استانی

مهر و موم ۷۶۵ مرکز متخلف در خراسان رضوی

کد خبر : 48296

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۶۵ مرکز و مکان عمومی زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی به دلیل تخلف و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مهر و موم شده است.

به گزارش صبح مشهد، بر اساس اعلام مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد؛ از ابتدای امسال تاکنون ۷۶۵ مرکز و مکان عمومی زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی به دلیل تخلف و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مهر و موم شده است.

محمد باباخانی مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اعلام این خبر گفت: در این مدت ۲۰۰ هزار و ۵۹۸ بازدید از مراکز کارگاه‌ها و صنایع کوچک زیر ۲۵ نفر، صنایع، مراکز و اماکن، سالنهای سینما و تئاتر، استادیوم، مراکز تفریحی(شهربازی)، فروشگاه های زنجیره‌ای، نانوایی‌ها، رستوران‌ها، تالارهای پذیرایی، هتل‌ها و مراکز اقامتی، استخرهای شنا و مراکز تفریحی آبی، مراکز ورزشی، مهد کودک، مدارس، دانشگاه، بانک، پاساژ، فرودگاه، پایانه مسافربری برون شهری (زمینی، ریلی و دریایی)، پایانه های مسافربری درون شهری (مترو، تاکسی و اتوبوس)، دفاتر پیشخوان و پلیس ۱۰+، سازمان‌ها و ادارات، زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است.

وی ادامه داد: در این بازدیدها ۲۶ هزار و ۶۴۹ مورد اخطار و تخلف صادر و یا مسوولان این مکانها به مراجع قضایی خراسان رضوی معرفی شده اند.

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در بازدیدهای انجام شده مشخص شد ۱۷۴ هزار و ۷۷۶ نفر از شاغلان در این مراکز و نیز هشت هزار و ۵۶۳ نفر از مراجعان به این مراکز واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

باباخانی افزود: ۱۵۹ هزار و ۶۹۴ مورد از این مراکز دارای تهویه مناسب بودند، ۱۲۷ هزار و ۵۵۸ نفر در این مراکز فاصله گذاری اجتماعی و ۱۱۱ هزار و ۱۷۶ نفر استفاده از ماسک و ۱۴۵ هزار و ۱۳۹ نفر بهداشت فردی را رعایت کرده بودند.

وی ادامه داد: از مردم تقاضا داریم هرگونه تخلفی که در حوزه‌های مختلف بهداشتی ملاحظه می‌کنند، بلافاصله به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند تا کارشناسان و بازرسان اداره سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در محل حاضر شده و با متخلفان برخورد لازم و قانونی کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۶ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن