اجتماعیاستانیزندگی

مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار در خصوص قتل دانش آموز مشهدی مطرح کرد: در امنیت کودکان، خانواده مهمترین نقش را دارد

کد خبر : 16051

مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار مشهد گفت: باید توجه داشت که در زمینه امنیت، مهم‌ترین نقش بر عهده خانواده است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایسنا،صفیه رکنی در مورد قتل محمد حسین ، دانش‌آموز ۱۰ ساله مشهدی اظهار کرد: یکسری عوامل اجرایی از جمله اعتماد بیش از اندازه به افراد بیگانه، برخی سهل انگاری‌ها و… در بروز چنین رویدادهایی دخیل هستند اما ریشه این جرم در فکر و اندیشه فردی است که مرتکب چنین قتلی شده است؛ درواقع بررسی اتفاقاتی که در گذشته و کودکی این فرد اتفاق افتاده و باعث شکل‌گیری چنین شخصیتی شده است، اینکه چه عواملی موجب می‌شود تا جوانی تحصیل کرده دست به چنین عمل فجیعی بزند.

وی افزود: حتی یک مورد از چنین مسائل برای جامعه ما زیاد است، بنابراین بایستی نسبت به آن حساسیت زیادی به خرج داد. باید در نظر گرفت که چنین فردی نمی‌تواند به لحاظ روحی، روانی و تربیتی انسانی سالم باشد و قطعا دچار نابهنجاری‌های شدیدی است که بایستی در گذشته او بررسی شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار مشهد با بیان اینکه «جامعه باید به همه تمهیدات لازم برای اجرای بیشتر امنیت بیاندیشد»، خاطرنشان کرد:  در این راستا آموزش به دانش‌آموزان از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین نباید نقش برجسته خانواده را نادیده گرفت؛ چراکه مرکزی‌ترین واحد برای کنترل و نظارت بر این مسائل خانواده است. آموزش خانواده به بسیاری از نهادها و سازمان‌ها بازمی‌گردد و یکی از این نهادها، آموزش و پرورش است. آموزش و پرورش در آگاهی‌رسانی به خانواده و کودکان تلاش‌هایی داشته، اما ناکافی است.

رکنی تصریح کرد: دوره‌هایی با عنوان آموزش خانواده در مدارس برگزار می‌شود که به آموزش مسائل تربیتی می‌پردازد. آنچه که در این زمینه حائز اهمیت است آگاهی‌رسانی افکار عمومی به وسیله رسانه‌هاست. بایستی چنین مسائلی در جامعه پخش و برجسته شود تا ایجاد حساسیت کند.

لزوم عبور از برخی تابوها در آموزش کودکان
مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار مشهد تشریح کرد: شاید رسانه ملی بنا به شرایطی در برجسته‌سازی چنین رویدادهایی توجه چندانی ندارد. اما لازم است تا دیگر رسانه‌ها و آموزش و پرورش در مورد چنین مسائلی، آموزش لازم را به دانش‌آموزان ارائه دهند و از برخی  تابوهای موجود در جامعه عبور کنند. تا بدین وسیله بتوانیم آگاهی‌های لازم را در اختیار کودکانمان قرار دهیم و خطرات را برای آن‌ها گوشزد کنیم.

وی تصریح کرد: خانواده‌ و جامعه نسبت به رعایت حقوق کودک حساسیت داشته باشند. باید توجه داشت که در زمینه امنیت، مهمترین نقش بر عهده خانواده است. اینکه نبایستی به راحتی به هرکس اعتماد کنند از مطمئن بودن افرادی که با کودکانشان ارتباط دارند اطمینان حاصل کنند و در این راستا به کودکان خود نیز آموزش لازم را بدهند.

رکنی با بیان اینکه «همکاران پلیس، سالانه به ویژه در هفته نیروی انتظامی در تمام مدارس حضور دارند و به دانش‌آموزان آموزش‌های لازم در مورد این مسائل را ارائه می‌دهند»، ادامه داد: همچنین در مدارس طرحی به نام همیار پلیس وجود دارد که آموزش‌های اولیه در زمینه رعایت نکات ایمنی به دانش‌آموزان گفته می‌شود. از سویی دیگر برای رانندگان سرویس مدارس، همایش آموزشی برگزار می‌شود. گفتنی است که آموزش و پروش همکاری نزدیکی با پلیس اجتماعی دارد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه چهار مشهد توضیح داد: مطابق قانون راننده‌های سرویس مدارس، وظیفه دارند اگر به هر دلیلی نمی‌توانند در محل کار خود حضور داشته باشند به شرکتی که عضو آن هستند اطلاع دهند تا شرکت، راننده‌ای را جایگزین کرده و به خانواده دانش‌آموز نیز اطلاع دهد. در این مورد راننده روز قبل حادثه، به خانواده دانش‌آموز خبر داده است. به دلیل ارتکاب چنین خطایی، آموزش و پرورش تذکر کتبی برای شرکتی که سرویس دانش‌آموزان در آن حضور دارد فرستاده‌ است و اقدامات بعدی از طریق قانون پیگیری خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + 12 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن