اجتماعیاسلاید شوستون اصلیپربازدیدترین ها

ساماندهی کال ها در دستور کار مدیریت شهری/ بهره برداری از ۱۰۰۰ پروژه شهری تا پایان سال

کد خبر : 10568

در طی دوره چهارم شورا حتی یک پروژه با تاخیر مواجه نشد، در حالیکه صدور پروانه های ساختمانی شهرداری در سال ۹۵ نسبت به دوره گذشته قبل آن، ۵۰ درصد کاهش یافته بود.

فاز اول بوستان چهل بازه مشهد با حضور مسئولین شهری و جمع زیادی از شهروندان عصر امروز به بهره برداری رسید.به گزارش خبرنگار ما، شهردار مشهد در سخنانی با اشاره به برنامه ها و تلاش شهرداری و شورای چهارم برای کاهش آلودگی های زیست محیطی، ایجاد و توسعه فضاهای سبز را اولویت و دستور کار مدیریت شهری دانست و افزود: افزایش ۳ متر مربعی سرانه فضای سبز هر شهروند از سال ۱۳۹۲ تا کنون، برگ سبز زرین و افتخار آمیزی است که باعث افزایش روزهای پاک در مشهد و رضایت شهروندان شده است.
وی ادامه داد: رودخانه چهل بازه ظرفیت مناسبی برای توسعه فضای سبز مشهد دارد که متاسفانه مورد تعرض افراد مختلفی قرار گرفته بود و شهرداری توانست با کمک مراجع مربوطه در خلع ید متخلفین موفق و همچنین با تملک ۱۵۰ هکتاری لازم، در فاز نخست بوستانی را به مساحت ۱۰ هکتار و با امکانات مطلوب و متفاوت در اختیار شهروندان قرار دهد.
گفتنی است طرح پارک ملی چهل بازه که از بلوار نمایشگاه مشهد آغاز و بصورت خطی و موازات بزرگراه امام علی ( ع ) تا تقاطع غیر همسطح امام علی ( ع ) امتداد یافته و با محوریت مسیل قدیمی چهل بازه پهنه ای برابر با ۱۵۰ هکتار را در بر می گیرد. احداث بوستان ۱۰ هکتاری با هزینه ۴۰ میلیارد تومان و تحت عنوان پارک کودک و خانواده به مرحله اجرا درآمده است.
از امکانات و فضاهای پیش بینی شده می توان به دریاچه ای با حجم ۲۵۰۰۰ متر مکعب به انضمام مسیر رودخانه با مساحت ۲ هکتار و امکان پیاده روی در طول مسیر، ساحل شنی کودکان، آمفی تأتر روباز، اسکله چوبی، حیاط مفهومی باران، رمپ گالری و هفت آبنما اشاره کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن