استانی

رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه: ۷۲۰ مورد فعال فاقد پروانه صنف املاک پروانه‌دار شدند/ صنف املاک پرچم دار تحقق شهر هوشمند خواهند شد

کد خبر : 14666

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد گفت: اولین اقدام در دوره مدیریتی جدید اتحادیه مشاوران املاک مشهد در بحث صدور پروانه‌ها بود و ۷۲۰ مورد فعال فاقد پروانه صنف املاک پروانه‌دار شدند.
دکتر علی مرادزاده در نشستی خبری با خبرنگاران که صبح امروز در سالن جلسات اتحادیه صنف املاک برگزار شد، اظهار کرد: اتحادیه مشاوران املاک و خودروسازان مشهد از سال ۴۰ فعال شد و از سال ۴۸ مستقل شد و تاکنون ۱۲ دوره مدیریتی داشته و در ۱۳ آبان ماه امسال هیئت مدیره جدید انتخاب شد و از ۲۴ آبان ماه فعالیت خود را آغاز کرد.
وی افزود: اولین اقدام در دوره مدیریتی جدید اتحادیه مشاوران املاک مشهد در بحث صدور پروانه‌ها بود و ۷۲۰ مورد فعال فاقد پروانه صنف املاک پروانه‌دار شدند.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد با بیان اینکه تا سال ۸۵ تعداد ۳۳۰۰ عضو داشتیم، خاطرنشان این تعداد در سال ۸۶ به ۷ هزار عضو رسید و در سال ۹۶ به ۱۲ هزار عضو رسید.
مرادزاده تصریح کرد: از سال ۸۷ تاکنون صدور مجوز برای بانوان ممنوع بود که این ممنوعیت به تازگی برداشته است و ۳۰۰ خانم که از همان سال استندبای بودند در نوبت صدور مجوز قرار گرفتند.

این دکترای مدیریت استراتژیک تاکید کرد: از مجموع ۱۲ هزار عضو ۵۷۰۰ نفر از آن‌ها فعال هستند و علت آن مباحث رکود، مالیات، گرانی و عدم درخواست‌های مردمی بوده است و به جهت فعال بودن کلیه واحدها به دنبال تعاملاتی با قوه قضائیه، مالیات و دارایی، شهرداری، اتاق اصناف، اداره اماکن، سازمان بازرگانی و دیگر مجموعه‌های مرتبط هستیم.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد با بیان اینکه جایگاه این صنف در دنیا چهارم است، گفت: اما جایگاه صنف مشاوران املاک در کشور جزو رده‌های آخر است و متاسفانه فعالیت‌های غیرمجاز بی‌اعتمادی‌هایی را ایجاد کرد.
مرادزاده گفت: برخورد با املاک غیرمجاز براساس ماده‌های ۲۷ و ۲۸ انجام می‌شود که شامل عدم تمدید جواز، عدم اعلام جابه‌جایی، دریافت وجه غیرقانونی و کمیسیون اضافه و غیره بوده و واحدهای متخلف پلمب می‌شود و هفته‌ای سه روز جلسات کمیسیون رسیدگی به شکایات را داریم که به ۱۵ تا ۲۰ شکایت رسیدگی می‌شود و اکثر پرونده‌ها در خود مجموعه بسته می‌شود و تنها تعدادی محدود به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود.
وی افزود: موضوع مالیات خانه‌های برعهده سازمان مربوطه است، اما خودمان به دنبال پیگیری‌هایی در جهت پرداخت مالیات‌های عادلانه هستیم.
رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد با اشاره به نصب علامات صنفی در واحدها، گفت: نصب این علامات در واحدهای صنفی املاک مشهد در دستور کار قرار گرفته است و صدور جوازها را هم با ۴ درجه ممتاز، ۱، ۲ و ۳ داریم و جواز برای کسانی که نمره کمتر از ۵۰ در آموزش‌ها دارند صادر نمی‌شود.
مرادزاده بیان کرد: ثبت هر نوع قرارداد دستی ممنوع بوده و همه قراردادها باید پرینتی باشد و مبلغ کمیسیون از نیم درصد مبلغ معامله به ۳ دهم درصد کاهش یافت و هر یک از متعاملان در کنار پرداخت این ۳ دهم درصد سهم خود باید ۹ درصد مالیات را پرداخت کنند که بسیاری از طرف‌های قرارداد این کار را انجام نمی‌شود.

وی اضافه کرد: مردم و بنگاه‌‌داران به سایت‌های دیوار، شیپور و دیگر سایت‌های غیرمجاز اعتماد نکنند و اگر با مشکلی مواجه هستند عواقب آن گریبان‌گیر خودشان است و اتحادیه مشاوران املاک مشهد نمی‌تواند اقدامی بکند، اما اگر قانونی باشد حق و حقوق فرد متضررشده بازگردانده می‌شود.

وی همچنین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص شهر هوشمند گفت: جلساتی را با سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری مشهد ( فاوا ) گذاشته ایم که انشالله و طبق برنامه ریزی انجام شده، صنف املاک پیشتاز تحقق شهر هوشمند و استفاده از سامانه های اینترنتی خواهند شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + هفده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن