اجتماعیزندگی

یادداشت روز صبح مشهد: بانوان آرایشگر، جهادگران عرصه هنر و اقتصاد

کد خبر : 18546

نویسنده: طاهره کاهانى، رئیس انجمن صنفی آرایشگاه های بانوان مشهد مقدس

ضرورت اشتغال زنان و دختران تحصیل کرده جامعه و روى آوردن جمعی از آنان به هنر آرایشگری، باعث شده تلفیقى از اقتصاد و هنر را در جامعه شاهد باشیم، ضمن این که در سالهاى اخیر هم شاهد ان هستیم که این رشته هنری مورد توجه و استقبال بانوان جوان و تحصیل کرده در فضاى کسب و کار قرار گرفته است.

ناگفته نماند در بعضى از مناطق بویژه نقاط کمتر برخوردار و حاشیه شهر نیاز به ساماندهى و حمایت به خصوص براى زنان سرپرست خانوار و یا خود سرپرست مى باشد که اگر با توجه به شرایط و ضوابط و رعایت قوانین مرتبط با احداث واحد صنفی، خدمات رشته های آرایشگری دایر گردد، قطعا فرصت مناسبى خواهد بود براى نیروهاى جویاى کار که در پی آن مسائل اقتصادی را نیز برای آنان به دنبال داشته و البته با توجه به رشد جامعه این نیاز هم بیشتر ضرورت پیدا میکند.

نکته دیگر در این بین فرهنگ سازى و ایجاد فضایى مناسب برای نشان دادن این هنر به شهروندان و به روز بودن آرایشگران است که خود نیازهای آموزشی را به دنبال خواهد داشت.

بنابراین آموزش به روز با استفاده از مربیان، مدرسان و پیشکسوتان و اساتید با تجربه امری ضروری مى باشد.

اینجانب با توجه به ۵ سال سابقه مسئولیت ریاست اتحادیه صنف بانوان آرایشگر و در حال حاضر در انجمن صنفی آرایشگاه های بانوان مشهد، به زعم خود تلاش نمودم، همکاران آرایشگرم را در عرصه نو آوری در امر آموزش به روز نمایم که در این راه با برگزاری سمینارها، کارگاه های آموزشی بسیاری در حوزه های مختلف کسب و کار و کار آفرینی، موضوع آسیب های اجتماعی، عدم دخالت در امور پزشکی، فرهنگ سازی و استفاده درست از فضای مجازی در راستای قوانین نظام جمهوری اسلامی، اجرا و برگزار نمودم.

از طرفی دیگر جهت ایجاد اشتغال، برگزاری کارگاه های آموزش زیبایی جهت رشد و ارتقاء سطح مهارتی همکاران بانوی آرایشگرم با کمک هیئت مدیره انجمن برگزار نمودم که خدا رو شکر اثرات خوبی داشته و این کار تنها از طریق آموزش و افزایش توانمند سازى بانوان براى این رشته هنری که به دنبال کسب درآمدهاى مالى و تقویت اقتصاد خانواده هستند، کمک شایانی نموده است. همچنین بارها اعلام کردم کار آرایشگری کار سخت و زیان آور و نیاز به حمایت هایى از قبیل تامین اجتماعی و بیمه، اعتبارات مشاغل خانگى، کمکهاى اعتبارى جهت توسعه فضاى کسب و کار و حمایت هاى لازم از سوی مسئولین محترم این شهر دارد.

در پایان جا دارد، ضمن تبریک هفته جهانی کارآفرینى و ٢٨ آبان ماه روز آرایشگر، هفته کتاب و کتابخوانی و تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و آغاز هفته وحدت، در سال حمایت از کالای ایرانى، یکبار دیگر از همه کسانی که ما را در راه ایجاد فضای کسب و کار و کار آفرینی و ایجاد بستری مناسب جهت اشتغال بانوان هنرمند این شهر حمایت میکنند بخصوص جناب آقای مهندس سنجری و کارشناسان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان، دفتر امور زنان استانداری خراسان رضوی و دیگر مسئولین در حوزهای مختلف این شهر تشکر و سپاسگذاری نمایم.
در خاتمه ضمن گرامی داشت آغاز هفته بسیج، یاد و خاطره شهیدان ۸ سال دفاع مقدس را گرامی میداریم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن