یک مشاور هم این ویژگی ها را ارزیابی کند تا از شرایط فرزندتان اطمینان بیشتری حاصل کنید و گام های بعدی را مطمئن تر بردارید.

از فرصت کرونا استفاده کنید
بعد از کسب اطمینان به خاطر مشورت با یک مشاور و حصول نتیجه مثبت،درباره آمادگی نداشتن خانواده که احتمالا بیشتر مالی است، از شرایط کرونایی که برگزاری مراسم ممنوع است، استفاده و برپایی مراسم مفصل به زمانی موکول شود که آمادگی خانواده و فرزندتان بیشتر است و البته تهدید کرونا هم برطرف شده باشد.

از فرزندتان در این مسیر حمایت کنید
در نهایت توصیه می شود در صورتی که عوامل اولیه ازدواج آگاهانه مهیاست، زمینه ازدواج فرزندتان را فراهم و او را در این مسیر حمایت کنید. به طور قطع فرزندتان هم پیامدهای انتخاب خود را می پذیرد و با علاقه و تعهد، ازدواج خود را سامان خواهد بخشید. بدانیم ازدواج مقوله ای چند عاملی است که شکل گرفتن یا نگرفتن آن را صرفا براساس یک عامل قابل تامل (سن) رد یا تایید نمی کنیم و تصمیم نهایی بر اساس مجموعه ای از عوامل گرفته می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 11 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن