شهریورزشی

پیست موتورسواری و اتومبیل‌رانی مشهد فاقد حداقل امکانات است

کد خبر : 49740

رییس هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی خراسان رضوی گفت: پیست موتورسواری و اتومبیل‌رانی ورزشگاه ثامن مشهد، فاقد هر گونه امکانات اولیه از جمله تعمیرگاه تخصصی، سرویس بهداشتی و سکوی تماشاگران است.

به گزارش صبح مشهد، فرضعلی گرایلی افزود: این رشته ورزشی بعد از فوتبال یکی از رشته های پرهیجان و پر مخاطب است که در برخی از روزهای مسابقات میزبان حدود ۱۰ هزار تماشاگر است.

وی ادامه داد: با وجود استقبال از این رشته ورزشی، پیست مخصوص رقابت های این رشته، هیچ گونه امکانات رفاهی برای ارائه به علاقه مندان ندارد که برطرف کردن این مشکل نیازمند حمایت مسوولان و نگاه ویژه به این رشته پر طرفدار است.

رییس هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی خراسان رضوی گفت: علاوه بر بخش تماشاگران، این پیست به لحاظ قوانین این رشته ورزشی، فاقد استاندارهای کافی از جمله آسفالت مناسب و تعمیرگاه ویژه وسایل مسابقه ای است.

گرایلی افزود: برای حل این مشکلات، زیر ساختهایی تهیه شده است اما تکمیل آنها نیازمند حدود ۲۰ میلیارد تومان اعتبار است که در حال حاضر برنامه ای برای جذب آن وجود ندارد.

وی با اشاره به کسب مقام های برتر در این رشته طی سال جاری اضافه کرد: خراسان رضوی در رقابت های کشوری این رشته جایگاه ویژه ای دارد و چندین مقام برتر طی ۶ ماهه نخست امسال کسب کرده است از این رو در صورت تجهیز زیرساخت های مناسب، علاوه بر میزبانی از رقابت های کشوری در مشهد، می توان استعداد های زیادی را شناسایی کرد.

رییس هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی خراسان رضوی گفت: قهرمانان این رشته ورزشی موفق شده اند با امکانات کم و هزینه شخصی بسیاری از موفقیت ها را کسب کنند و سطح این رشته ورزشی را در استان ارتقا دهند.

گرایلی با بیان این که رشته موتورسواری و اتومبیلرانی جزء رشته های پر هزینه است افزود: یک دست کامل لباس و کلاه استاندارد این رشته حدود ۳۰ میلیون تومان برای ورزشکار هزینه دارد و علاوه بر آن ارتقا دادن خودرو در بخش های فنی و ظاهری (تیونینگ کردن خودرو) نیز حدود ۴۰۰ میلیون تومان خرج دارد.

وی ادامه داد: ورود سرمایه گذاران در این رشته ورزشی، علاوه بر ایجاد شور و شوق در میان ورزشکاران، با تخلیه هیجانات، سبب کاهش آسیب های اجتماعی و همچنین کاهش هزینه های درمان ناشی از تصادفات شهری می شود.

رییس هیات موتورسواری و اتومبیل‌رانی گفت: علاقه مندان می توانند روزهای جمعه با مراجعه به پیست ورزشگاه ثامن الائمه مشهد، پس از گذراندن آموزشهای خاص و بررسی توانمندی فنی، در پیست موتورسواری و اتومبیل‌رانی حضور یابند.

هزار و ۲۵۰ ورزشکار سازمان یافته در رشته موتورسواری و اتومبیل‌رانی خراسان رضوی فعالیت می کنند که حدود ۱۰ درصد آنها را بانوان تشکیل می دهند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده + 6 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن