شهری

واگذاری پساب به صنعت و معدن در خراسان رضوی به جای شرب

کد خبر : 54154

مدیرعامل آبفا خراسان رضوی گفت؛خشکسالی شدید و بی‌سابقه در ۵۰ سال اخیر آبدهی هزار و ۴۳۰ منبع تامین آب استان را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش صبح مشهد، حسین امامی درنشست خبری مدیران عامل صنعت آب و فاضلاب استان افزود:میزان بارش ها در سال آبی جاری ۱۰۰ میلی متر بود که در مقایسه با سال قبل ۴۳ و میانگین بلند مدت ۸۴ میلی متر کاهش نشان می دهدو به عبارت دیگر خراسان رضوی حتی نیمی از بارش های متوسط خود را دریافت نکرده است.

وی با اشاره به آبرسانی آبفا استان به ۱۰۰ شهر و دو هزارو ۴۰۰ روستا اعلام کرد؛با وجود مشکلات شدید مالی و کاهش نزولات آسمانی ۱۰۰درصد شهرها و ۹۳درصد روستاها در خراسان رضوی تحت پوشش شبکه‌ آب بهداشتی قرار دارند.

وی از آغاز عملیات آبرسانی به ۱۲۱ روستا در فاز نخست پروژه محرومیت زدایی با همکاری سپاه در استان خبر داد و اظهارداشت: در یک برنامه سه ساله روستاهای بالای ۲۰ خانوار با استفاده از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با اجرای خطوط انتقال و شبکه ، ساخت مخزن و ایستگاه های پمپاژ از آب شرب پایدار برخوردار خواهند شد.

وی سیاست آبفا را واگذاری پساب به بخش صنعت به جای آب شرب اعلام کرد و ادامه داد؛با جذب سرمایه گذار بخش خصوص در اجرا و تکمیل طرح های جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در شهرهای نیشابور ، تربت حیدریه و خواف و تایباد موضوع تولید و واگذاری پساب ناشی از فاضلاب در حال پیگیری است.

به گفته امامی اجرای این سیاست از یک سو به حفظ منابع آب شرب و ا.ز سوی دیگر به توسعه صنعت و معدن در استان منجر می شود.

وی هچنین با اشاره به ورود خیرین به عرصه آب شرب روستاها گفت؛ تاکنون ۳۰۰ روستا با کمک افراد خیر به‌ ویژه حاج اکبر ابراهیمی از آب شرب برخوردار شدند و ۵۸۰ روستای دیگر با استفاده از ظرفیت بنیاد خیریه حاج اکبر ابراهیمی آبرسانی خواهند شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن