شهری

با نگاه صرفه جویی در مدیریت آب صورت گرفت: استفاده از ۲۹ گونه کم آب و مناسب اقلیم در ارتفاعات کمربند سبز

کد خبر : 20785

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد از کاشت ۲۹ گونه کم آب در ارتفاعات کمربند سبز خبر داد.
به گزارش صبح مشهد، مهدی یعقوبی گفت: به دلیل ضرورت ایجاد کمربند فضای سبز با هدف ایجاد تنفسگاه مناسب در پیرامون شهر و ممانعت از گسترش حاشیه نشینی هر ساله توسعه کمربند سبز با جدیت پیگیری می شود و تا کنون حدود ۹۹۰٫۰۰۰ اصله درخت و درختچه که ۴۱درصد آن گونه های مثمر و ۵۹ درصد دیگر گونه های غیرمثمر می باشد در ارتفاعات جنوب کاشته شده است.
یعقوبی عنوان کرد: در سال گذشته دو پروژه کاشت اراضی مینوش و کاشت اراضی مغان با رویکرد ایجاد نهالستان های ۵ هکتاری و با اولویت گونه های مثمر و متناسب شرایط محیطی اجرا و در سال جاری به اتمام میرسد.
وی افزود: در این پروژه تعداد بیش از ۱۲۱٫۰۰۰ اصله در قالب ۱۸ گونه و با اولویت کاشت بنه، توت، پسته وحشی، سنجد و زرشک جنگلی، عناب و سماق کاشته شده است که ۹۲ درصد گونه های جدید مثمر می باشد.
در سال جاری نیز مطابق برنامه عملیاتی میان مدت شهرداری (۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰) بیش از ۲۶۰ هکتار توسعه کمربند سبز پیش بینی شده که تا پایان سال جاری و در فصل مناسب اجرایی خواهد شد.
سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: پیرو انجام برخی پروژه های تحقیقاتی و نتایج حاصل از آنها، در حال حاضر با محققین دانشکده منابع طبیعی دانشگاه فردوسی مشهد جهت تحقیق و معرفی گونه های مناسب و روشهای بهینه کاشت و آبیاری، طرحی مطالعاتی در عرصه های کمربندسبز همکاری ها در حال انجام است.
همچنین برنامه اجرایی و مطالعات در زمینه تکثیر گونه های بومی و کم نهاده از جمله تکثیر ارس نیز با همکاری صاحب نظران در عرصه های کمربند سبز از سال گذشته شروع شده و تداوم دارد.
برای تأمین آب مورد نیاز این عرصه ها نیز مطالعات توسعه خط جداسازی آب شرب از آب خام، با هدف تأمین آب از محل پساب تصفیه خانه های لوکال در حال انجام است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن