دانش و فناوریزندگی

۱۲ بازی برتر iOS

کد خبر : 23297

سیستم عامل iOS در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین سیستم عامل‌های همراه محسوب شده که توسعه‌دهندگان شخص ثالث متعددی هم دارد. توسعه‌دهندگانی که به طراحی اپ یا بازی می‌پردازند تا کاربران انبوه دستگاه‌های iOS بتوانند با آن‌ها سرگرم شده یا نیاز سرگرمی خود را برآورده کنند. بازی‌های iOS بسیار متنوع هستند و اگر سری به اپ استور بزنید، متوجه خواهید شد که میلیون‌ها بازی در این فروشگاه دیجیتالی قرار داده شده و افراد می‌توانند با مراجعه به آن، تجربه کاربری خوبی داشته باشند.

البته نه تنها iOS، بلکه برای سیستم عامل رقیب هم، یعنی اندروید نیز اپ و بازی‌های متنوعی وجود دارد که افراد دارای دستگاه اندرویدی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه دیجیتالی مورد نظر، بازی یا اپ خود را تهیه کنند. اما ما در این مطلب می‌خواهیم شما را با ۱۲ بازی برتر iOS آشنا کنیم تا در مواقعی که مایل هستید به تجربه آن‌ها بپردازید.

۱- بازی Hitman GO

این بازی موبایلی توسط استودیوی SQUARE ENIX Ltd توسعه پیدا کرد و به عنوان یک بازی iOS جذاب با قیمت ۱.۹۹ دلار در اپل استور، قابل دریافت است. تاکنون استقبال زیادی از Hitman GO صورت گرفته و باتوجه به آن که برگرفته از سری بازی‌های Hitman است، همین موضوع موجب شده تا طرفداران بسیاری را برای خود دست و پا کند.

در Hitman GO شما همچون سایر عناوین هیتمن، نقش مامور ۴۷ را ایفا می‌کنید که باید به صورت مخفی کاری، مراحل مختلفی را سپری کنید. این بازی دارای سبک معمایی بوده و در آن شما باید به صورت مخفی، مراحل را به پایان برسانید. این مراحل، ناپیوسته بوده و مسیر حرکت شخصیت اصلی در هر مرحله از بازی، از پیش مشخص شده تا کنترل بازی آسان شود. اگر به صورت مخفیانه آن‌ها را نابود کردید، مراحل به سادگی پیش می‌رود اما اگر به‌صورت آشکارا به جنگ آن‌ها بروید، دردسرساز خواهند شد.

از ویژگی‌های کلیدی Hitman GO باید به محیط متنوع، روش‌های مختلف نابودی دشمن، تنوع دشمنان، گیم‌پلی چالش برانگیز، گرافیک باکیفیت HD و برخی دیگر اشاره کرد.

۲- بازی Super Mario Run

بازی‌های iOS مختلفی وجود دارد که می‌توان به آن‌ها اشاره کرد. در این بین باید به Super Mario Run پرداخت. این عنوان بسیار سرگرم‌کننده استودیوی Nintendo Co., Ltd توانسته در سیستم عامل iOS تقاضای بسیاری پیدا کند. نینتندو به عنوان ناشر بازی، آن را در اپ استور به عنوان یک بازی رایگان در دسترس قرار داد. برخلاف نسخه‌های دیگر ماریو، در بازی Super Mario Run iOS شما هیچ نقشی در به حرکت درآوردن ماریو ندارید، بلکه فقط باید با ضربه زدن بر روی صفحه نمایش، آن را از روی موانع رد کنید.

 

این بازی دارای بخش‌هایی به نام World Tour، Kingdom Builder و Toad Rally بوده که بزرگترین بخش به عنوان World Tour شناخته می‌شود. قسمتی که در آن ۴ مرحله بزرگ در دنیایی بزرگ‌تر قرار دارد و افراد ساعت‌ها به تجربه گیم‌پلی می‌پردازند. در مجموع اگر از جمله افرادی هستید که علاقه بسیاری به بازی‌های دو بعدی و سرگرم‌کننده دارید، Super Mario Run یکی از آن‌هاست.

۳- بازی The Witness

یکی از بازی‌های موبایلی که سخت با گیم‌پلی خود شما را درگیر می‌کند، بدون شک The Witness است. عنوانی با گرافیک جذاب و مراحل معمایی که برای طی کردن هر مرحله باید از خلاقیت خود کمک بگیرید.

در بازی The Witness، مراحل ابتدایی، ساده هستند اما با پیش روی در مرحله‌ها، پازل‌های سختی را مشاهده خواهید کرد که برای حل آن‌ها باید به سمت وب سایت‌های راهنما بروید. این بازی رایگان در اپ استور اپل در دسترس است و برای دانلود آن، نیازی به پرداخت هزینه نیست.

اگر بخواهیم به ویژگی‌های The Witness اشاره کنیم در واقع باید به وجود ۶۵۰ معمای سخت، وجود معمای مخفی، گیم‌پلی با گرافیک پویا، موسیقی متن جالب و برخی دیگر اشاره کرد. اگر به دنبال بازی iOSای هستید که سخت شما را درگیر کند، نباید The Witness را از دست بدهید و باید به تجربه آن بپردازید.

۴- بازی ۸۰ Days

بازی ۸۰ Days برمبنای داستان‌های دور دنیا در ۸۰ روز بوده که تاکنون فیلم و سریال‌های مختلفی از آن را مشاهده کرده‌ایم. در این بین، اخیرا بازی اندرویدی با نام ۸۰ Days منتشر شد که بر مبنی همین داستان گیم‌پلی شیرین است. داستان، سال ۱۸۷۲ روایت می‌شود که فردی به نام Phileas Fogg تصمیم می‌گیرد در ۸۰ روز، دور دنیا را بگردد. شما باید به Phileas Fogg کمک کنید تا در این سفر، موفق عمل کند و بتواند به شرط خود پایبند باشد. با مدیریت مالی و ارائه راه‌حل درست، این ۸۰ روز کنترل خواهد شد. وسایل نقلیه مختلف هم برای سفر وجود دارد که باید به شتر، بالون، قطار و چندی دیگر اشاره کرد.

این بازی، گیم‌پلی بسیار سرگرم‌کننده‌ای داشته و باید با مدیریت سفر آقای Fogg، آن را به شرطی که بسته پایبند کنید. از ویژگی‌های بازی باید به وجود ۱۵۰ شهر، داستان فوق‌العاده، گرافیک و صداگذاری خوب، کره زمین با گرافیک سه بعدی و غیره اشاره کرد.

۵- بازی Legend of Grimrock

یکی از عناوین جذاب آیفون را می‌توان Legend of Grimrock دانست. عنوانی در سبک نقش آفرینی/ماجرایی که بازیکنان در آن با داستان کوه Grimrock رو به رو هستند. در این کوه، خیانتکاران و خلافکاران اعدام می‌شوند و شما نیز به عنوان شخصیت اصلیِ یکی از همین خلافکاران هستید.

اما نکته جالب اینجاست که با رسیدن به کوه، یک راه فراری آشکار می‌شود و شما به همراه چند تن دیگر، پا به فرار می‌گذارید. اگرچه راه فراری برای شما پیدا شده اما برای نجات کامل با موجودات اهریمنی مختلفی مواجه خواهید شد که باید با مبارزه، آن‌ها را از سر راه خود بردارید.

اگر از افرادی هستید که تمایل بسیاری به تجربه بازی موبایلی نقش آفرینی و ماجرایی آن هم برای سیستم عامل iOS دارید، تجربه افسانه گریم راک یا Legend of Grimrock جالب خواهد بود.

۶- بازی Threes

با بازی Threes شما می‌توانید مغز خود را به چالش بکشید. در این عنوان، شما باید با جمع کردن اعداد، موجب پر شدن تمامی خانه‌های جدول شوید. اگر بخواهیم به ویژگی‌های متعدد این عنوان بپردازیم، باید به وجود انیمیشن‌های جذاب، به چالش کشاندن افراد، موسیقی متن حرفه‌ای و گیم پلی فانتزی و جذاب آن اشاره کنیم.

اگر هوش بالایی دارید، بازی موبایلی Threes می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم خود سازد و هیجان انگیز هم به حساب می‌آید. پس بهتر است Threes را به عنوان یک بازی iOSای معمولی محسوب نکنید.

بنابراین با یک بازی معمایی رو به رو هستید که در سیستم عامل iOS تجربه هیجان انگیزی خواهد داشت.

۷- بازی Hearthstone: Heroes of Warcraft

بازی Hearthstone: Heroes of Warcraft یکی از عناوین سبک کارتی بوده که با گرافیک پویای HD و گیم‌پلی سرگرم‌کننده، بسیار جذاب است. این بازی توسط شرکت Blizzard Entertainment, Inc توسعه یافته و توانسته با استقبال زیادی هم رو به رو شود. تاکنون میلیون‌ها بار این بازی از اپ استور اپل دانلود شد.

در Hearthstone: Heroes of Warcraft شما و حریفتان باید به نوبت کارت‌هایی با ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فرد رو کرده تا یکدیگر را شکست داده و به سراغ حریف دیگر بروید. بازی مورد اشاره، یک ویژگی برجسته دارد و آن شخصیت‌ها و کلاس‌های خاص وارکرفت است.

بازی هرتستون دارای بسته‌های اضافی با آیتم‌های جالب از جمله گوبلین‌ها در برابر ژنوم‌ها است. اگر از طرفداران سری بازی‌های وارکرفت هستید و در این بین، بازی کارتی iOS هم دوست دارید، بازی Hearthstone: Heroes of Warcraft را فراموش نکنید.

۸- بازی A Dark Room

بازی A Dark Room یک عنوان ماجراجویی موبایلی است که توسط استودیوی Amirali Rajan توسعه یافت. در این بازی نقش آفرینی و ماجراجویی، بازیکنان درون یک اتاق کاملا تاریک قرار می‌گیرند و داستان نیز براساس متن به نمایش درآمده روایت می‌شود. این بازی، نخستین بار سال ۲۰۱۳ تحت وب منتشر شد و سپس به گوشی‌های هوشمند رسید.

اگر بخواهیم به داستان این بازی اشاره کنیم باید بگوییم که در A Dark Room شما درون یک اتاق تاریک، اسیر شده‌اید و باید با استفاده از اطلاعات کمی که دارید، داستان و وقایع رخ داده را کشف کنید. در مجموع، A Dark Room می‌تواند گیمر را سخت سرگرم خود سازد و با المان ماجراجویی، داستانی گیرا و جذابی را همراه کند.

۹- بازی Ridiculous Fishing

بازی‌های iOS متعددی وجود دارند که هریک دارای گیم پلی منحصربفردی هستند. دیگر عنوان iOSای که باید به آن اشاره کرد، Ridiculous Fishing یا ماهی‌گیری مضحک است. بازی سرگرم‌کننده در سبک آرکید از استودیوی خلاق Vlambeer که تاکنون بازی‌های جذاب زیادی را منتشر کرده است.

این بازی با قیمت ۳ دلار در اپ استور قابل دریافت بوده و با وجود عدم مطرح بودن، توانسته تاکنون ۵۰۰ هزار بار دانلود شود. همچنین موفق شد امتیاز بالایی را در اپ استور دریافت کند و به افتخاراتی دست یابد. در Ridiculous Fishing شما یک ماهی‌گیر هستید که باید با انداختن قلاب ماهیگیری در آب، مانع از برخورد ماهی‌ها به آن شوید. اما چرا نباید قلاب به ماهی‌ها برخوردی کند؟ دلیل اصلی آن چنین است که هنگامی قلاب به ماهی برخورد می‌کند به سمت سطح آب باز می‌گردد. وقتی که چنین اتفاقی رخ می‌دهد باید برعکس قبل عمل کرده و سعی کنید تا در هنگام بالا آمدن قلاب، تعداد زیادی ماهی جمع‌آوری کنید.

گیم‌پلی Ridiculous Fishing جالب است و بازیکن را سخت، سرگرم می‌کند. این عنوان با امتیاز و محبوبیتی که پیدا کرده، انتظار می‌رود بزودی نسخه بعدی آن نیز در مارکت اپ استور منتشر شود.

۱۰– بازی Framed 2

فریم ۲، نسخه دوم از سری بازی‌های معمایی جذاب فریم از استودیوی Noodlecake برای سیستم عامل iOS است که در نسخه اول توانست محبوبیت بسیاری کسب کند. استودیوی Noodlecake اخیرا این عنوان را با قیمت ۲ دلار در اپ استور منتشر کرد. در نسخه اول، بازیکنان می‌بایست گیم‌پلی‌ای که شبیه به صفحات کامیک بوک بود را جابه جا کرده و در موقعیت مناسب قرار می‌دادند.

در نسخه دوم، بازیکنان با محله چینی رو به رو هستند و گیم‌پلی نیز دقیقا همانند نسخه اول است. در این بازی، شخصیت اصلی، فردی با کت و شلوار و عینک است که از دست پلیس فرار می‌کند اما این شخصیت، همیشگی نیست و در مراحل بعد با شخصیت‌های مختلفی رو به رو می‌شوید. Framed 2 بازی منحصربفردی با سبک معمایی بوده که ساعت‌ها گیمر را درگیر خود می‌کند.

این عنوان موبایلی توانست امتیاز بالایی را در اپ استور دریافت کند و تاکنون هزاران بار دانلود شد.

۱۱- بازی Reigns

بازی Reigns، عنوان کارتی متن محور محسوب شده که از داستان جالبی بهره می‌برد. کار ساخت بازی برعهده استودیوی Devolver Digital قرار داشت که آن را برای هر دو سیستم عامل اندروید و iOS منتشر کرد. این بازی تنها ۲.۹۹ دلار در اپ استور قیمت داشته که چندان بالا نیست.

در Reigns، بازیکن نقش یک پادشاه را برعهده می‌گیرد که از سوی افراد مختلف، پیشنهادها و پرسش‌های متعددی دریافت می‌کند. شما در صورت پذیرش یا عدم پذیرش این پرسش‌ها، سیر داستانی جذابی را سپری می‌کنید. بنابراین، انتخاب پاسخ و پذیرش پیشنهادات، نقش تعیین‌کننده‌ای در داستان دارد.

اگر می‌خواهید با یک بازی کارتی جالب رو به رو شوید، قطعا Reigns می‌تواند در سیستم عامل iOS گزینه مناسبی برای شما محسوب شود.

۱۲- بازی Final Fantasy Tactics

آخرین عنوان iOS که در فهرست ۱۲ بازی برتر آیفون به چشم می‌خورد، Final Fantasy Tactics نام دارد. این بازی، نسخه جدید موبایلی بازی Final Fantasy بوده که توسط شرکت اسکوئرانیکس ژاپن توسعه یافته و منتشر شد.

با قیمت ۱۲ دلار، Final Fantasy Tactics یک بازی iOSای ارزان قسمت نیست. در واقع بازی Final Fantasy Tactics نخستین بار در سال ۱۹۹۷ به عنوان یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های کنسولی توانست بیش از ۲.۴ میلیون نسخه فروش داشته باشد و پس از آن در سال ۲۰۰۷، این بازی تحت عنوان Final Fantasy Tactics: The War of the Lions با ویژگی‌های جدید برای کنسول‌هایی نظیر PSP منتشر شد.

در نهایت اسکوئرانیکس تصمیم گرفت آن را برای سیستم عامل‌های موبایل همچون iOS منتشر کند. در Final Fantasy Tactics شما با هدایت یک شخصیت اصلی، ماموریت‌ها را پیش برده و ساعت‌ها می‌توانید با گیم‌پلی جذاب آن سرگرم شوید.

با تمامی این ویژگی‌ها می‌توان Final Fantasy Tactics را یکی از بازی‌های برجسته موبایل به حساب آورد.

فریم ۲، نسخه دوم از سری بازی‌های معمایی جذاب فریم از استودیوی Noodlecake برای سیستم عامل iOS است که در نسخه اول توانست محبوبیت بسیاری کسب کند. استودیوی Noodlecake اخیرا این عنوان را با قیمت ۲ دلار در اپ استور منتشر کرد. در نسخه اول، بازیکنان می‌بایست گیم‌پلی‌ای که شبیه به صفحات کامیک بوک بود را جابه جا کرده و در موقعیت مناسب قرار می‌دادند.

در نسخه دوم، بازیکنان با محله چینی رو به رو هستند و گیم‌پلی نیز دقیقا همانند نسخه اول است. در این بازی، شخصیت اصلی، فردی با کت و شلوار و عینک است که از دست پلیس فرار می‌کند اما این شخصیت، همیشگی نیست و در مراحل بعد با شخصیت‌های مختلفی رو به رو می‌شوید. Framed 2 بازی منحصربفردی با سبک معمایی بوده که ساعت‌ها گیمر را درگیر خود می‌کند.

این عنوان موبایلی توانست امتیاز بالایی را در اپ استور دریافت کند و تاکنون هزاران بار دانلود شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن