اجتماعیاستانیزندگی

دهقان نیری نائب رئیس اول اتحادیه بانوان آرایشگر مشهد؛ برگزاری کلاس های آموزشی اتحادیه جهت به روز رسانی اعضاست/ دنبال هم افزایى با انجمن های مراقبت زیبایی و صنفی آرایشگران هستیم

کد خبر : 18281

تمامی کلاس های آموزشی که توسط اتحادیه برگزار می شود جهت به روز رسانی دانش و هنر اعضا و با استفاده از مدرسین مجرب استان، انجام می شود.

نائب رئیس اول اتحادیه صنف بانوان آرایشگر مشهد برگزاری کلاس های آموزشی توسط اتحادیه را در راستای وظایف ذاتی و نیاز اعضا بر شمرد و گفت: طی ده سال گذشته این دوره ها برگزار و ارتقأ یافته است. به گزارش صبح مشهد، زهرا دهقان نیری در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این مطلب افزود: دو نفر از آموزشگاه داران مشهد، عضو کمیسیون آموزش اتحادیه می باشند و هم اکنون کلاس ها در فضایی آرام و مناسب داخل اتحادیه برگزار می شود.
وی در ادامه موضوع آموزش و به روز رسانی دانش و هنر اعضا را امری ضروری و مورد نیاز صنف بانوان آرایشگر دانست و تأکید کرد، به هر میزان که تجربه آرایشگران افزایش یابد، مشتری از کیفیت خدمات رضایت بیشتری داشته و از حجم شکایت ها کاسته خواهد شد.
دهقان نیری خاطر نشان ساخت: هم اکنون بالای ۹۵ درصد شکایت های مردمی به اتحادیه در خصوص اعتراض به کیفیت و خدمت ارائه شده به مشتری و یا دریافت وجه بالاتر از نرخ متعارف بوده که پس از برگزاری جلسات مشترک به سازش منجر شده و نشان دهنده سرعت عمل و توانایی اعضای کمیسیون شکایات و شخص سرکار خانم حسنی، رئیس اتحادیه صنف بانوان آرایشگر می باشد.
دهقان نیری که ۱۳ سال سابقه عضویت در کمیسیون بازرسی اتحادیه را در کارنامه خود دارد، با اشاره به پیگیری های متعدد انجام شده جهت روان سازی، ساماندهی واحدهای غیر مجاز و تسهیل صدور پروانه فعالیت برای اقشار محروم، گفت: اگر عضوی تحت پوشش کمیته امداد امام ( ره )، بهزیستی، بد سرپرست و یا کم سواد باشد، نامه ای به وی جهت معرفی به فنی و حرفه ای داده می شود و بعد اتحادیه توسط کمیسیون فنی از عضو امتحان و پس از موفقیت و در حالی که هزینه ای هم پرداخت نشده، مدرک فنی و حرفه ای صادر و تحویل می شود.
وی به ضوابط دریافت پروانه هم اشاره کرد و افزود: شرایط محیطی از نظر اتحادیه، اماکن و بهداشت که شامل فردی و محیطی بوده و همچنین شاخص متراژ و مدرک فنی و حرفه ای رشته مد نظر همه از مواردی هستند که در صدور مجوز فعالیت، به دقت بررسی شده و سپس پروانه و رتبه داده می شود.
نائب رئیس اول اتحادیه صنف بانوان آرایشگر در خصوص اعطای پروانه به واحدهای ۱۵ تا ۲۰ متری بدون سرویس بهداشتی هم گفت: با توجه به درخواست های مکرر متقاضیان که اکثرا بد سرپرست و یا بی سرپرست در حاشیه شهر زندگی می کنند، صدور مجوز فعالیت در قالب خدمات محدود از قبیل اصلاح صورت، کوتاهی و بند ابرو داده می شود.
وی در خصوص شکایت های ارجاع شده به اتحادیه هم گفت: علت بیشتر شکایت ها به دلیل عدم آگاهی مشتری که به مکان های غیر مجاز و یا برخی منازل بدون تابلو مراجعه می کنند، رخ می دهد و این نوید را می دهم، اکثریت واحدهای خدمات آرایشگری عضو اتحادیه از کیفیت خدمات مطلوبى برخوردار هستند.
زهرا دهقان نیری به تلاش های اتحادیه در راستای ارتقای سطح و پاسخ به مطالبات اعضا اشاره ای هم کرد و افزود: رئیس اسبق اتحادیه و همچنین شخص سرکار خانم حسنی، در این دوره برای رسته ممتاز تلاش های به سزایی انجام دادند که هنوز مورد تایید مراجع ذیصلاح واقع نشده است. وی اخذ مجوز نرخ نامه توافقی در فروردین ۹۷ و رسته اپیلاسیون در اردیبهشت ماه سال جاری را هم، حاصل تلاش های رئیس و هیأت مدیره دانست و خاطر نشان ساخت: پیگیری و تحقق این موارد، موجب رضایت مندی اعضا شده است.
وی در خصوص گلایه برخی از اعضا از شهرداری گفت: در سال ۹۵ و بعد از پیگیری هایى که انجام شد، بند نیاز به استعلام شهرداری جهت صدور پروانه، از ضوابط برداشته شد ولی عضو باید رضایت مجاورین و همسایه های محیط پیرامونى خویش را کسب نماید.
نائب رئیس اول اتحادیه صنف بانوان آرایشگر در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه تعامل با انجمن ها و نهادهای فعال در حوزه آموزش و خدمات آرایشگری هم گفت: اتحادیه دنبال هم افزایى با انجمن مراقبت زیبایی و انجمن صنفی آرایشگران مشهد هست و ما آماده برگزاری جلسات مشترک، جهت تقویت و ارتقای جایگاه آرایشگران و رفع مشکلات آنان هستیم.
وی به موضوع برگزاری همایش و سمینارهای آموزشی هم اشاره کرد و افزود: در بسیاری از همایش ها، اعضا از هیأت مدیره خواهان راهنمایی و یا کسب تکلیف حضور می کنند که به نظرم اگر متولیان برگزاری، از قبل هماهنگی با اتحادیه داشته و مربی ها و حتی عنوان دوره را معرفی کنند، هیأت مدیره می تواند همکاری خوبی در این زمینه نشان دهد.
وی حتی پیشنهاد داد: مجوز برگزاری همایش های آموزشی توسط یک کمیته مشترک متشکل از اتحادیه، انجمن مراقبت زیبایی و فنی و حرفه ای انجام شود.

زهرا دهقان نیری در پایان درخواست کرد: همه اعضای فهیم و فرهیخته اتحادیه صنف بانوان آرایشگر در کنار یکدیگر و در فضای رقابتی سالم به نمایندگان خود در هیأت مدیره کمک نمایند تا جایگاه و سطح هنر آرایشگری را ارتقأ و کلان شهر مشهد، در آینده ای نه چندان دور به قطب آموزش و خدمات آرایشگری بانوان کشور تبدیل شود.
وی در پایان از زحمات سرکار خانم حسنی رئیس اتحادیه صنف بانوان آرایشگر مشهد مقدس، اداره اماکن فرماندهی انتظامی استان، اداره بهداشت، اتاق اصناف مشهد، سازمان صنعت معدن تجارت و مدیر عامل انجمن یاوران سلامت سرکار خانم وثوق که با هیأت مدیره اتحادیه ، مساعدت های فراوانی مبذول داشته اند، تشکر و قدردانی ویژه ای نمود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن