دانش و فناوری

ظهر امروز و در بیمارستان رضوی؛ دومین دستگاه لیزر چشمی به روش SMILE در کشور به بهره‌برداری رسید

کد خبر : 15289

هم زمان با افتتاح مرکز اصلاح عیوب انکساری چشم و اختلالات شبکیه نوزادان نارس بیمارستان فوق تخصصی رضوی، دومین دستگاه لیزر چشمی به روش SMILE در کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش صبح مشهد، این مرکز با حضور دکتر رضا سعیدی، مدیر عامل بیمارستان فوق تخصصی رضوی، در فضایی به مساحت حدود ۴۰۰ مترمربع با اتاق‌های ویژه جراحی چشم و مجهز به دستگاه‌های لیزری جدید و کارآمدی مانند فمتوسکند و اگزایمر، به مناسبت فرارسیدن میلاد حضرت فاطمه(س)، پنج‌شنبه، ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ راه‌اندازی شد.
مهم‌ترین فعالیت این مرکز، جراحی‌های عیوب انکساری یا حذف عینک خواهد بود که برای راه‌اندازی دستگاه لیزر چشمی به روش SMILE، بودجه‌ای افزون بر ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
بیمارستان رضوی مشهد، دومین مرکز درمانی کشور به شمار می‌رود که مجهز به این دستگاه لیزر نوین شده و بدین ترتیب می‌تواند تقریباً تمام اعمال جراحی لیزری اصلاح عیوب انکساری چشم را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. چهار عمل اصلاح عیوب انکساری چشم در روز نخست راه‌اندازی این مرکز انجام شد.
همچنین دستگاه جدید دیگر این مرکز به متخصصان چشم امکان تشخیص به موقع اختلالات شبکیه نوزادان نارس را می‌دهد. بیمارستان رضوی، دومین بیمارستان در کشور محسوب می‌شود که به این دستگاه مجهز شده است.
نصب دستگاه مخصوص بیماری قوز قرنیه و انجام تزریقات داخل چشمی از دیگر امکاناتی است که در این مرکز جراحی فراهم شده است.
در گذشته اعمال جراحی چشمی در بخش اورژانس بیمارستان رضوی انجام می‌‌شد، اما با راه‌اندازی این مرکز، این اعمال در این اتاق‌های جراحی چشم مجهز به دستگاه‌های روز دنیا انجام می‌گیرد.
پزشکان نیز می‌توانند مناسب‌ترین روش درمان را با توجه به وضعیت هر بیمار انتخاب کنند و در نتیجه بهترین نتایج کلینیکی و بیشترین رضایتمندی بیماران حاصل می‌شود.
ایران، یکی از بهترین چشم‌پزشکان دنیا را برای درمان بیماری‌های چشمی در منطقه دارد و حضور گردشگران سلامت از کشورهای منطقه مانند کشورهای عربی، آذربایجان، ارمنستان، تاجیکستان، افغانستان، کردستان عراق و … برای دریافت خدمات درمانی چشم‌پزشکی در مراکز ایرانی، بیانگر این امر است.
همچنین تقریباً تمامی اعمال جراحی چشم در سطح کشورهای آمریکایی و اروپایی از نظر دقت، تکنولوژی و کیفیت در داخل کشور انجام می‌شود و کمتر عمل جراحی وجود دارد که انجام آن در ایران امکان‌پذیر نباشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن