شهری

شهردار منطقه ثامن خبر داد: تسریع در بهسازی محلات پیرامون حرم رضوی با ورود تسهیل‌گران

کد خبر : 17262

البته عدم توجه کافی به مباحث اجتماعی و فرهنگی و به وجود آمدن یک نگاه کالبدی صرف در آغاز طرح با هدف پیشبرد فیزیکی آن نیز مزبد بر علت بود تا در پی تبدیل شدن منطقه به یک کارگاه بزرگ ساختمانی، کم کم شاهد کوچ شهروندان از منطقه و رشد منفی جمعیت مجاوران حرم مطهررضوی باشیم.

سلسله نشست‌های تخصصی و عملیاتی تحت عنوان معرفی و ارائه طرح‌ها و برنامه های گروه‌های تسهیل گر، با هدف انتخاب تسهیل‌گران جهت فعالیت در محلات هدف محدوده بافت پیرامون حرم مطهررضوی در منطقه ثامن آغاز شد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد مقدس؛ سید مصطفی نعمتی شهردار منطقه ثامن مشهد با اعلام این خبر اظهار کرد: طرح بهسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهررضوی بیش از بیست سال است که در شهر مشهد مقدس آغاز شده ولی بنا به دلایل مختلف از جمله تورم و رکود در بازار اقتصادی کشور طی این سالها، عدم تحقق طراز صفر پیش بینی شده در طرح و دیگر مسایل مبتلا به آن تا کنون تنها ۴۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته است که به طور طبیعی نارضایتی شهروندان این منطقه را در پی داشته است.
وی ادامه داد: البته عدم توجه کافی به مباحث اجتماعی و فرهنگی و به وجود آمدن یک نگاه کالبدی صرف در آغاز طرح با هدف پیشبرد فیزیکی آن نیز مزبد بر علت بود تا در پی تبدیل شدن منطقه به یک کارگاه بزرگ ساختمانی، کم کم شاهد کوچ شهروندان از منطقه و رشد منفی جمعیت مجاوران حرم مطهررضوی باشیم.
شهردار منطقه ثامن با تاکید بر اینکه حضور جمعیت در جامعه است که به آن روح و طراوت و پویایی می بخشد تصریح کرد: البته خوشبختانه با آغاز دور جدید مدیریت شهری در مشهد و پس از تشکیل ستاد بازآفرینی شهری ایران در دولت تدبیر و امید،که همواره تاکید بر بازآفرینی محلات بارویکرد هویت اجتماعی آنها دارد؛ مدیریت تسهیلگری و امور مشارکتها در منطقه ثامن نیز با هدف افزایش مشارکت شهروندان در طرح با رویکرد رشد جمعیت مجاور و حتی بازگشت ساکنان منطقه، تشکیل شده است.
نعمتی در تشریح شیوه کار تسهیل گران بیان کرد:گروه های تسهیل گر در محلات استقرار یافته و با جمع آوری نقطه نظرات مالکین، نسبت به تهیه طرح و تخصیص کاربری مورد انتظار اهالی با رویکرد توجیه اقتصادی برای مالکین اقدام و پس از اخذ تاییدیه ها و مجوزات لازم از مراجع قانونی، با مشارکت اهالی آن طرح ها را اجرایی می نمایند.
وی افزود: در همین راستا پس از بررسی و مطالعات اولیه صورت گرفته و تهیه و تنظیم نقشه جامع محلات محوری بافت پیرامون حرم مطهر و با در نظر گرفتن طرح تفصیلی بهسازی و نوسازی بافت، فراخوان جذب گروه های تسهیل گر در این زمینه با رویکرد جریان سازی بازآفرینی محله های ناکارآمد مبتنی بر رویکرد اجتماع محور، از سوی مدیریت تسهیل گری و مشارکت های منطقه ثامن اطلاع رسانی گردید.
نعمتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر کارگروهی در منطقه تشکیل شده تا طرح و برنامه گروه های تسهیل گری که اعلام آمادگی برای همکاری در این زمینه داشته اند را ارزیابی و امکان سنجی نموده و در صورت تایید جهت استقرار و آغاز به کار در محلات اقدام نمایند که در صورت تحقق این امر شاهد تسهیل در امر مشارکت های مردمی و جذب سرمایه داخلی و در نتیجه تسریع در اجرای طرح خواهیم بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + 20 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن