اقتصادی

مدیر شرکت گاز خراسان رضوی گفت: نیمی از گازرسانی روستایی خراسان رضوی در دولت تدبیر انجام شد

کد خبر : 17481

مدیر شرکت گاز خراسان رضوی گفت: پیش از فعالیت دولت تدبیر و امید ۱۱ هزار و ۱۷۶ کیلومتر شبکه گازرسانی روستایی در این استان انجام شده بود اما در طول این دولت افزون بر ۵۰ درصد این میزان به طول هفت هزار و ۳۶۸ کیلومتر به شبکه گازرسانی روستاهای خراسان رضوی افزوده شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، سید حمید فانی افزود: پیش از دولت یازدهم ۵۶ درصد جمعیت روستایی به شبکه گازرسانی دسترسی داشتند اما این رقم در پایان فعالیت دولت یازدهم به ۷۱،۵ درصد و هم اینک به ۸۳ درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه بهره مندی خانوارهای روستایی خراسان رضوی از شبکه گازرسانی تا پایان امسال به ۹۰ درصد ارتقا خواهد یافت ادامه داد: ۵۵۶ روستا در طول فعالیت دولت یازدهم گازرسانی شدند و در دولت دوازدهم نیز تاکنون ۲۹۷ روستای دیگر این استان از مزایای شبکه گازرسانی بهره مند شده اند.
مدیر شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در بخش شهری نیز هزار و ۲۲۳ کیلومتر شبکه گازرسانی در طول فعالیت دولت یازدهم و ۵۱ کیلومتر هم در سال نخست کار دولت دوازدهم در این استان اجرا شد. همچنین ۳۲۴ هزار و ۳۸۷ مشترک در دولت یازدهم و ظرف یک سال اخیر نیز ۳۷ هزار و ۹۱۷ مشترک شهری به شبکه گازرسانی در خراسان رضوی افزوده شده اند.
وی افزود: از ابتدای فعالیت دولت دوازدهم تاکنون شهر همت آباد و ۳۷۲ روستا با ۲۹ هزار و ۷۸۷ خانوار از مزایای گاز طبیعی بهره مند شده و عملیات اجرایی گازرسانی به شهر بار و ۳۸۳ روستا با ۴۵ هزار و ۳۸۱ خانوار در حال انجام است.
او گفت: هم اکنون از دو هزار و ۵۳۰ روستای واجد شرایط بهره مندی از شبکه گازرسانی در خراسان رضوی هزار و ۷۹۹ روستا به این شبکه متصل شده اند. تعداد مشترکان گاز روستایی و شهری در این استان نیز به دو میلیون و ۱۴۱ هزار فقره رسیده که از این تعداد یک میلیون و ۷۲۷ هزار مشترک شهری و ۴۱۴ هزار مشترک روستایی هستند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 + سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن