استانی

خراسان رضوی از موج چهارم کرونا عبور کرد

کد خبر : 40618

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از عبور موفقیت‌آمیز استان خراسان رضوی از موج چهارم کرونا خبر داد.

به گزارش صبح مشهد، دکتر محمدحسین بحرینی روز دوشنبه در جلسه استانی ستاد کرونای این استان که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، افزود: با همت جمعی، مدیریت و برنامه ریزی مناسب، خراسان رضوی از موج چهارم کرونا، بهتر از آنچه که تصور می شد، گذر کرده است.

وی خاطر نشان کرد: در موج چهارم کرونا، برنامه ریزی و مدیریت به گونه ای بود که در هیچ لحظه ای شاهد تراکم و شلوغی در بخش های اورژانس، بیمارستان ها، درمانگاه ها و مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته نبودیم و خدمات رسانی به شکل مطلوبی به بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا انجام شد.

وی اجرای برنامه بستری موقت بیماران را از جمله اقدامات مناسب و موثری خواند که در راستای گسترش خدمات رسانی به بیماران و جلوگیری از ازدحام در مراکز درمانی در موج چهارم به اجرا درآمده است.

دکتر بحرینی با اشاره به واکسیناسیون گروه های هدف در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: هم اینک گام دوم واکسیناسیون گروه های هدف در این دانشگاه به شکل مناسبی در حال انجام است و واکسیناسیون خودرویی با استقبال مناسب مردم همراه بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با قدردانی از استاندار خراسان رضوی و سایر مدیران استانی در همکاری و هماهنگی موثر برای مهار موج چهارم کرونا خاطرنشان کرد: در این زمینه امام جمعه مشهد، تولیت آستان قدس رضوی و اساتید حوزه علمیه نیز نقش موثری داشتند.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و بقیه این جمعیت توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد و تربت حیدریه و دانشکده های علوم پزشکی تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز ۲۷ اردیبهشت به منظور سفری سه روزه به چند شهرستان استان با استقبال استاندار خراسان رضوی وارد مشهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن