اخبار مهمشهری

در مراسم تکریم و معارفه رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مشهد مطرح شد؛ سهم عابران پیاده در حوادث رانندگی قابل توجه است

کد خبر : 18257

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی با اشاره به‌سهم ۴۰ درصدی موتورسیکلت‌ها در تلفات جاده‌ای؛ گفت: موتورسیکلت‌سواران، عابران پیاده و وسایل نقلیه سنگین سهم قابل توجه‌ای در بی نظمی‌های ترافیکی و حوادث ناشی از آن را دارند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از فارس، سرهنگ محمد باقر سلیمی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مشهد که در ساختمان پلیس راهنمایی و رانندگی مشهد برگزار شد؛ گفت: مجموعه پلیس راهنمایی و رانندگی مشهد در چند سال گذشته به‌ویژه در ۷ ماهه سال ۱۳۹۷ شاهد کاهش ۸ درصدی حوادث رانندگی در سطح شهر بود.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی بیان کرد: سرهنگ علیپور که امروز مسؤولیت پلیس راهور مشهد را برعهده می‌گیرد، سابقه طولانی در پلیس راهنمایی و رانندگی مشهد و شهرهای مختلف داشتند، امیدوارم، شاهد شاخص‌های بهتری در حوزه ایمنی، حمل‌و‌نقل، ترافیک و خدماتی که پلیس راهنمایی و رانندگی در بخش‌های مختلف به‌مردم و زائران مشهدی رائه می‌دهد، باشیم.

وی اظهار کرد: مشهد سالانه ۳۰ میلیون زائر را در ایام خاص پذیرش می‌کند که به‌طور میانگین ۷ میلیون سفر روزانه در مشهد اتفاق می‌افتد که همت بلند مسؤولان متولی و پلیس راهنمایی و رانندگی را می‌طلبد.

سلیمی با بیان اینکه موتورسیکلت‌سواران سهم قابل توجه‌ای در بی‌نظمی‌های ترافیکی و حوادث ناشی از آن را دارند؛ ادامه داد: آنها سهم ۴۰ درصدی در تلفات و ۶۰ درصدی در مجروحین دارد که فرهنگ‌سازی را می‌طلبد.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی با اشاره به‌اینکه عابران پیاده در مشهد گروه دوم پرخطر حوادث رانندگی هستند؛ گفت: سهم عابران پیاده در حوادث رانندگی قابل توجه است، آنها در رتبه دوم بعد از موتورسیکلت‌سواران قرار دارند.

وی  متذکر شد: در حوزه ایمنی عابر پیاده نیاز به‌موضوعات مهندسی، اقدامات ایمن‌سازی، آرام‌سازی ترافیک و سرعت به‌خصوص در معابری که تداخل حرکت عابرین پیاده با وسایل نقلیه وجود دارد، هستیم، همچنین باید آموزش به‌خانواده‌ها را مد نظر قرار دهیم.

سلیمی عنوان کرد: متولیان شهری باید تسهیلاتی در اختیار عابران پیاده با پیاده‌روهای مناسب و نصب، تعبیه گذرگاه‌های ایمن، زیرگذر و پل‌های روگذر فراهم آورد تا به‌نتایج مطلوب برسیم.

رئیس پلیس راهور خراسان رضوی با بیان اینکه وسایل نقلیه سنگین سومین گروه پرخطر در حوادث رانندگی است؛ اضافه کرد: متاسفانه به‌دلیل مشکلات زیرساختی مشهد و نبود کمربندی مناسب در این شهر، سبب شده، بار سنگین جاده‌ای در مشهد ایجاد شود که میانگین تردد ثبت شده در شبانه‌روز به ۲ هزار دستگاه می‌رسد و این موضوعی محسوب می‌شود که ایمنی ترافیک شهر را تحت‌الشعاع قرار داده است.

وی با اشاره به‌اینکه کامیون‌ها سهم قابل توجه‌ای در حوادث ترافیکی بزرگراه‌ها دارند؛ اظهار کرد: همواره شاهد تصادفات کامیون با موتور سیکلت‌ها و عابران پیاده هستیم و باید تلاش کنیم، این تداخل حرکتی را به‌حداقل برسانیم که این موضوع نیازمند به‌سازی کمربند شمالی و تسریع در ساخت کمربند جنوبی هستیم که می‌تواند کمک کند تا این بار ترافیک از معابر شهری مشهد برداشته شود و شاخص‌های بهتری در ایمنی ترافیک داشته باشیم.

۳ میلیون اعمال قانون در راهور مشهد انجام شده است

در ادامه مراسم، رئیس پلیس راهور مشهد نیز با بیان اینکه وضعیت راهور مشهد اکنون در اوج توانمندی خود است؛ گفت: به طور میانگین در یک ماه، یک هزار ماموریت تصادفی در کنار طرح‌هایی که در راهور مشهد اجرا می‌شود، صورت می‌گیرد.

قاسم علی‌پور افزود: توانمندی راهور مشهد بسیار بالا است، به‌شرط اینکه سایر سازمان‌ها در کنار ما باشند و با ۲۸ سال خدمت، همچنان به‌کمک همه همکاران و مسؤولان شهری نیاز دارم.

وی صیانت از کارکنان راهنمایی و رانندگی و توجه به‌معیشت آنها را اولویت کاری خود دانست و ادامه داد: نزدیک به ۳ میلیون اعمال قانون در راهور مشهد انجام شد که یک سوم آن به‌صورت مستقیم توسط پرسنل در خیابان صورت گرفت، همچنین در یک هزار و ۶۰۰ برگه اعمال قانون، حتی یک انتقاد و شکایت نیز نبود.

رئیس پلیس راهور مشهد اضافه کرد: از این اعمال قانون‌ها، ۳ هزار چراغ قرمز و ۴ هزار سرعت غیرمجاز با مبلغ ۲۰۰ هزار تومان داشتیم.

علی‌پور با بیان اینکه تکیه‌گاه پلیس راهنمایی و رانندگی در ابتدا شهرداری است؛ متذکر شد: هنوز حقوق اضافه‌کاری کارکنان به‌طور کامل پرداخت نشده که انتظار داریم تا سازمان‌های وابسته به‌ترافیک در موضوعات معیشت کارکنان به‌ما کمک کنند

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن