اقتصادی

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی خبر داد: ظرفیت قابل توجه کشورهای جنوب شرقی آسیا برای صادرات کالای استان

کد خبر : 15872

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طی سال ۹۶ صادرات استان به کشورهای جنوب شرقی آسیا از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار بوده است بطوری که در حال حاضر ۳ کشور از این منطقه، در لیست ۲۰ کشور اول شریک تجاری استان قرار گرفته اند.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، محمدعلی امیرفخریان اظهارداشت: کشورهای جنوب شرقی آسیا از سال های قبل به عنوان مقاصد صادراتی استان مطرح شده اند و این سازمان در سال گذشته نسبت به برگزاری همایش ها و دوره های آموزشی با بهره گیری از اساتید سازمان توسعه تجارت و فعالان اقتصادی منطقه، جهت ورود به این بازارها اقدام نموده است.
وی افزود: از جمله نتایج این اقدامات می توان به افزایش ۵۴ درصدی صادرات به کشور هنگ کنگ، افزایش ۸۴۷۹ درصدی صادرات به ویتنام و افزایش ۵۰۱۷ درصدی صادرات به اندونزی اشاره نمود و در حال حاضر نیز هنگ کنگ به عنوان پنجمین شریک تجاری استان و ویتنام و اندونزی به عنوان هفدهمین و هجدهمین شرکای تجاری استان شناخته می شوند.
امیرفخریان تصریح کرد: صادرات کالا از استان به هنگ کنگ از حدود ۶۲ میلیون دلار در سال ۹۵ به حدود ۹۶ میلیون دلار در سال ۹۶ رسیده است و صادرات به کشورهای ویتنام و اندونزی در سال ۹۵ به ترتیب حدود ۵۷ و ۸۶ هزار دلار بوده که در سال ۹۶ به ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار برای ویتنام و ۴ میلیون و ۴۰ هزار دلار برای اندونزی رسیده است.
وی افزود: عمده ترین محصولات صادراتی به کشورهای هنگ کنگ و ویتنام، زعفران و پسته و به کشور اندونزی، فولاد و سنگ های قیمتی بوده است.
وی تاکید کرد: برای حفظ و ارتقاء صادرات به کشورهای این منطقه در سال جاری، اعزام هیات و برگزاری نمایشگاه، پیش بینی شده است که با صدور مجوزهای مربوطه توسط سازمان توسعه تجارت، اقدام لازم صورت خواهد پذیرفت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن