اسلاید شودانش و فناوریستون اصلیپربازدیدترین ها

سومین «برداشت کوتاه» سال ۹۵ امروز در مشهد برگزار می‌شود

کد خبر : 1497

سومین برنامه اکران و نقد ۴ فیلم کوتاه در قالب برنامه «برداشت کوتاه» امروز در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح مشهد از مشهد، مجموعه «برداشت کوتاه» به همت حوزه هنری خراسان رضوی و انجمن سینمای جوان دفتر مشهد از تیر ۹۴ فعالیت خود را در حوزه اکران و نقد بهترین فیلم‌های کوتاه سینمای ایران، خراسان و جهان آغاز کرده و تاکنون در سه دوره ۳ ماهه بیش از ۱۰۰ فیلم کوتاه را اکران کرده است. این مجموعه در سال جدید نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

«برداشت کوتاه» این هفته ۴ فیلم کوتاه را در معرض نمایش علاقه‌مندان به فیلم کوتاه قرار می‌دهد. فیلم‌های «همدرد» ساخته بهزاد فریدی‌نسب، «اتاق ۸» ساخته جیمز گریفیتس، «دودلباگ» ساخته کریستوفر نولان و «به موقع» ساخته تد چانگ امروز چهارشنبه در پردیس سینمایی هویزه اکران و نقد می‌شود.

فیلم کوتاه همدرد، که درباره سینمای مسعود کیمیایی است، برگزیده جشنواره شبکه مستند و بهترین فیلم هفته فیلم حوزه هنری خراسان رضوی از نگاه تماشاگران است که مورد تقدیر انجمن عکاسان و فیلم‌سازان مشهد نیز قرار گرفته است. این فیلم همچنین در دومین جشنواره فیلم و عکس «نردبان» در سال ۹۳ شایسته تقدیر شد.

فیلم ۵ و نیم دقیقه‌ای اتاق ۸ به نویسندگی و کارگردانی جیمز دبلیو گریفیتس محصول ۲۰۱۳ است و در فوریه ۲۰۱۴ برنده بهترین فیلم کوتاه شصت و چهارمین دوره جوایز آکادمی هنرهای سینمایی بریتانیا شد.

فیلم کوتاه ۳ دقیقه‌ای دودلباگ نیز که یک فیلم تریلر روانشناسانه و محصول سال ۱۹۹۷ است، داستان یک مرد مضطرب و متوهم در یک آپارتمان کوچک است که به دنبال کشتن حشره‌ای روی کف زمین حرکت می‌کند.

فیلم کوتاه به موقع که نخستین بار در پنجاه و هشتمین جشنواره فیلم برلین اکران شد، به داستان مردی می‌پردازد که آینده را می‌فروشد.

برداشت کوتاه هر چهارشنبه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در پردیس سینمایی هویزه فیلم‌های کوتاه ایران و جهان را اکران و نقد می‌کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن