یادداشت روز

۸ ماه انتظار برای تحقق اهداف در مدیریت شهری؟!

کد خبر : 46524

گلایه ها و دغدغه های دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین و رئیس جبهه پیشرفت رفاه و عدالت استان خراسان رضوی از شورای اسلامی شهر و شهردار مشهد

صبح مشهد- مطالبه گری احزاب محدود به قبل از انتخابات نیست بلکه بر اساس قوانین کشوری این مطالبه گری باید بعد از انتخابات شکل مدون و نظارتی خود را حفظ کند،که متاسفانه دبیران کل احزاب به این نقش پررنگ وقتی نمی گذارند و متاسفانه مدیران شهری هم از این فرصت برای لابی گری و عدم پاسخگویی به شعارهایشان استفاده‌ می کنند .

دبیرکل حزب اسلامی ایران زمین و رئیس جبهه پیشرفت رفاه و عدالت خراسان رضوی با بیان این مطلب و تشریح دغدغه های خود از انتصاب مدیران شهری و عدم تحقق شعارهای شورای اسلامی شهر و شهردار در بحث حمایت و اجرای طرح‌ها در حاشیه شهر،توزیع سرانه های فرهنگی،ورزشی،فضای سبز و خدمات شهری در سطح شهر گلایه کرد.

مجتبی آرین منش افزود؛ بر خلاف اینکه شهردار از عدم بکارگیری و انتصاب مدیران اتوبوسی در بدنه شهرداری حمایت کرد،متاسفانه شاهد آن هستیم که اکثر مدیران اجرایی شهری را از ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان در مدیریت اجرایی شهرداری به کار گرفته که نه تخصص و نه تجربه مدیریت شهری در این بخش ها دارند و علیرغم توصیه‌های احزاب در راستای معرفی نیروهای جوان،متخصص پاک دست انقلابی،((با توجه به اینکه این احزاب سیاسی اصولگرا بودند که در قالب شورای وحدت در به ثمر رسیدن و تحقق اهداف تلاش های زیادی کردند )) تلاشی نکرد و این باعث شد که بعد از گذشت۸ ماه از سکانداری وی بر مدیریت شهری هیچگونه تحولی در شهر که قابل توجه و احساس برای مردم فهیم و شریف مشهد مقدس باشد،را ندیدند.

وی تصریح کرد؛ چرا باید همچنان شاهد حضور مدیران نالایق گذشته در بدنه شهرداری باشیم؟ در حالی که نیروهای جوان و متخصص کنار گود باشند،مگر ما بحث اشتغال‌زایی و سکان داری مدیریت شهری توسط جوانان متخصص و متعهد انقلابی را فراموش کردیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۲۰ نیروی ستادی در شهرداری پست های مدیریتی دارند که هنوز بیش از هشتاد درصد آنها از مدیران سابق و مسبب بان وضعیت موجود اقتصادی کشور ( اصلاح طلبان) بر مسند ریاست و قدرت و تصمیم گیری هستند که همین امر سبب کندی کار و تحقق اهداف شده است تاکید کرد؛ شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر در انتصاب و انتخاب شهرداران مناطق و مدیران شهری با احزابی که برای تحقق اهداف تلاش چشم گیری داشتند مشورت نمی‌کنند و این همان نقش نظارتی احزاب است که کم رنگ شده است.

آرین منش ادامه داد؛ برخی از اعضای شورای شهر به دنبال برند کردن نام خود و گرفتن عکس های یادگاری هستند و برخی نیز به دنبال اخذ مسئولیت های کشوری هستند و خدمت به مردم را فراموش کرده اند، برای همین معتقدم دبیران کل احزاب بر حسب تعهدی که به مردم در زمان دعوت آنان به مشارکت حداکثری داشته اند،اکنون نیز بایستی نقش مطالبه گری خود را پر رنگ تر از قبل انتخابات نشان دهند ،مردم از ما انتظار دارند وقتی لیست هوالمطلوب را ارائه کردیم و همین آقایان با لابی گری خود را به بدنه احزاب نزدیک کردند و ما هم حمایت کردیم ،حال مردم توقع و انتظار دارند که تحولات منطقی را در سطح شهر مشاهده نمایند.

رئیس جبهه پیشرفت رفاه و عدالت استان خراسان رضوی با اشاره به وعده شهردار مشهد که گفته بود هر ۴۵ روز یک خبر خوش برای مردم داریم که یا افتتاحیه یا کلنگ زنی پروژهای بزرگ داریم و از طرفی پروژه های روی زمین افتاده رو تکمیل و راه‌اندازی میکنیم،اکنون پس از گذشت هشت ماه، کارنامه موفقی ارائه نکردند و شهروندان گزارش عملیاتی از وی ندیده اند.

وی بطور مثال اشاره ای به بارندگی های چند روز گذشته کرد و گله مندی شهروندان از تشکیل استخرهای تجمیع آب داخل معابر شهری و عدم توانایی معاونت خدمات شهری در مقابله با این بحران که از پیش هواشناسی تذکر داده بود.

دبیر حزب اسلامی ایران زمین در ادامه گفتگو با خبرنگار ما گریزی هم‌‌ به مسائل روز استان بویژه انتصاب فرمانداران و مدیران استانی زد و با انتقاد از عملکرد استاندار گفت؛ استاندار برای روشن شدن افکار عمومی و مردم فهیم سرزمین خورشید ،به نحوه انتصاب فرمانداران پاسخ دهد و بگوید شاخصه و ملاک انتخاب فرمانداران بی تجربه در استان چه بوده است،بر اساس چه معیاری یا اینکه فشار بیرونی و لابی گری چه افراد دست به انتخاب چنین افراد ضعیفی زده است.

مجتبی آرین منش با انتقاد از انتصاب و یا ابقای مدیران ضعیف اصلاح طلب یا به فرموده ریاست محترم جمهور،مسبب بان وضعیت فعلی، اشاره ای به ابقای ریاست سازمان جهادکشاورزی استان خراسان رضوی کرد و گفت؛ ریاست فعلی این سازمان با کارنامه ضعیف خود در توزیع ناعادلانه اعتبارات استانی،توزیع خارج از عرف سهمیه کود،سم و بذر، معظلات فراوان سالهای گذشته در خصوص توزیع گوشت و مرغ و از همه مهمتر نابودی ۱۴۳۰ تن میوه تنظیم بازار نوروز۱۴۰۱و هزار هزاران عدم توانایی در مدیریت جهاد کشاورزی استان، چگونه مجددا در این پست ابقا شده و مورد حمایت چه کسانی قرار گرفته که استاندار زیر بار قبول این حکم‌ شده است.

آرین منش خطاب به استاندار محترم فرمود؛ مگر استاندار نباید از مدیران خود طلب خدمت داشته باشد؟ پس چگونه با طرز تفکر اصول گرایی میتوانید با مدیران نالایق اصلاحات برای رفع گرفتاری های مردم قدم بردارید.
دبیر حزب اسلامی ایران زمین در ادامه به استاندار محترم گفت؛ اگر تحت فشار عوامل بیرونی هستید و نمی‌توانید در مقابل لابی ها و فشار های مافیای قدرت ایستادگی کنید، بهتر به احترام خون شهدای هم رزم خود و به احترام خدمت به مردم فهیم استان هرچه زودتر استعفا داده و به محل کار گذشته خود باز گردید..

رئیس جبهه پیشرفت رفاه و عدالت استان خراسان رضوی در پایان مصاحبه خود ضمن انتقاد از افزایش نقدینگی یارانه ها گفت؛ وجود نقدینگی در کشور عامل موثر در افزایش تورم می‌باشد،لذا پیشنهاد دارم به دولت محترم که هرچه زودتر زیرساخت های توزیع هوشمند کالابرگ ها با استفاده از کارت ملی هوشمند را آماده کنند تا بیشتر از این شاهد افزایش تورم در کشور نباشیم

وی به عنوان یک تشکل مطالبه گری به دولت پیشنهاد داد بهترین روش توزیع کالا به صورت هوشمند راه اندازی مجدد فروشگاه های زنجیره تعاون روستایی در روستاها می‌باشد که با راه اندازی این فروشگاه ها خدمات ارزشمند میتوان به روستاییان عزیز داد و از طرفی هم صرفه‌جویی بسیاری در انرژی ،سوخت،حمل و نقل، ترافیک و از همه مهمتر سلامتی روحی و روانی قشر زحمتکش کشاورز و دامدار خواهد داشت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + 9 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن