اجتماعیزندگی

در نشست خبری فیلم تلویزیونی «بی‌راهه تا راه» مطرح شد؛ تلاش فیلم برای سالم‌سازی اجتماعی/ بدعت‌گذاری اشتباه در ازدواج فرهنگ غنی ما را از بین می‌برد

کد خبر : 18551

نویسنده و کارگردان فیلم «بی‌راهه تا راه» گفت: اغلب ازدواج‌های حاصل از دوستی‌های اجتماعی منجر به‌شکست و طلاق می‌شود اما در فیلم سعی بر سالم‌سازی اجتماعی و الگوسازی سفید شده است.

به گزارش صبح مشهد، نشست خبری فیلم تلویزیونی بیراهه تا راه، در سالن کنفرانس مجتمع تجاری گردشگری سپاد خراسان با حضور عوامل این فیلم برگزار شد.

در این نشست نویسنده و کارگردان فیلم «بی‌راهه تا راه» با اشاره به دوستی‌های اجتماعی و ازدواج های ناموفق گفت: با توجه به‌مسائلی که جوانان در زمان حال درگیر مسائل کورکورانه و دوستی‌های اجتماعی هستند، موضوع فیلم‌نامه فیلم «بی‌راه تا راه» به‌ذهن من رسید و سعی شده در فیلم رویکرد مثبتی از ازدواج‌های سنتی داشته باشیم و از تجربه بزرگترها و از تداوم ازدواج سنتی بیشتر مطرح شود.

رسول مجرد کاهانی با اشاره به آمار طلاق در مشهد اظهار کرد: اغلب ازدواج‌های حاصل از دوستی‌های اجتماعی منجر به‌شکست و طلاق می‌شود اما در فیلم سعی بر سالم‌سازی اجتماعی و الگوسازی سفید شده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به اینکه کارگردان‌های مطرح به‌موضوع دوستی‌های اجتماعی و شکست در آن پرداخته‌اند، تصریح کرد: موضوع دوستی اجتماعی توسط کارگردان‌های مطرح پرداخته شده است، اما بیشتر کلیشه‌سازی شده و تاثیر مناسب را نداشته است، در فیلم بی‌راهه تا راه سعی کردم از کلیشه‌سازی  فاصله گرفته و دیدگاهی نرم و متفاوت را به‌جوانان نشان دهم تا بتوانند راه مستقیم را انتخاب کنند، انتخاب نام فیلم نیز اشاره به این موضوع دارد.

نویسنده و کارگردان فیلم «بی‌راهه تا راه» ادامه داد: جوانان امروز دچار حالت غرب زدگی هستند و من در فیلم به‌سنت‌گرایی و ترویج ازدواج سنتی بپردازم.

مجرد کاهانی با اشاره به‌مرحله تدوین گزاری در فیلم افزود: طی هفت ماه فیلم‌نامه فیلم بی‌راهه تا راه و به‌مدت ۲۰ روز ضبط فیلم به‌طول انجامید که در حال تکمیل در مرحله تدوین است تا برای نخستین اکران خصوصی در سالن نمایش شهید اصغرزاده در مجتمع امام رضا(ع) آماده شود و در حال رایزنی نیز برای پخش در شبکه سه سیما هستیم.

بدعت‌گذاری اشتباه در ازدواج فرهنگ غنی ما را از بین می‌برد

در ادامه بازیگر فیلم «بی‌راهه تا راه» با تاکید به‌مقوله سرنوشت‌ساز ازدواج گفت: ازدواج یکی از دغدغه‌های جوانان، خانواده و جامعه است که با کوچکترین خطایی ممکن است بنیان خانواده از بین برود.

امیر محاسبتی با اشاره به اینکه خانواده شکل کوچکی از جامعه است، افزود: ازدواج صحیح می‌تواند در جهت رشد و تعالی یک جامعه موثر باشد، در سال‌های اخیر شاهد بدعت‌گذاری اشتباه و خطرناک در زمینه ازدواج در جامعه بودیم که نه‌ تنها در فرهنگ ما جایی ندارد بلکه ریشه فرهنگ غنی ما را از بین می‌برد.

وی با بیان اینکه ازدواج سنت پیغمبر است و این دلیل محکمی برای اهمیت مقوله ازدواج است، ادامه داد: به‌جوانان توصیه می‌کنم برای موفقیت در ازدواج از بهترین دلسوزان و نزدیکان خود و تجربیات آنان استفاده کنند، چرا که ازدواج در زندگی دارای اهمیت ویژه‌ای است که بر همه جوانب زندگی اثر می‌گذارد‌.

تربیت و خانواده نقش مهمی در زندگی و آینده فرزندان دارد

در ادامه بازیگر دیگر فیلم «بی‌راهه تا راه» گفت: یکی از جنبه‌های انتخاب من برای قبول نقش در این فیلم وجود فیلمنامه خاص بود که به‌طور خاص به‌جوانان و ازدواج  و به‌اینکه سنتی بودن ازدواج چه کمکی می‌تواند به جوانان کند، پرداخته شده بود.

اعظم عزیزی افزود: نقش تربیت و وجود فرهنگ در خانواده بر آینده فرزندان تاثیرگذار است

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن