پایتخت فرهنگ اسلامی

شهید حرم مطهر رضوی «اصلانی سناجردی» به برادران شهیدش پیوست/ مراسم تشییع و وداع با پیکر مطهر شهید در خواف و مشهد

کد خبر : 45448

مراسم وداع و تشییع پیکر مطهر شهید جهادی و انقلابی «حجت الاسلام محمد اصلانی سناجردی» برادر شهیدان «ابراهیم و حسین اصلانی سناجردی» در خواف و مشهد مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایثار واحد خراسان رضوی، شهید «حجت الاسلام محمد اصلانی سناجردی» به همراه دو طلبه دیگر «حجت الاسلام پاکدامن» و حجت الاسلام دارایی» سه شنبه ۱۶ فروردین مصادف با سوم ماه رمضان به دست فردی تکفیری و تحت تاثیر القائات استکبار جهانی و جریان‌های تکفیری مورد حمله قرار گرفتند.

شهید «حجت الاسلام محمد اصلانی سناجردی» که برادر شهیدان «ابراهیم و حسین اصلانی سناجردی» نیز به شمار می‌رود، به علت جراحات شدید در همان لحظه به مقام رفیع شهادت و به برادران شهیدش پیوست.

پیکر مطهر این شهید والامقام صبح امروز چهارشنبه ۱۷ فروردین به زادگاهش شهر سده از توابع شهرستان خواف جهت برگزاری مراسم وداع با برادران شهیدش انتقال داده شد.

مراسم وداع با پیکر مطهر شهید این روحانی مبارز و خستگی ناپذیر راس ساعت ۲۱ چهارشنبه ۱۷ فروردین مصادف با چهارم رمضان در صحن پیامبر اعظم(ص) با حضور زائران و مجاوران و مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

همچنین مراسم تشییع و خاکسپاری این شهید والامقام راس ساعت ۱۴ پنج شنبه ۱۸ فروردین برابر با پنجم رمضان از عرصه میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی تشییع و پیکر مطهرش در رواق حضرت زهرا (س) حرم مطهر رضوی به خاک سپرده می‌شود.

صدیقه خدیوی سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی طی پیامی شهادت این روحانی فعال و جهادگر را تبریک و تسلیت گفت و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل از خداوند منان مسئلت کرد.

سه نفر روحانی که مورد حمله این فرد قرار گرفتند از فعالان و جهادگران اجتماعی و فرهنگی بودند که در مناطق محروم اقدامات جهادی انجام می‌دادند.

برادران شهید بسیجی «ابراهیم اصلانی» و «حسین اصلانی» در ۱۰ تیر ۱۳۵۲ و ۱۰ مرداد ۱۳۴۳ در شهر سده از توابع شهرستان خواف چشم به جهان گشودند و در ۱۵ تیر ۱۳۶۷ در منطقه سید صادق و ۱۱ مرداد ۱۳۶۲ در مریوان به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

گفتنی است؛ سند هویت انقلابی مردم خراسان رضوی، پرونده ۱۷ هزار و ۳۳۵ شهید، ۵۰ هزار و ۹۹۱ جانباز و سه هزار و ۳۹۵ آزاده است که به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عزت بخشیدند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن