سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد با توجه به حجم اقدامات وسیع خود در حوزه استقبال از بهار امسال توانست رتبه برتر را در جشنواره تقدیر از دست اندرکاران خانه بهار ۱۳۹۷ شهرداری مشهد کسب کند.
در همین راستا مدیرعامل سازمان پایانههای مسافربری شهرداری مشهد مقدس در حاشیه آیین تقدیر از دست اندرکاران خانه بهار ۱۳۹۷ شهرداری مشهد با تبریک کسب این افتخار به تمامی پرسنل و کارکنان خدوم این سازمان که به صورت فداکارانه در روزهای نوروز به استقبال زائران و مسافران نوروزی رفتند، گفت: این افتخار تنها به واسطه خدمت بسیار متفاوت و خاص سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد به وجود آمده است.
به گزارش ستاد خبری نوروز ۹۷ سازمان پایانههای مسافربری مشهدمقدس، محسن شریعتی در تشریح اقدامات و برنامه های در دست اقدام ویژه نوروز ۹۷ اظهارکرد: تشکیل ستاد داخلی مناسبتهای ویژه از ماه گذشته و بررسی نقاط ضعف و قوت سال قبل وروشهای تقویت آنها، هماهنگی با سایر ارگان ها و نهادهای دست اندرکار برای حضور و فعالیت و خدمات رسانی در پایانه های مسافربری در ایام طرح، ارائه امکانات و زیرساختهای لازم به منظور حضور و فعالیت این سازمانها و نهادها، برگزاری مراسم استقبال از زائران و مسافران در آغاز سال جدید با حضور مدیران و مسئولان و اطلاع رسانی برای مسافران و زائران ازمبدا با همکاری سایر پایانه های مسافربری شهرهای کشور از جمله مهم ترین اقدامات و فعالیت های در این مدت بوده است.
وی اجرای پروژه های عمرانی وزیبا سازی سطح پایانه ها ازماه های گذشته و ادامه پروژه ها تا اتمام طرح و فراهم نمودن شرایط سرویس دهی مناسب قبل از فرا رسیدن سال جدید را از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت دانست و بیان کرد: در همین راستا کارهایی همچون اجرای پروژه های فضای سبز شامل خرید و کاشت گلها ودرختهای مناسب محیط به ظرفیت ۱۰۰ هزار بوته گل، ۲۵۰ اصله درخت، اجرای۱۱ هزار متر مربع سیستم آبیاری تحت فشار در بولوار اصلی، بازپیرایی۲۰۰ متر مربع از فضای سبز موجود و استقرار فضای سبز طبیعی داخل سالن ها انجام شده است.
مدیرعامل سازمان پایانههای مسافربری شهرداری مشهد مقدس از ارائه اینترنت رایگان وایرلس به مسافران نوروزی در سالن های استقبال پایانه مسافربری امام رضا(ع) خبر داد و متذکرشد: هماهنگی با ناوگان حمل ونقل درون شهری در راستای حضور فعال و استفاده از تمامی ظرفیت برای سرویس دهی مناسب به زائران و مسافران و آمادگی اسکان موقت به جهت اسکان زائران در صورت برودت هوا و شرایط اضطرار در زمره این گونه اقدامات بوده است.
وی همچنین به برگزاری دوره آموزشی فرهنگ میزبانی ویژه کارکنان ،پیمانکاران، خدمتگزاران و فعالان حاضر در پایانه های مسافربری مشهد و طرح آموزشی ویژه رانندگان با عنوان نوروز بی تصادف با هماهنگی پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اشاره کرد و افزود: استقرار ایستگاه استقبال از بهار با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری و ارائه خدماتی شامل غرفه های مشاوره پزشکی، مشاوره مذهبی –ورزشی و سرگرمی، بازی های بومی و محلی، آشنایی با مکان های مذهبی ، گردشگری و دیدنی شهر مشهد، اجرای نمایشهای خیابانی و برپایی ایستگاه استقبال از بهار معنوی با همکاری آستان قدس رضوی نیز در زمره مهم ترین اقدامات نوروزی سازمان پایانه های مسافربری مشهد مقدس به حساب می آید.