استانیزندگیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته در مشهد پس از یک دهه برگزار می شود

کد خبر : 17469

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی با بیان اینکه محور توسعه گردشگری، رسانه‌ها هستند، عنوان کرد: پس از یک دهه توقف، بار دیگر نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته که به نوعی تجلی ایران در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی است، برگزار خواهد شد.

به گزارش صبح مشهد، ابوالفضل مکرمی‌فر، امروز در نشست خبری برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته و نهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی ایران گفت: تلاش شده در تمام غرفه های این نمایشگاه سوغات و صنایع دستی مرتبط با نیاز زائر تهیه و در دسترس علاقه مندان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه محور توسعه گردشگری، رسانه ها هستند، عنوان کرد: پس از یک دهه توقف، بار دیگر نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته که به نوعی تجلی ایران در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی است، برگزار خواهد شد.

مکرمی فر با بیان اینکه در این نمایشگاه تمام هتل ها و دفاتر خدمات مسافرتی، سرمایه گذاران خارجی و داخلی، شرکت های هتلداری و شهرداری ها حضور پر رنگی خواهند داشت، اظهار کرد :پیش بینی می شود تا زمان برگزاری نمایشگاه حضور ۲۵ استان را داشته باشیم و ۲۸ شهرستان خراسان رضوی نیز در این نمایشگاه قابلیت های گردشگری خود را برای همگان معرفی کنند.

وی با بیان اینکه در حاشیه این نمایشگاه، جشنواره غذاهای محلی و سنتی و اجرای آواها و نواهای کشور را خواهیم داشت، اضافه کرد: یکی از ویژگی های این نمایشگاه حضور پررنگ بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد در آن است. علاوه بر این حدود ۱۰ کشور خارجی نیز در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی عنوان کرد: در تهران نیز برنامه هایی مرتبط با این نمایشگاه چهارم تا هفتم شهریور ماه برپا خواهد بود. جشنواره چهار سوق که استان خراسان رضوی در این زمینه برتر شناخته شده، چهارم شهریور ماه در برج میلاد اجرای مجدد خواهد داشت.

مکرمی فر با بیان اینکه همایش هایی نیز برای ایجاد فرصت های سرمایه گذاری در حاشیه این نمایشگاه برگزار خواهد شد، افزود: همایش بررسی راهکار و فرصت های سرمایه گذاری و سه پنل با موضوعات آشنایی با روش های تامین منابع مالی پروژه های سرمایه گذاری، تکنیک های بازاریابی و فروش در اقامتگاه های بوم گردی استان و آشنایی با روش های سرمایه گذاری خارجی در پروژه های گردشگری از جمله این برنامه هاست.

وی افزود: امسال با توجه به فعالیت سرمایه گذاران افغانی در حوزه گردشگری، یک غرفه نیز در اختیار این سرمایه گذاران قرار داده ایم. در تهران نیز نمایشگاه شهر گردشگر نیز که چهارم تا هفتم شهریور ماه برپا خواهد شد که در آن شهرهایی مانند گلبهار و نیشابور به معرفی ظرفیت های سرمایه گذاری خود در حوزه گردشگری خواهند پرداخت.

مکرمی فر با تاکید بر اینکه در حوزه گردشگری سلامت نیز ۹ شرکت که در استان فعالیت می کنند، معرفی خواهند شد، تصریح کرد: در این نمایشگاه ۲۴۰۰ متر مربع نیز به ارایه صنایع دستی کشورمان اختصاص داده شده است. همچنین برای جذب گردشگران خارجی اطلاع رسانی لازم به هتل ها و مراکز اقامتی شده تا آن ها نیز با این نمایشگاه آشنایی پیدا کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اغلب مسافرانی که به مشهد می آیند، نیت زیارت حرم رضوی را دارند و انگیزه های مذهبی گردشگران برای حضور در این شهر از سایر انگیزه ها پر رنگ تر است، ما در این نمایشگاه دو روز نشست شبکه سازی سوغات را خواهیم داشت و برای همه زائران با سلیقه های مختلف، سوغات و صنایع دستی در نظر گرفته شده است.

در ادامه علیرضا هوشنگ نژاد، مدیر عامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد، با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای برگزاری این نمایشگاه از ۸ ماه قبل آغاز شده، اظهار کرد: این نمایشگاه یازدهم تا پانزدهم شهریور ماه در فضای نمایشگاه بین‌المللی مشهد برپا خواهد شد. در این نمایشگاه از ظرفیت های همه استان ها استفاده خواهد شد و ما پیش بینی می کنیم که استقبال مردم از این نمایشگاه در سطح خوبی باشد.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۲۰۰ غرفه برای برگزاری این نمایشگاه واگذار شده و امسال میزبان ۲ برند خارجی نیز خواهیم بود.

هوشنگ نژاد با اشاره به اینکه ترکیه، استرالیا، آفریقای جنوبی، چین، روسیه و ارمنستان از جمله کشورهایی هستند که در این نمایشگاه حضور خواهند داشت، گفت: خدمات هتلداری، سفر، صنایع دستی و گردشگری از جمله موضوعات مطرح شده در این نمایشگاه است. علاوه بر این، برنامه های هفته فرهنگی استان ها را پیگیری خواهیم کرد تا در این نمایشگاه برای مردم به نمایش بگذاریم. همایش های حاشیه ای این نمایشگاه نیز در راستای جذب سرمایه‌گذاری برای گردشگری است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

17 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن