زندگی

می‌ترسم به خانمم بگویم اینستاگرامم را چک نکند!

کد خبر : 45308

نویسنده : زهره حسینی| مشاور و دانش‌آموخته دانشگاه علامه‌طباطبایی

صبح مشهد– خانمم مدام اینستاگرام من را چک می‌کند که چه کسانی را دنبال و چه پست‌هایی را لایک می‌کنم. از این کارش خوشم نمی آید ولی می‌ترسم اعتراض کنم و حساس‌تر شود. من ۲۹ ساله و خانمم ۲۵ ساله است. هر دو لیسانس داریم.

گذاشتن رمز و قفل روی گوشی در روابط زوجین(بدون اطلاع همسر از پسورد آن) توصیه نمی‌شود چون بهتر است فضای امن در روابط همسران برقرار باشد اما بررسی کردن یا کنترل گوشی توسط همسر هم، یک رفتار غیر مجاز و ناایمن محسوب می‌شود. در ادامه، نکاتی را با شما در میان می‌گذاریم.

دلیل نگرانی شما چیست؟
در عین حال که در زندگی‌مشترک مرزبندی زن و شوهر ایجاب می‌کند تا حد امکان افراد رازی را که به روابط زوج مربوط می‌شود پنهان نکنند، در همان حال هر فرد به تنهایی دارای استقلال و فضای شخصی و حریم خصوصی است. بنابراین انتظار شما برای داشتن فضای شخصی، انتظاری منطقی و معقول است. البته سوال مهم این هست که نگرانی و ناراحتی شما از این موضوع به مسئله خاصی برمی‌گردد یا نه، صرفا با نفس این کار مخالف هستید و این رفتار را سالم نمی‌دانید؟ به نظر می‌رسد نگران این موضوع هستید که در صورت تذکر موجب حساسیت بیشتر همسرتان شوید که البته بعید هم نیست و ممکن است ایشان مقاومت کند یا احتمالا شما را زیر سوال ببرد یا حتی با مطرح کردن باورهای غلط زناشویی که زن و شوهر هیچ چیزی نباید از هم پنهان کنند یا …، رفتار خود را توجیه کند.

رمز گوشی‌تان را از همسرتان پنهان نکنید
از گذاشتن رمز یا پنهان کردن رمز گوشی از همسرتان پرهیز کنید. با ایشان در فرصت مناسب گفت‌وگو و مطرح کنید که من روی گوشی رمز نمی‌گذارم؛ شما هم بهتر است وارد حریم شخصی من نشوید و با بیان این که رفتار سالم و درست این است ایشان را تشویق به پیروی از الگوهای سالم روابط زوجین کنید. بیان نکردن ناراحتی خودتان از این موضوع در درازمدت موجب ریشه‌دار شدن این رفتار و سخت‌تر شدن ترک آن از سوی همسرتان می‌شود.

چارچوب‌های‌اخلاقی را در فضای‌مجازی رعایت کنید
گاهی برای رفع حساسیت ایشان داوطلبانه موضوعاتی را با همسرتان از فضای‌مجازی به اشتراک بگذارید که باعث احساس امنیت خاطر ایشان از فعالیت سالم شما در فضای مجازی شود. در پایان بهتر است تاکید کنم در فضای‌مجازی حتما برای خود قواعد و چارچوب‌های اخلاقی را در نظر بگیرید تا بتوانید از روابط زن و شوهری خود به بهترین شکل مراقبت و خوشبختی را تجربه کنید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار + 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن