اخبار مهمشهری

با حضور دو عضو شورای شهر مشهدمقدس؛ نشست سالانه هیات مدیره انجمن کلانشهرهای جهان در ژوهانسبورگ برگزار شد

کد خبر : 17536

نشست سالانه هیات مدیره انجمن کلانشهرهای جهان با حضور دو عضو شورای شهر مشهد در ژوهانسبورگ برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، احمد نوروزی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه نشست سالانه هیات مدیره انجمن کلانشهرهای جهان متروپلیس به میزبانی شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی برگزار شده است، اظهارکرد: شهرداری مشهد هم که از سال ۲۰۱۰ میلادی به عضویت هیات مدیره متروپلیس انتخاب شده، در این نشست حضور یافته است.

نوروزی در ادامه گفت: طی این نشست چهار روزه علاوه بر نشست های سیاست‌گذاری و اجرائی انجمن، کارگاه ها و پنل های مختلف پیرامون چالش های مرتبط با مدیریت کلانشهرها از قبیل بیکاری، فقر و فقدان توسعه، عدم برنامه‌ریزی، انتقال رشد اقتصادی به رشد اشتغال، تقویت ظرفیت نهادی در همه حوزه ها برای تضمین ارائه خدمات بهتر و کاهش نابرابری ها و پیگیری ارتباطات قوی منطقه ای و قاره ای برگزار شد.

عضو شورای شهر مشهد که در این نشست حضور یافته است، خاطرنشان کرد: یکی از دستور کارهای اصلی نشست هیات مدیره، انتخاب پرزیدنت انجمن برای یک دوره سه ساله بود که شهردار برلین به این سمت برگزیده شد.

وی تصریح کرد: استراتژی های آینده، گزارشات مالی و برنامه‌ای و گزارش فعالیت مراکز آموزشی متروپلیس و شبکه بین المللی زنان از دیگر دستور کارهای این نشست بود.

شایان ذکر است، احمد نوروزی رئیس هیات مشهد و شهناز رمارم، نماینده منتحب در شبکه زنان متروپلیس به همراه دبیر مرکز آموزش منطقه متروپلیس در مشهد، در این نشست ها حضور داشتند؛ نمایندگانی از شهرهای تهران، کرج و شیراز نیز در این اجلاس از ایران شرکت کرده بودند.

دیدار و مذاکره با پرزیدنت سازمان جهانی UCLG آقای Parks Tau و دعوت از وی برای بازدید از مشهد، ملاقات با دبیرکل انجمن متروپلیس آقای Octavi de la Varga و مذاکره پیرامون همکاری های مشهد با متروپلیس و دیدار با پرزیدنت شبکه زنان متروپلیس خانم Laura Pérez از برنامه های جانبی هیات مشهد در ژوهانسبرگ بود.

نوروزی در ادامه گفت: همچنین در دیدار با سفیر محترم جمهوری اسلامی در آفریقای جنوبی، آقای موحدی قمی، ضمن ارائه سابقه روابط ایران و افریقای جنوبی، فرصت های همکاری های اقتصادی موجود بین مشهد و ژوهانسبورگ را برشمرده و بر ایجاد گسترش روابط، بازارهای مناسب برای محصولات و جذب سرمایه گذار تاکید نمودند.

لازم به ذکر است که شهرداری مشهد از سال ۱۳۷۴ با مصوبه هیات دولت به عضویت انجمن متروپلیس و سازمان شهرهای متحد و دولت های محلی UCLG در آمده است و در حال حاضر دفتر انیستیتوی آموزش متروپلیس، دفتر منطقه ای شبکه زنان و دفتر آسیایی صندوق جهانی توسعه شهرها FMDV در گروه همکاری های بین المللی علمی تخصصی معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد مستقراست.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 19 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن