اخبار مهماستانیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

مدیرعامل شرکت سپاد خراسان خبر داد: منطقه سپاد مشهد میزبان نمایش آیینی ردپای خورشید

کد خبر : 18303

منطقه تجاری گردشگری سپاد تا پایان ماه صفر میزبان نمایش آیینی ردپای خورشید با موضوع بازسازی تاریخی وقایع کربلا و سفرامام رضا (ع) به خراسان است.
به گزارش صبح مشهد، سعید حسین پور در جمع خبرنگاران با بیان این خبر افزود: امروز بخشی از جامعه هنری استان با برگزاری نمایش آیینی ردپای خورشید میهمان منطقه سپاد هستند که تا کنون با استقبال خوب مردم هنر دوست مشهد مواجه شده است.
وی افزود: بازآفرینی نمادین صحرای کربلا و عبور نمادین کاروان اهل بیت (ع) در خیابان منتهی به مجتمع های منطقه سپاد از دیگر برنامه های جانبی این نمایش است که با همراهی مردم صورت می گیرد.
مدیرعامل شرکت سپاد خراسان در ادامه نشست خبری ویژه نمایش آیینی ردپای خورشید گفت: این نمایش آیینی با هزینه بالغ بر ۳ میلیارد ریال توسط انجمن فعالان اقتصادی منطقه تجاری گردشگری سپاد برپا شده است که بدون هیچگونه انتفاع مالی پذیرای شهروندان و زائران است.
وی در ادامه تصریح کرد: فعالان اقتصادی منطقه در کنار فعالیت های اقتصادی رسالت اجتماعی خود را فراموش نکرده اند و بر پایه آن اکنون توانسته اند به حمایت از جمعی بهترین هنرمندان مشهد با یک موضوع فرهنگی و مذهبی بپردازند.
وی با بیان اینکه مجموعه گردشگری سپاد با مساحتی بیش از دو هزار متر مربع در حوزه های مختلف سرگرمی، تجاری و گردشگری و تفریحی و مسکونی اقداماتی انجام داده ، خاطر نشان کرد: ۱۳ هزار فرصت شغلی در بخش های مختلف برای مجموعه سپاد ایجاد کرده است.
حسین پور افزود: مجموعه گردشگری سپاد، بستر گردشگری روزانه بیش از ۱۲۰ هزار نفر را فراهم کرده و در کنار همه این فعالیت ها به رویکرد اجتماعی و مذهبی هم توجه ویژه داشته است.
وی گفت: فعالیت های گردشگری، زیست محیطی و ارتقاء امنیت منطقه و همچنین برپایی برنامه های تفریحی متناسب با مناسبت ها و توسعه فضای سبز از جمله برنامه هایی است که در جهت تقویت فضای گردشگری منطقه سپاد به طور ویژه در دستور کار انجمن فعالان اقتصادی منطقه قرار دارد.
رئیس هیئت مدیره انجمن فعالان اقتصادی منطقه سپاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری نمایش آیینی ردپای خورشید خاطر نشان کرد: این انجمن در آستانه ایام دهه آخر صفر ، از فضای سیرک آفتاب در زمینی به مساحت چهارهزارمترمربع بهره برده و برای اجرای این نمایش آیینی فضا سازی لازم را به شکل مطلوبی انجام داده است.

نمایش ردپای خورشید با رویکردی خلاقانه برای اولین بار در کشور به اجرا در آمده است
در ادامه نوید فلاحت، طراح و مدیر هنری نمایش آیینی ردپای خورشید افزود: این نمایش آیینی با رویکرد خلاقانه فضاهای جمعی ایجاد شده که تلفیق موسیقی، لباس و برنامه های جانبی آن برای اولین بار در مشهد اجرا می شود.
وی با بیان اینکه مجموعه گردشگری سپاد با توجه به فعالیت اقتصادی نگاه خوبی به هنر و هنرمندان دارد گفت : سپاد این بستر فعالیت هنری را در مشهد به عنوان یک بخش خصوصی ایجاد کرده است که بسیار جای تشکر و تقدیر دارد.
فلاحت با بیان اینکه در برگزاری برنامه های هنری در مشهد، شکاف های سلیقه ای وجود دارد، گفت: ازمسئولین شهری درخواست می کنم تا سلایق و نیازهای مردم مشهد را در عرصه هنری مورد توجه قرار دهند.
وی افزود: فضا سازی صورت گرفته در این نمایش از تفاوت های شاخص این رویداد هنری با رویدادهای مشابه در کشور و بویژه مشهد مقدس بوده است.

سپاد به عنوان بخش خصوصی به حمایت از جامعه هنرمندان مشهد آمده است
همچنین، محمد جهان پا کارگردان نمایش آیینی ردپای خورشید در ادامه این نشست خبری گفت: این نمایش آیینی با ۶۰ بازیگر و هنرور از تا ۱۷ آبان در خیمه گاه هنر آیینی منطقه گردشگری سپاد به روی صحنه می رود.
وی افزود: تئاتر مشهد از قطب‌های تئاتر کشور است که مدیران شهری بایستی توجه ویژه به استعداد های بر زمین مانده این هنر در مشهد داشته باشند تا همچنان در کشور حرف اول را برای گفتن داشته باشیم.
کارگردان نمایش آیینی ردپای خوردشید با ترسیم مسیر کلی این نمایش گفت: روایت «اباصلت هروی» از اصحاب امام رضا علیه السلام داستان را به پیش می برد و پس از گذر از سفر امام رضا علیه السلام به خراسان و دعای باران به حیله گری ها و مکر مامون تا شهادت آن حضرت می پردازد.
وی شهادت حضرت ابوالفضل عباس علیه السلام را از دیگر پرده های تاثیر گذاری این نمایش دانست و افزود: با حضور ۶۰ بازیگر و در مجموع ۱۱۰ نفر از عوامل کیفیت مناسبی از نمایش را به اجرا درآورده ایم که با توجه به مصاحبه های صورت گرفته رضایت مردم را تاکنون در بر داشته است.
جهان پا در ادامه بیان داشت: «ردپای خوردشید» برای اولین بار در منطقه نمونه گردشگری سپاد با حمایت انجمن فعالان اقتصادی منطقه بویژه شرکت سپاد خراسان به اجرا درآمده است.
کارگردان این نمایش در پایان به دعوت از خبرنگاران مردم شریف مشهد جهت حضور در این نمایش آیین پرداخت و گفت: تا ۱۷ آبان ماه هر شب از ساعت ۱۸ تا ۲۰ این نمایش در منطقه تجاری گردشگری سپاد به اجرا در خواهد آمد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن