پایتخت فرهنگ اسلامی

مدیر مجتمع اسلامی بقیه الله الاعظم(عج) مشهد:

کاروان پیاده «انصارالحسین» فردا راهی کربلا می‌شوند

کد خبر : 53259

مدیر مجتمع اسلامی بقیه الله الاعظم (عج) مشهد گفت: آیین بدرقه کاروان پیاده «انصارالحسین» در روز جمعه ۲ تیرماه از محل مجتمع اسلامی بقیه الله الاعظم(عج) واقع در شهرک شهید رجایی مشهد به سمت کربلا حرکت می‌کنند.

به گزارش صبح مشهد، محمد رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص ورود موکب‌داران عراقی به مشهد، اظهار کرد: موکب‌داران عراقی روز گذشته ۳۱ خردادماه به منظور شرکت در آیین بدرقه بیست و دومین کاروان پیاده مشهد- کربلا که به نام «انصارالحسین» معروف است، به مشهد آمدند.

وی با بیان اینکه این موکب‌داران همه ساله در ایام اربعین در مسیر بصره تا کربلا با برپایی موکب‌های پذیرایی به ارائه خدمات و میزبانی از زائران اربعین حسینی که با پای پیاده به سمت کربلا می‌روند، می‌پردازند، اضافه کرد: در سال جاری طی فراخوانی که اعلام شد، ۱۶۰ نفر ثبت‌نام کردند که کم سن و سال‌ترین عضو این کاروان ۱۲ سال سن دارد.

مدیر مجتمع اسلامی بقیه الله الاعظم مشهد تصریح کرد: کاروان پیاده «انصارالحسین» از ۵ استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، اصفهان، چهار محال بختیاری و خوزستان عبور می‌کنند. این کاروان حدود ۲۰ تا ۲۵ روز مانده به اربعین از مرز شلمچه وارد عراق می‌شوند و مابقی پیاده‌روی خود را در خاک عراق ادامه می‌دهند و در روز اربعین به کربلا می‌رسند.

وی عنوان کرد: سفر کاروان پیاده «انصارالحسین» تا دهه آخر صفر ادامه دارد و پس از پایان صفر این کاروان به مشهد باز خواهد گشت و در عرصه میدان شهدا مورد استقبال قرار خواهند گرفت.

رجبی خاطرنشان کرد: در سال جاری ۸۰ موکب‌دار به ایران آمدند تا هم به حرم مطهر امام رضا(ع) مشرف شوند و هم در مراسم بدرقه کاروان «انصارالحسین» حضور پیدا کنند.

مدیر مجتمع اسلامی بقیه الله الاعظم مشهد اظهار کرد: آیین بدرقه کاروان پیاده «انصارالحسین» روز جمعه ۲ تیرماه از محل مجتمع اسلامی بقیه الله الاعظم(عج) واقع در شهرک شهید رجایی برگزار می‌شود که در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی بخشی از مسیر را با کاروان به صورت نمادین طی خواهد کرد.

وی ادامه داد: همچنین در این مراسم میثم مطیعی مداحی خواهد کرد و حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به ایراد سخنرانی می‌پردازد.

منبع: ایسنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن