اخبار مهماستانیشهری

شهردار منطقه ۴ مشهد تاکید کرد؛ اجازه تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیر مجاز را نخواهیم داد/ دو بوستان مدرن نرگس و لاله احداث می شود

کد خبر : 16789

احداث زمین ورزشی آرامش، احداث مجموعه آبی شهید قربانی، احداث راستگرد طبرسی جنوبی به نبوت، اجرای آسفالت معابر، تملک املاک در مسیر و احداث دو راستگرد در بولوار شهید مفتح به امت و بولوار طبرسی جنوبی نیز از دیگر پروژه‌های منطقه ۴ محسوب می‌شود.

شهردار منطقه ۴ مشهد از احداث بوستان‌های مدرن نرگس و لاله در این منطقه خبر داد. به گزارش صبح مشهد، غلامرضا غلامی زه آب در نشست خبری با اصحاب رسانه که با حضور رئیس کمیسیون ویژه پیرامونی و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر برگزار شد، گفت: این بوستان‌ها که در انتهای پنجتن ۵۵ و در مجاورت شهرک‌های نیکروز، نوکاریز و صبا قرار دارند، در مساحت ۴ هکتار و با صرف هزینه ۴۰ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری است.
وی ادامه داد: ایجاد پارکینگ‌های اختصاصی ۲۰ هزار متری، چمن کم نهاده در راستای مصرف آب کمتر و هفته‌ای یکبار، تجهیز به وسایل بازی کودکان به صورت استاندارد با کفپوش htc، صندلی‌هایی با قابلیت کنترل سرما و گرما و بدون رنگ آمیزی مجدد، اجرای آبیاری تحت فشار در جهت افزایش رطوبت، اجرای سیستم برقی به صورت کامپیوزیت با قابلیت ضد برق گرفتگی، سیستم آب کاملا مجزا، سرویس بهداشتی کاملا مدرن و به شکل خاص و رمپ مانند از جمله شاخصه‌های این پروژه به شمار می‌آید.
غلامی خاطرنشان کرد: پروژه‌های مختلف دیگری نیز از ابتدای فعالیت شورای پنجم اجرا شده است که از جمله آنها می‌توان به بازسازی آیلند میانی طبرسی شمالی، زیباسازی و روکش آسفالت بولوار طبرسی شمالی، احداث دوربرگردان طبرسی شمالی، احداث کانال صاحب دلان و پنجتن ۵۵ اشاره کرد.
به گفته وی احداث زمین ورزشی آرامش، احداث مجموعه آبی شهید قربانی، احداث راستگرد طبرسی جنوبی به نبوت، اجرای آسفالت معابر، تملک املاک در مسیر و احداث دو راستگرد در بولوار شهید مفتح به امت و بولوار طبرسی جنوبی نیز از دیگر پروژه‌های منطقه ۴ محسوب می‌شود.
غلامی گفت: استخر شهید قربانی با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در حال احداث است که تاکنون دو نیم میلیارد تومان توسط شهرداری هزینه شده است که امیدواریم مابقی اعتبار توسط سرمایه گذار جذب شود.
جذب ۱۰۰ درصدی درآمد مصوب سال ۹۶ در منطقه
شهردار منطقه ۴ مشهد بیان کرد: روزانه ۱۶۱ تن زباله از سطح منطقه جمع‌آوری می‌شود که اعتبارات حوزه شهری در این منطقه در سال گذشته هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است و شهرداری این منطقه در سال گذشته توانسته است ۱۰۰ درصد از هدف درآمدی خود را محقق کند.
غلامی ادامه داد: افزایش سرانه فضای سبز، احداث پارکینگ های مجهز زیر سطحی، مکانیزه و … مشارکت بخش خصوصی و رونق ساخت و سازهای منطقه از برنامه های سال ۹۷ منطقه می باشد.
وی با اشاره به اینکه امیدواریم با احداث پارکینگ‌های مختلف و مجهز، بخشی از معضلات منطقه را حل کنیم، ابراز کرد: همچنین با تجهیز منطقه به استخر آبی شهید قربانی، دانشگاه علمی و کاربردی و … مضاف خطوط ریلی سعی بر ارتقای بهبود خدمات در این منطقه را داریم.
منطقه ۴ عاری از بیماری سالک و هرگونه آب گرفتگی
غلامی افزود: خوشبختانه گزارشی در خصوص بیماری سالک در منطقه به ما نرسیده است و این بیماری در منطقه صفر بوده است.
وی اضافه کرد: همچنین با تجهیز کانال‌های سطح منطقه هیچگونه آب گرفتگی در سال ۹۶ صورت نگرفته است.
اتصال صدمتری به کمربند جنوبی به عنوان اولویت نخست منطقه
شهردار منطقه ۴ مشهد اظهار کرد: آسفالت جمعه بازار شهید شوشتری و افزایش وسعت پل به کشف رود از پروژه‌های در دست اقدام منطقه خواهد بود.
غلامی تاکید کرد: اتصال صدمتری از سمت پنجتن و طبرسی به کمربند مشهد اولویت نخست ماست چرا که به دلیل پدافند عامل و به عنوان طرح بالادست مطرح است.
وی یادآور شد: از سال گذشته تا کنون ۴ میلیارد تومان هزینه بابت آسفالت و ۲۰۰ هزار متر مربع روکش آسفالت انجام شده است.
غلامی عنوان کرد: یکی از معضلات منطقه وجود آب های سطحی و ورود فاضلاب خانگی به کوچه هاست که در این راستا طرح اگو به شدت در حال اجراست.
پرتراکم ترین منطقه به لحاظ بافت شهری
وی ابراز امیدواری کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرداری منطقه مربوط به سالهای گذشته است و خوشبختانه هم اکنون به صفر رسیده است چرا که تمامی ساخت و سازها با نظارت کامل ما صورت می گیرند و باید با مجوز ما انجام گیرد.
به گفته شهردار منطقه ۴ مشهد، وسعت منطقه ۴ مشهد به مساحت ۱۳۴۵ هکتار با تراکم ترین جمعیت در سطح شهری چیزی حدود ۲۶۲ هزار نفر در قالب بیش از ۷۶ هزار خانوار و ۱۹۵ نفر در هکتار است به طوری که تراکم جمعیتی شهر مشهد ۸۷ نفر در هکتار می باشد که منطقه ۴ با ۱۰۸ نفر بیشتر از میانگین شهر مشهد قرار دارد.
غلامی اعلام کرد: ۲۸ درصد از مساحت منطقه جزو بافت فرسوده و ۱۷ درصد از بافت های فرسوده شهر در منطقه ۴ قرار دارد.
وی اضافه کرد: ۳۵ درصد از مساحت منطقه را سکونتگاه های غیر رسمی در برگرفته اند یعنی ۱۲ درصد از کل سکونتگاه های شهر مربوط به این منطقه است.

ایجاد محرک‌های توسعه و پروژه‌های کوچک، دو رویکرد مهم برای ارتقاء مناطق کم‌برخوردار

برای ارتقای منطقه‌ای و افزایش سرانه خدمات حاشیه شهر باید تلاش شود تا مناطق پیرامونی و کم برخوردار به معدل سرانه مشهد نزدیک شوند.

رییس کمیسیون ویژه مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر مشهد هم گفت: ایجاد محرک‌های توسعه و پروژه‌های کوچک، دو رویکرد مهم برای ارتقاء مناطق کم‌برخوردار است.
رمضانعلی فیضی گفت: دستگاه‌های اجرایی بسیاری در حریم شهر فعالیت دارند و زیر نظر وزارت کشور، مسوول ارائه خدمات هستند که در این راستا ستاد بازآفرینی پایدار شهری شامل ۳۰ دستگاه و نهاد شکل گرفته است که متناسب با تخصیص بودجه‌های ملی در این خصوص به انجام وظیفه می‌پردازند.
وی ابراز کرد: برای ارتقای منطقه‌ای و افزایش سرانه خدمات حاشیه شهر باید تلاش شود تا مناطق پیرامونی و کم برخوردار به معدل سرانه مشهد نزدیک شوند، به همین دلیل باید مشکلات اعتباری و بودجه‌ای چه در سطح ملی و چه شهری حل گردد و اولویت بندی شود تا بتوان از ظرفیت‌های مختلف شهرداری استفاده کرد و سرمایه گذاری های بخش خصوصی را به این مناطق سوق داد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن