اخبار مهم

سرقت با کارت های تبلیغاتی!/ مال باخته شوکه شد

کد خبر : 41544

اعضای یک باند سرقت که برای دستبرد به باقی مانده اموال یک منزل مسکونی ویلایی در هسته مرکزی شهر، به صحنه جرم بازگشتند، در تله خود ساخته گرفتار شدند و راز سرقت با کارت های تبلیغاتی را فاش کردند!

صبح مشهد–  شب سه شنبه گذشته مردی به همراه خانواده و برای شرکت در «جشن تولد» فرزندش به طرقبه رفت اما وقتی چند ساعت بعد به منزلش در یکی از خیابان های اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) بازگشت ناگهان با صحنه عجیبی روبه رو شد.

بسیاری از لوازم منزلش داخل حیاط قرار داشت و برخی از آن ها به صورت بسته بندی آماده حمل بود. مرد میان سال مضطرب و نگران به درون خانه دوید اما حدسش درست بود، دزدان ناجوانمرد به اموالش دستبرد زده بودند و همه لوازم باارزش مانند طلا و جواهرات و مقادیر زیادی از اموال قابل حمل را که حدود ۱۵۰ میلیون تومان ارزش داشت با خود برده بودند! مرد مذکور که وضعیت روحی اعضای خانواده اش نیز بر نگرانی او می افزود، بی درنگ با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و بدین ترتیب گروه کارآزموده ای از نیروهای تجسس کلانتری شهید آستانه پرست مشهد وارد عمل شدند و با توسل به شگردهای تخصصی پلیسی، از مرد مذکور خواستند ماجرای سرقت را پنهان و طوری رفتار کنند که انگار هنوز به منزل بازنگشته اند!

گزارش خراسان حاکی است، در همین حال مال باختگان با ارائه آموزش های پلیسی، سکوت کردند و بدین ترتیب گروه تجسس که از نحوه بسته بندی لوازم جمع آوری شده داخل حیاط، می دانستند سارقان دوباره به صحنه جرم بازمی گردند، در گوشه و کنار منزل مخفی شدند و به کمین دزدان طماع نشستند. به گزارش خراسان، حدود ساعت ۲ بامداد بود که در حیاط به آرامی باز شد و سارقان وارد کمین نیروهای انتظامی شدند. هنوز برق شادی از دیدن لوازم، در چشمان سارقان می درخشید که ناگهان افسران تجسس کلانتری از گوشه و کنار حیاط منزل بر سر آنان آوار شدند و در میان بهت و حیرت باورنکردنی شان، حلقه های قانونی را بر دستان آن ها گره زدند.

با انتقال دزدان دستگیر شده به مقر انتظامی، در حالی تحقیقات آغاز شد که یک زن جوان نیز در میان اعضای باند بود. بررسی های پلیس نشان داد، سرکرده این باند شش نفره که قصد داشتند با یک دستگاه خودروی تیبای سفیدرنگ اموال سرقتی را به مکان دیگری انتقال دهند، از حدود یک سال قبل به همراه یکی از دوستانش از مراغه به مشهد آمده است. او که به مواد مخدر صنعتی هم اعتیاد دارد به عنوان «ویزیتور» در یک شرکت خصوصی کار می کرد که بر اثر معاشرت با معتادان دیگری در مشهد، به فکر تشکیل باند سرقت افتاد و این گونه باند «دزدان طماع» شکل گرفت. گزارش خراسان حاکی است، اعضای این باند که در پاتوق های مصرف مواد مخدر گرد هم آمده بودند از یک زن جوان نیز برای فریب مردم و پلیس استفاده می کردند تا عبور آن ها از محلات به صورت خانوادگی جلوه کند و کسی برای شناسایی منازل خالی از سکنه به آن ها مشکوک نشود. ادامه تحقیقات ریزبینانه پلیس بیانگر آن بود که اعضای این باند سرقت ابتدا اتاقی را در یکی از مسافرخانه ها یا اقامتگاه های مشهد اجاره می کردند تا هنگام ارتکاب جرم زیر چتر اطلاعاتی پلیس قرار نگیرند.

آن ها سپس کارت های تبلیغاتی را لای در منازل ویلایی و قدیمی خیابان های اطراف حرم مطهر قرار می دادند و شب هنگام به بررسی کارت های تبلیغاتی در کوچه های مذکور می پرداختند. اگر کارتی از لای در نیفتاده بود، آن منزل را برای سرقت انتخاب و به منظور دستبرد به اموال آن برنامه ریزی می کردند. بنابر گزارش اختصاصی خراسان، نیروهای کلانتری شهید آستانه پرست پس از انجام تحقیقات مقدماتی، به سراغ مالخران و مخفیگاه های اعضای این باند طماع رفتند و مقادیر زیادی از لوازم سرقتی را کشف کردند. در همین حال مردی که در یکی از پاتوق های دزدان در جاده سیمان مشهد دستگیر شده بود، به افسران تجسس گفت: بخشی از لوازم را به یک خریدار ضایعات فروخته اند! که با تلاش نیروهای انتظامی، اموال زیادی شامل تلویزیون، چرخ گوشت، گرامافون، چینی جات، سماور و… کشف و به کلانتری منتقل شد. در عین حال ادامه بازجویی ها با نظارت مستقیم سرهنگ لعل بیگی(رئیس کلانتری) نشان داد: سرکرده باند که ۱۰ روز قبل از زندان آزاد شده است، شاه کلیدی دارد که با آن انواع قفل های قدیمی منازل را باز می کند و به همین دلیل نیز آن ها بیشتر سرقت های خود را در مناطقی انجام می دادند که خانه های قدیمی وجود داشت. همچنین در بررسی های پلیسی مشخص شد همه اعضای باند معتاد هستند و سه تن از آنان سوابق کیفری دارند.

تحقیقات بیشتر درباره سرقت های احتمالی دیگر اعضای این باند در حالی با صدور دستورات ویژه ای از سوی سرهنگ حسین دهقان پور (فرمانده انتظامی مشهد) ادامه دارد که شناسایی و دستگیری دیگر عوامل مرتبط با این باند آغاز شده است. در همین حال رئیس پلیس مشهد با تایید خبر دستگیری اعضای این باند در گفت وگویی اختصاصی به خراسان افزود: دوره جدیدی از برخوردهای قاطع با سارقان اموال مردم در مشهد، در دستور کار نیروهای انتظامی قرار گرفته است و تلاش ها برای مبارزه با مخلان نظم و آسایش مردم به شدت ادامه دارد. سرهنگ «حسین دهقان پور» همچنین به شهروندان توصیه کرد: بهترین راه مبارزه با سرقت، رعایت نکات ایمنی و توجه جدی به هشدارهای پلیس است، بنابراین شهروندان به محض مشاهده هرگونه رفت و آمد یا رفتارهای مشکوک افراد ناشناس بلافاصله مراتب را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند. مقام ارشد انتظامی مشهد تصریح کرد: چنان چه در شب برای ساعاتی قصد ترک منزل را دارید یا عازم مسافرت چند روزه هستید، حتما موضوع را به کلانتری محل و همسایگان مورد اعتماد خود اطلاع دهید.

منبع: خراسان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن