اخبار مهممشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی خبر داد: تشرف بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به بقاع متبرکه خراسان رضوی در نوروز ۹۷

کد خبر : 15637

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: از ابتدای اجرای طرح آرامش بهاری تا پایان روز ۱۳ فروردین بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به بقاع متبرکه استان مشرف شدند که ۴ درصد از این زائران، زائر خارجی بودند.

به گزارش صبح مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمد احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، بیان کرد: طرح آرامش بهاری در ۱۲۹ بقعه متبرکه خراسان رضوی تا ۱۵ فروردین در حال برگزاری است.

وی افزود: از ۲۵ اسفند ماه ۹۶ تا پایان روز ۱۳ فروردین ۹۷ بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به بقاع متبرکه استان مشرف شدند که ۴ درصد این زائران، خارجی بودند.

وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری تا ۱۵ فروردین اجرا می شود، گفت: خوشبختانه در این طرح زائران استقبال بسیار خوبی از برنامه های فرهنگی، خدمات رفاهی و پذیرایی داشته اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار کرد: از ۲۵ اسفند تا ۱۳ فروردین ۲۶۳ هزار و ۳۵ زائر در واحدهای اقامتی برخی بقاع متبرکه و حسینیه های استان اسکان یافتند.

وی با اشاره به برنامه های فرهنگی طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه خراسان رضوی گفت: اقامه نماز جماعت، سخنرانی، مراسم تحویل سال، خیمه های معرفت، مشاوره وقف، غرفه کودک، مشاوره اعتقادی و خانوادگی، نمایشگاه های فرهنگی، برگزاری مسابقه عکس و فیلم یک دقیقه ای، برگزاری برنامه های مناسبتی، از جمله برنامه هایی است که در قالب طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه اجرا شد.

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده تعداد بازدیدکنندگان از خیمه معرفت را بیش از ۴۳۸ هزار نفر عنوان کرد و گفت: در خیمه معرفت خدماتی چون مشاوره وقف، غرفه کودک، سخنرانی، مشاوره خانوادگی و اعتقادی به زائران بقاع متبرکه ارائه می شود.

وی افزود: ۴۹ هزار و ۵۸۱ مشاوره خانواده، اعتقادی و … ، ۲۴۸۲ نوبت اقامه نماز جماعت و ۳هزار و ۲۰۰ مسابقه فرهنگی در بقاع متبرکه و امامزادگان اجرا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه ۲۰هزار و ۶۹ زائر از خدمات ایستگاه سلامت بهره مند شدند، گفت: ۳۱۶ هزار و ۵۸۴ کودک نیز از برنامه طرح آرامش بهاری اوقاف که در قالب خیمه معرفت برنامه ریزی شده استفاده کردند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن