اجتماعیاخبار مهم

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه خبر داد: پرداخت تسهیلات اشتغال در خراسان بالاتر از میانگین کشوری است

کد خبر : 16262

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: پرداخت تسهیلات بانکی در زمینه اجرای طرحهای کسب و کار و ایجاد اشتغال این نهاد در استان پنج درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش صبح مشهد، حبیب الله آسوده روز دوشنبه در نشست خبری در آستانه ماه مبارک رمضان در جمع خبرنگاران افزود: پارسال نظامی بانکی در خراسان رضوی در امر اعطای تسهیلات خوداشتغالی به طرحهای مددجویان معرفی شده از سوی کمیته امداد سنگ تمام گذاشت.
وی ادامه داد: ۹۵ درصد طرحهای خوداشتغالی معرفی شده به بانکها موفق به دریافت تسهیلات شدند. در این زمینه ۱۳۴۰ میلیارد ریال تسهیلات به هفت هزار و ۷۴۸ طرح خوداشتغالی پرداخت شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: این تعداد طرح برای ۱۲ هزار نفر از مددجویان زیر پوشش کمیته امداد در سطح استان ایجاد اشتغال کرده است. همچنین دو هزار و ۷۴۳ طرح کسب و کار(خوداشتغالی) از محل پرداخت تسهیلات منابع کمیته امداد ایجاد شده که برای ۳۵۰۰ نفر اشتغال فراهم کرده است.
وی افزود: ۱۸۵ هزار خانوار با جمعیت ۴۰۰ هزار نفر در خراسان رضوی کمکهای دائمی و تک خدمتی کمیته امداد را دریافت می کنند. ۴۲ درصد این مددجویان شهری و ۵۸ درصد روستایی هستند. هم اینک ۲۵ هزار خانواده زیر پوشش در این استان استعداد و ظرفیت اشتغال و حرکت به سوی توانمند شدن را دارند که برای این شمار برنامه ریزیهای لازم انجام شده است.
آسوده ادامه داد: توانمندسازی خانواده های نیازمند از طریق ایجاد اشتغال و افزایش رفاه آنان با تامین مسکن دو راهبرد اصلی کمیته امداد در خراسان رضوی است.
وی در ادامه به حمایت مددجویان در ایام ماه مبارک رمضان اشاره و بیان کرد: اجرای طرح اکرام ایتام، طرح محسنین، اطعام نیازمندان با پهن کرده سفره های افطار و توزیع ۱۲ هزار سبد کالا به ارزش ۱۲ میلیارد ریال از جمله اقدامات و برنامه های رمضان امسال در خراسان رضوی هستند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۱۱ هزار و ۹۰۰ یتیم با ۴۱ هزار حامی در قالب طرح اکرام ایتام و حدود ۱۰ هزار فرزند مددجویان محروم و نیازمند با ۱۷ هزار حامی در قالب طرح محسنین چشم انتظار کمک و حمایت حامیان جدید در ایام ماه مبارک رمضان هستند.
وی افزود: شماره حساب ۰۱۰۵۲۲۴۴۰۶۰۰۰ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۵۱۱۱۱۱ نزد بانک ملی آماده دریافت کمکهای مردمی و نیکوکاران برای حمایت از ماه مبارک رمضان از محرومان و نیازمندان است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + 15 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن