استانیاسلاید شواقتصادیستون اصلیپربازدیدترین ها

الیت ارزان شد / کاهش ۲۰۰ تومانی تعرفه پارکینگ‌های حاشیه‌ای الیت

کد خبر : 11505

مبلغ تعرفه معابر گروه الف، ۶۰۰ تومان، گروه «ب» ۵۰۰ تومان و گروه «ج» ۴۰۰ تومان تعیین شد و همچنین میزان افزایش ۱۵ درصدی تصاعدی تعرفه‌های پارکینگ خودرو نیز حذف شد.

شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با تصویب طرحی به کاهش ۲۰۰ تومانی تعرفه پارکینگ‌های حاشیه‌ای و غیرحاشیه‌ای رای مثبت دادند.
به گزارش صبح مشهد، یکصد و هشتاد و سومین جلسه علنی شورای چهارم با مدیحه سرایی مداح اهل بیت به مناسبت روز ولادت حضرت معصومه (س) و نطق پیش از دستور محمدرضا دیمه‌کار، عضو شورای اسلامی شهر آغاز شد.
اولین دستور کار این جلسه به بررسی طرح دو فوریتی اصلاح مصوبه آیین‌نامه مدیریت و نوسازی خطوط تاکسیرانی مبادی ورودی حرم مطهر و شبکه‌های بیسیم اختصاص یافت.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد مقدس در این مورد گفت: این آیین‌نامه از بهترین آیین‌نامه‌هایی بود که عدالت محوری در خطوط ویژه تاکسیرانی را محقق می‌کند.
علوی مقدم افزود: با اینکه این مصوبه شامل جامعه آماری محدودی می‌شد اما سازمان برای اجرای این طرح با فشارهای زیادی مواجه گردید.
وی با اشاره به ثبت نام ۳۰۵ نفر در فراخوان این مصوبه ادامه داد: از این تعداد ۲۸ نفر دارای مدرک کارشناسی، ۴ نفر کارشناسی ارشد و یک نفر نیز مدرک دکترا دارند. از این ۳۰۵ نفر بکارگیری شده در خطوط ویژه، ۱۱۴ نفر از نیروهای قدیمی شاغل در این خطوط می‌باشند.
وی در مورد مدرک زبان‌های خارجی تاکسیرانان متقاضی برای فعالیت در خطوط ویژه نیز عنوان کرد: هدف ما دریافت مدرک زبان‌های خارجی از رانندگان نیست بلکه هدف اصلی مسلط بودن رانندگان به زبان‌های خارجی از جمله انگلیسی و عربی می‌باشد که باید این مدارک راستی آزمایی شود.
رییس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز بیان داشت: زمانی که این آیین‌نامه به تصویب رسید هدف ما کمک به جانبازان و ایثارگران بود.
محمد کمال سرویها افزود: با گنجاندن کلمه داوطلبانه، امتیازی برای سربازانی که در مناطق عملیاتی خدمت کرده‌اند قایل نشده‌ایم که این باید اصلاح شود.
محمود عامری فرد، رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز به عنوان مخالف این طرح اظهار داشت: اگر قرار باشد این اصلاح در مصوبه قبلی صورت گیرد مشکلات زیادی برای اجرا پیش می‌آید. در مرحله بعد هم اگر بنا بر تصویب این اصلاح باشد باید به صورت یک فوریتی تصویب شود تا در کمیسیون‌های تخصصی بررسی گردد.
در مقابل، حسنعلی اخلاقی امیری دیگر عضو شورای اسلامی شهر عنوان کرد: این مصوبه مربوط به اردیبهشت ماه سال جاری بوده و هنوز قابلیت ترمیم و اصلاح دارد.
در نهایت با تصویب این طرح دو فوریتی، آیین‌نامه مدیریت توسعه و نوسازی خطوط تاکسیرانی مبادی ورودی حرم مطهر و شبکه‌های بیسیم با حذف شدن واژه « با حضور داوطلبانه» از جدول امتیازبندی متقاضیان فعالیت در خطوط ویژه اصلاح شد.
الیت ارزان شد
یکی دیگر از دستور کارهای این جلسه علنی به اصلاح یکی از بندهای مصوبه مدیریت پارکینگ‌های حاشیه‌ای و غیرحاشیه‌ای اختصاص پیدا کرد و پس از اینکه اعضا با لایحه ارائه شده توسط شهرداری مبنی بر دریافت هزینه به ازای نیم ساعت اول پارک خودرو در پارکینگ‌های حاشیه‌ای در صورت پارک خودرو بیش از نیم ساعت، مخالفت کردند، طبق آن تعرفه‌های الیت به میزان ۲۰۰ تومان کاهش یافت.
گفتنی است مبلغ تعرفه معابر گروه الف، ۶۰۰ تومان، گروه «ب» ۵۰۰ تومان و گروه «ج» ۴۰۰ تومان تعیین شد و همچنین میزان افزایش ۱۵ درصدی تصاعدی تعرفه‌های پارکینگ خودرو نیز حذف شد.
محمود عامری فرد، رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر در این مورد گفت: ما نماینده مردم هستیم و باید از حق شهروندان دفاع کنیم زیرا رهبری فرموده‌اند بروید و برای حل مشکلات مردم راهکار قانونی پیدا کنید.
وی افزود: بیشترین نارضایتی که مردم به شهرداری و شورای اسلامی شهر گزارش می‌دهند مربوط به الیت است. این طرح نقص دارد و باید اصلاح شود. اصلا در این شرایط اقتصادی افزایش تعرفه و دریافت بهای نیم ساعت اول درست نیست.
وی تاکید کرد: اولا ما گران کردن پارک حاشیه‌ای و غیرحاشیه‌ای را رد کرده و دوما ۲۰۰ تومان از تعرفه‌ها را نیز کاهش داده‌ایم. همچنین با افزایش ۱۵ درصدی تعرفه در نیم ساعت‌های بعدی پارک خودرو مخالفیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن