شهری

حرکت فرودگاه مشهد در مسیر رشد اقتصاد زیارت/ فرودگاه مشهد دارای بیشترین تراکم مسافری در کشور

کد خبر : 53913

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی از اقدامات فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد در راستای افزایش ورود زائران و کمک به رشد اقتصاد گردشگری و زیارت خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی، محمود امانی‌بنی افزایش ورود زائران رضوی را یکی از رویکردهای دائمی در دستور کار فرودگاه‌های خراسان‌‌رضوی عنوان کرد و اظهار داشت: در راستای رویکرد جذب بیشتر زائران حرم علی‌بن‌‌موسی‌الرضا(ع) با همراهی نهادهای مرتبط با صنایع هوایی، شاهد افزایش مسیر پروازی به شهر مشهدمقدس هستیم به‌گونه‌ای که اکنون بیشترین پرواز کشور بعد از تهران به مشهد انجام می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی ضمن اشاره به ظرفیت‌های مشهدمقدس در زمینه جذب گردشگران و زائران افزود: با توجه به اینکه فرودگاه مشهد دروازه ورودی گردشگران خارجی و زائران رضوی محسوب می‌شود، شاهد اقداماتی نظیر خدمات فرودگاهی در سطح بسیار بالا به مسافران هستیم که قطعاً این خدمات در جذب گردشگر و ماندگاری آن‌ها تاثیر بسزایی خواهد داشت.

امانی‌بنی با اشاره به آخرین گزارش منتشرشده توسط مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در خرداد ماه ۱۴۰۲ حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست کل پروازها در ۱۰ فرودگاه کشور انجام شده که فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌‌نژاد مشهد در رده دوم قرار گرفته است. از سوئی دیگر، فرودگاه مشهد در خردادماه، با متوسط ۱۳۵مسافر در هر پرواز؛ بیشترین تراکم مسافری را در بین فرودگاه‌های کشور داشته است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی در ادامه ضمن اشاره به رویکرد تسهیل تردد هوایی زائران خارجی به مقصد مشهد از طریق توسعه شبکه پروازهای فرودگاه‌ بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد، بر ضرورت اجرای تور با معرفی ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و هویتی شهر مشهد تاکید و خاطرنشان کرد: با توجه به تأثیر گردشگری بر افزایش میزان اشتغال و درآمدهای ارزی، رونق صنایع داخلی و گسترش همکاری‌های بین‌المللی، در حال حاضر یکی از رویکردهای اصلی فرودگاه مشهد کمک به این صنعت در راستای رشد اقتصاد گردشگری و زیارت بوده چراکه قطعا تنها نقشه‌راه افزایش جذب سرمایه‌گذاری در مشهدالرضا(ع)؛ رشد اقتصاد زیارت و معرفی زنجیره اقتصاد زیارت به‌عنوان الگوی پیشرفت استان خراسان‌رضوی است.

امانی‌بنی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ شرکت هواپیمایی به ۲۸ مقصد داخلی و ۲۲ شرکت هواپیمایی داخلی و خارجی، به ۱۷ مقصد خارجی از فرودگاه مشهد پرواز دارند، به آمار ورود پروازهای خارجی در خردادماه امسال به فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد اشاره کرد و گفت: ۸۰ درصد نشست و برخاست‌های پروازهای بین‌المللی، در پنج فرودگاه انجام شده که در این زمینه مشهد در رده نخست قرار گرفته است. تنها در خرداد‌ماه امسال بیش از ۱۱۴۵ پرواز خارجی در فرودگاه مشهد نشست و برخاست داشته که نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته افزایش ۳۲ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی در خاتمه از برگزاری گردهمایی مدیران ستادی و فرودگاه‌های سراسر کشور در مشهدمقدس خبر داد و خاطرنشان کرد: در گردهمایی مدیران ستادی و فرودگاه‌‌های کشور که ۱۱ و ۱۲ مردادماه در مشهد برگزار می‌شود، آخرین هماهنگی‌ها و برنامه‌ها به‌منظور آماگی کامل ایام دهه آخر ماه صفر، به‌ویژه مراسم اربعین‌حسینی در سطح فرودگاه‌ها بررسی و تمهیدات لازم اندیشیده خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + هفده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن