اجتماعیاستانی

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی خبر داد؛ میز خدمت در ۷۰ دستگاه استان راه اندازی شد

کد خبر : 16740

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: با راه اندازی میز خدمت در ۷۰ دستگاه اداری این استان از ابتدای تیر ماه جاری ارائه خدمت به مردم در محلی غیر از ‘میز خدمت’ ممنوع بوده و نقض مقررات محسوب می شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، کوکب موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در این چارچوب ارجاع مردم به واحدهای سازمانی و کارشناسان در داخل ادارات نیز ممنوع و نقض مقررات است.
وی ادامه داد: این ساختار اداری در پی تصویب ‘منشور حقوق شهروندی’ در ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ و صدور بخشنامه مورخه یکم خرداد ۱۳۹۷ نهاد ریاست جمهوری اسلامی ایران راه اندازی شده است.
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: در این ارتباط دستگاههای اجرایی مکلف هستند تنها از طریق میز خدمات الکترونیکی یا حضوری که در طبقه نخست یا در دسترسترین مکان مراجعان قرار دارد ارباب رجوع را پذیرش کرده و حتی المقدور در همان مکان از طریق فرایندهای تجمیع شده در میز خدمت درخواستهای مراجعان پذیرش و خدمات لازم به آنها ارائه شود.
وی افزود: دستگاههای اجرایی مکلف هستند هنگام پذیرش ارباب رجوع و دریافت مدارک، زمان صدور پاسخ نهایی خدمت را در قالب رسید به شهروندان اعلام و امکان رهگیری مراحل گردش کار خدمات درخواست شده را از طریق ارائه کد رهگیری منحصر به فرد برای ارباب رجوع فراهم کنند.
موسوی ادامه داد: هدف از اجرای این طرح جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان، تکریم ارباب رجوع، جلوگیری از سرگردانی مردم در ساختمانهای اداری دستگاههای اجرایی، پیشگیری از امکان برقراری ارتباط غیراصولی و مفسده آمیز با کارکنان دولت و ایجاد نظام اداری پاسخگو و کارآمد است.
وی گفت: دامنه شمولیت این طرح تمام دستگاههای اجرایی هستند که به نحوی از بودجه عمومی استفاده می کنند یعنی تمام وزارتخانه ها، نهادها و دستگاههای دولتی، بخشهای اداری قوه مقننه و قضاییه و حتی نیروهای مسلح در این چارچوب قرار می گیرند.
او افزود: نقض و یا عدم رعایت حقوق و الزامات ذکر شده در منشور حقوق شهروندی و ‘طرح میز خدمت’ از مصادیق مربوط به تخلفات اداری کارمندان محسوب شده بنابراین شکایات واصله از مردم و یا نهادهای نظارتی در هیاتهای رسیدگی به تخلفات اداری مورد بررسی قرار می گیرد.
وی ادامه داد: در خراسان رضوی یک سامانه پیامکی به شماره ۱۰۰۰۳۷۳۰ توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تعبیه شده که مردم بتوانند گزارش تخلف از این مقررات و عدم ارائه خدمات از طریق میز خدمت را به این سازمان منعکس کنند.
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: حدود ۲۰۰ دستگاه اجرایی و اداری در خراسان رضوی باید مصوبه ارائه خدمات توسط میز خدمت را اجرایی کنند و مشمول اجرای این مصوبه می شوند اما در مرحله نخست سعی شده دستگاههایی که خدمت رسانی آنها جامعه بیشتری را شامل می شود یا خدماتشان حیاتی تر است و ارباب رجوع بیشتری دارند در اولویت راه اندازی میز خدمت قرار گیرند.
وی افزود: بازرسیهای سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی از روند اجرای ‘طرح میز خدمت’ به شکل نامحسوس از دو روز پیش آغاز شده و تا دیروز پنجم تیر ماه ۱۲ دستگاه اجرایی و اداری در این زمینه بازرسی شده اند.
نظام اداری دولت در استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی شامل ۵۲ دستگاه اجرایی با ۱۳۰ هزار و ۹۵۲ کارمند است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن