اخبار مهماقتصادی

پیگیری معضل ٢٠ ساله در دیدار مسوولان استان با وزیر؛ دستور وزیر راه و شهرسازی : راه اهن ظرف ۲ هفته مشکل تامین واگن صادرکنندگان را رفع کند

کد خبر : 18900

به منظور پیگیری معضل ۲۰ ساله کمبود واگن برای صادرات ،دبیر کل خانه صنعت،معدن و تجارت خراسان ، نماینده مردم مشهد و جمعی از صادر کنندگان با وزیر راه و شهرسازی دیدار و گفتگو کردند.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی خانه صنعت ، معدن و تجارت خراسان رضوی ؛ در این جلسه ابتدا حجه السلام پژمانفر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی و دکتر فیروز ابراهیمی دبیر کل خانه صنعت ، معدن  تجارت استان گزارش مبسوطی از معضل دیرینه صادرکنندگان و واحدهای تولیدی صادرات محور برای تامین واگن ارایه و خواستار رفع ریشه ای این مشکل شدند .
سپس مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهر سازی ضمن قول مساعد برای رفع مشکل صادر کنندگان تصریح کرد  :تمام ظرفیت راه اهن باید برای رفع مشکل واگن مسقف برای صادرات خراسان رضوی بکارگرفته شود.
وی افزود : این مشکل با تدبیر مسوولان راه اهن بایستی ظرف دوهفته اینده حل شود.
وی با استقبال از مشارکت بخش خصوصی برای تامین واگن ادامه داد : درکنار راه اهن بخش خصوصی نیز می تواند درتامین واگن به راه اهن کمک کند  .
وزیر راه و شهر سازی  همچنین تصریح کرد : خانه صنعت ،معدن و تجارت استان نیز می تواند  با استفاده از آیین نامه اجرایی تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشورمشکل واگن رادر دراز مدت حل کند.
مهندس محمد اسلامی  ادامه داد : برای رفع مشکل، وزارت راه و شهرسازی تمام امکانات لازم را دراختیار استان و خانه صنعت ،معدن و تجارت می گذارد.
گفتنی است در دو هفته گذشته خانه صنعت ،معدن و تجارت پیرو در خواست واحدهای تولیدی صادرات محور تلاش هم جانبه ای را برای ریشه ای  این معضل قدیمی آغاز کرده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 19 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن