ورزشی

رئیس هیئت پهلوانی و زورخانه ای استان خبر داد: فعالیت ۹۰ گود زورخانه در خراسان رضوی/ ورزش پهلوانی در مسیر جهانی شدن

کد خبر : 14878

رئیس هیات پهلوانی و زورخانه ای خراسان رضوی گفت: ۹۰ گود زورخانه در سطح این استان وجود دارند که از این تعداد ۱۶ گود در مشهد فعال هستند.

به گزارش صبح مشهد، حسین فیروزیان روز یکشنبه در نشست خبری افزود: تعداد گودهای زورخانه شهر مشهد سال آتی به ۲۰ گود افزایش خواهد یافت. دو زورخانه نیز در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است زیرا بر توسعه این ورزش در مناطق محروم و همگانی شدن آن تاکید داریم.
وی ادامه داد: ورزش باستانی تمام ارزشهای فرهنگی، مذهبی و تاریخی ایران را در خود جای داده و باید به خانواده‌ها معرفی شود تا این ارزشها با ورزش به بهترین شکل به جامعه و نسل های بعد انتقال یابد. در همین راستا یکی از اهداف ما راه اندازی مدرسه ورزش باستانی است تا این رشته در بین نوجوانان و نونهالان گسترش یابد.
رئیس هیات پهلوانی و زورخانه ای خراسان رضوی گفت: در همین راستا در مدارس برنامه های مختلفی اجرا شد و هم اکنون در چندین مدرسه شهر مشهد به صورت هفتگی نشستهای مختلف ورزش باستانی برگزار می شود.
وی افزود: خراسان رضوی دارای ظرفیتهای فراوانی در ورزش پهلوانی و زورخانه ای است. ۱۰ سال بود که استان ما در مسابقات کشوری بر روی سکو نرفته بود اما در همین یک سالی که از مدیریت جدید هیات پهلوانی و زورخانه ای می گذرد ورزشکاران ما توانستند در رده های بزرگسالان، جوانان و نوجوانان بر روی سکو بروند و برای شهر امام رضا علیه السلام افتخارآفرین شوند.
فیروزیان ادامه داد: خراسان رضوی از لحاظ سخت افزار و نیروی انسانی هیچ کمبودی ندارد لذا و جفا در حق شهر مشهد و ورزشکاران استان است اگر نتوانیم در مسابقات کشوری حضور داشته باشیم و یا کمرنگ ظاهر شویم.
وی گفت: بطور قطع مشهد باید به قطب ورزش باستانی تبدیل شود و پتانسیلهای بالایی برای میزبانی و برگزاری مسابقات مختلف در مشهد و استان خراسان رضوی وجود دارد که باید به آن توجه کرد.
رئیس هیات پهلوانی و زورخانه ای خراسان رضوی به کمکهای اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی به این هیات نیز اشاره و بیان کرد: در عین حال نباید به بودجه دولتی چشم داشت لذا باید برای ورود خیران به این ورزش و مدیریت هزینه ها با مشارکت دوستداران آن تلاش کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − سیزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن