اخبار مهمشهری

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد بیان کرد: مرگ ۹۳ نفر در حوادث امسال مشهد/ مرگ یک شهروند در چهارشنبه‌سوری سال گذشته

کد خبر : 15343

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد گفت: طی وقوع حوادث مختلف در مشهد طی سال جاری تاکنون ۹۳ شهروند جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از فارس، حسن جعفری در نشست خبری که در اداره آتش نشانی شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امسال در مجموع، ۱۵ هزار و ۵۰۰ عملیات از سوی آتش نشانی در مشهد انجام شده که ۴۳ درصد مربوط به حریق و ۵۷ درصد حادثه بوده است.

وی ادامه داد: به نسبت سال گذشته، افزایش عملیات نداشته‌ایم، بلکه ۱٫۹ درصد نیز کاهش داشته‌ایم، اما با وجود این کاهش، متاسفانه ۹۳ نفر در حوادث مختلف جان باخته‌اند و ۸۱۸ نفر مصدوم و همچنین بیش از ۸ هزار نفر نجات یافته‌اند.

جعفری گفت: در مجموع جان‌باختگان، مصدومان و نجات‌یافتگان حوادث امسال به نسبت سال گذشته، ۷٫۳ درصد افزایش را شاهد بوده‌ایم و در خصوص زمان رسیدن به محل حریق از ۴ دقیقه و ۲۵ ثانیه به ۴ دقیقه و ۱۲ ثانیه کاهش یافته است.

بیشترین حوادث در منطقه ۲ مشهد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد در ادامه با اشاره به اینکه بیشترین عملیات‌های آتش نشانی با ۲۰ درصد در ناحیه دو شهرداری مشهد رخ می‌دهد، بیان کرد: بیشترین حوادث شهری در منطقه ۲ و ۹ شهرداری مشهد رخ می‌دهد.

جعفری با بیان اینکه حوادث گازگرفتگی امسال ۴٫۵ درصد افزایش یافته است، گفت: طی سال جاری، ۷۲ ماموریت در خصوص گازگرفتگی داشته‌ایم که آتش نشانان به محل اعزام شدند و در این حوادث، هفت نفر کشته و سه نفر مصدوم شدند.

وی گفت: امسال در آموزش شهروندی، ۸۳۰ هزار ساعت آموزش پیشگیرانه داشتیم و ۱۵ هزار و ۱۹۰ مورد بازدید پیشگیرانه از نقاط و ساختمان‌های مختلف مشهد صورت گرفته است.

افزوده شدن تجهیزات به‌روز در آتش نشانی

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد در خصوص تجهیزات آتش نشانی گفت: یک بالابر ۵۶ متری خریداری شده که در بدنه سازمان به‌کار گرفته شده و دو بالابر ۷۲ متری نیز خریداری شده و در ۶ ماهه ابتدایی سال آینده وارد سیستم می‌شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر، ۱۵ هزار قلم تجهیزات امدادی و اطفایی در بدنه آتش نشانی به‌کار گرفته شده که از طریق حمایت‌های صورت گرفته، از این نظر به نسبت دیگر کلانشهرها از وضعیت مطلوبی برخورداریم، ولی هنوز هم امکانات ما به‌صورت صددرصدی تامین نشده است.

مرگ یک شهروند در چهارشنبه‌سوری ۹۵

جعفری با اشاره به آمار وقوع حوادث آتش سوزی‌ها و حوادث در ۹ سال اخیر در مشهد، اظهار کرد: طی این مدت، ۳۲۱ حادثه در مشهد رخ داده  که آتش نشانان برای رسیدگی اعزام شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد در خصوص آمارهای چهارشنبه‌سوری سال گذشته گفت: ۳۳ عملیات سال گذشته داشتیم که چهار نفر مصدوم و یک نفر نیز کشته شد.

جعفری با اشاره به اینکه چهارشنبه‌سوری یک سم قدیمی است، با برگزاری آن ما مشکلی نداریم، افزود: برخی اقدامات هنجارشکنانه، شیرینی پایان سال را به کام شهروندان تلخ می‌کند و بیشترین آسیب‌ها متوجه کودکان، نوجوانان و سالخوردگان است.

وی ادامه داد: در چهارشنبه پایان سال، علاوه بر آمادگی ۴۸ ایستگاه آتش نشانی در ۴۰ نقطه دیگر مشهد که محل تجمع شهروندان است نیز به‌صورت سیار خودرو مستقر می‌شوند.

شناسایی ۱۸۲ پروژه خاص

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد در خصوص اقدامات لازم برای پیشگیری از حوادثی همچون برج سلمان در مشهد بیان کرد: ۱۸۲ پروژه در مشهد شناسایی و اخطار گرفته‌اند، با ورود دادستانی و صدور اخطار پلمب بسیاری از این ساختمان‌ها به آتش نشانی مراجعه کرده‌اند و در حال حاضر تنها ۴۷ پروژه هنوز مراجعه‌ای نداشته‌اند.

وی در خصوص بودجه سازمان متبوعش گفت: در بودجه جدید با افزایش ۱۰ درصدی، بودجه سازمان ۱۳۳ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

شناسایی یک هزار خانه مسافر

جعفری گفت: در حال حاضر، بیش از ۲ هزار خانه مسافر در مشهد شناسایی شده و طبق هماهنگی با استانداری بازدیدهایی از این خانه مسافرها انجام شده، این اماکن به صورت رسمی معرفی شده‌اند و تا جایی که امکان دارد، با توجه به امکانات محدود مالکان، این اماکن به‌صورت مرحله‌ای در قالب رفع نواقص موجود همچون سیم‌کشی و نصب کپسول مورد بررسی قرار می گیرند

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن