پایتخت فرهنگ اسلامی

پیکر سردار جانباز و آزاده، سیدهاشم درچه ای در مشهد تشییع شد

کد خبر : 48569

آیین تشییع پیکر سردار جانباز و آزاده، سیدهاشم درچه ای، از فرماندهان دوران دفاع مقدس، روز سه‌شنبه با حضور جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، شماری از مسوولان نهادها و ارگانهای مختلف و جمعی از مردم در مشهد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مراسم آغازین وداع با پیکر این مرحوم در مهدیه مشهد برگزار شد و حاضران، از جمله همرزمان وی، پس از برپایی آیین عزاداری حسینی و توسل به ائمه اطهار(ع)، پیکر این فرمانده دوران جنگ تحمیلی را بر روی دست به سمت حرم مطهر رضوی حمل کردند.

پیکر سردار درچه ای، بعد از اقامه نماز، در کنار سرداران شهید نورعلی شوشتری و رجبعلی محمدزاده در بهشت رضا (ع) مشهد به خاک سپرده شد.

رییس مجلس شورای اسلامی دیروز در پیامی به مناسبت درگذشت سردار «سیدهاشم درچه‌ای»، دارنده نشان پرافتخار فتح و از رزمندگان و فرماندهان استان خراسان در دوران دفاع مقدس، از عروج شهادت‌گونه این سردار رشید اسلام، آزاده دلاور و جانباز سرافراز ابراز تاثر و تاسف کرد و نوشت: ایشان مجاهدی مخلص، باصفا و یاور صدیق نظام و ولایت و از اولین رزمندگان منطقه خراسان بودند که با شروع جنگ تحمیلی در مناطق نبرد حضور یافتند و در چند عملیات ظفرمند، شجاعانه به رزم پرداختند.

سیدهاشم درچه‌ای، روز دوشنبه در ۷۰ سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به خیل همرزمان شهید خود پیوست.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هشت − شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن