مشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

طی هفته کتاب؛ روزهای پر کار کتابخانه های آستان قدس رضوی

کد خبر : 18543

کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در سراسر کشور هفته‌ای پُرکار را پشت سر می‌گذارند. تجلیل از اعضای نمونه، برگزاری مسابقات ویژۀ کودک و نوجوان، اجرای زنگ کتاب در مراکز مختلف، برپایی نمایشگاه کتاب و برگزاری کارگاه های آموزشی در بازدیدهای کتابخانه‌ای از جملۀ این فعالیت‌هاست.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، معاون کتابخانه‌های آستان قدس رضوی از فعالیت‌های فشردۀ کتابخانه‌های این سازمان در مشهد و شهرستان‌ها در طول هفتۀ جاری سخن گفت و اظهار داشت: کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در طول سال همواره در جهت ترغیب گروه‌های سنی مختلف به کتاب و کتاب‌خوانی اقدامات مختلفی را انجام می‌دهد که این فعالیت‌ها در هفتۀ کتاب به اوج خود رسیده است.
حسین خسروی در ارتباط با کتابخانۀ آیت‌الله شیخ مجتبی قزوینی واقع در خیابان طبرسی مشهد گفت: برپایی نمایشگاهی از آثار برتر، تقدیر از برگزیدگان مسابقۀ نقاشی ویژۀ کودکان که به صورت حضوری در ایستگاه کودک کتابخانه برگزار شد؛ تجلیل از اعضای نمونۀ کتابخانه در بخش کتاب، دیداری‌شنیداری و کتابخانۀ گویای رضوی؛ بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه و برگزاری کارگاه آموزشیِ روش‌های بهره‌مندی از کتابخانه؛ مشارکت در برگزاری مراسم هفتۀ کتاب در تعدادی از مدارس و خدمات ویژه در بخش امانت از برنامه‌های این کتابخانه در هفتۀ کتاب است.
وی همچنین به اقدامات ویژۀ کتابخانۀ امام‌رضا(ع) در بیرجند اشاره کرد و اظهار داشت: در جهت ترویج فرهنگ مطالعه، کتابداران این مرکز اقدام به برپایی نمایشگاه کتاب به مدت یک ماه در ۶ مدرسه و مؤسسۀ خیریه در بیرجند کردند که دانش‌آموزان از امکان امانت این کتاب‌ها نیز برخوردار هستند. خسروی افزود: اجرای برنامۀ زنگ کتاب هر روز در یک مدرسه در طول هفتۀ کتاب از دیگر اقدامات این مرکز است.
وی همچنین از اجرای برنامۀ زنگ کتاب توسط مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی(ره) و کتابخانۀ آیت‌الله حاج شیخ هاشم قزوینی از دیگر کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مدارس خبر داد و اظهار داشت: کتاب‌های «ملیکا. مام خورشید عدالت»، «چگونه بهترین باشم؟»، «حضرت موسی(ع)» و «چگونه به دیگران کمک کنم؟» کتاب‌هاییست که کتابداران مجتمع فرهنگی و هنری امام‌خمینی(ره) در برنامۀ زنگ کتاب دبستان دخترانه، به معرفی آنها پرداختند. خسروی ادامه داد: کتابداران کتابخانۀ آیت‌الله حاج شیخ هاشم قزوینی نیز با معرفی و خوانش گروهی کتاب «کارآفرینی به شیوۀ شاهرخ ظهیری» در میان دانش‌آموزان دبیرستانی که متناسب با موضوع درس کارآفرینی دانش آموزان برگزیده شده بود، در جهت آشنایی عملی دانش‌آموزان با زندگی یک کارآفرین از شروع کار تا رسیدن به قله موفقیت اقدام کردند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن