اخبار مهممشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، فناوری و اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد خبر داد؛ بودجه سال آینده شهرداری مشهد تصویب شد

کد خبر : 19881

بودجه سال آینده شهرداری مشهد تصویب شد
به گزارش صبح مشهد، بتول گندمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بودجه سال ۹۸ شهرداری مشهد از ۳۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال بودجه امسال به ۴۲ هزار و ۹۸۰ میلیارد و ۹۲۴ میلیون ریال افزایش یافت که در بخشهای عمومی، عمرانی، اقتصادی و سازمانها هزینه می شود.
وی اظهار داشت: برای سال آینده سهم درآمد های پایدار ۲۳ درصد و سهم درآمد های ناپایدار ۷۷ درصد پیش بینی شده و اعتبارات عمرانی نیز از ۱۰ هزار ۳۹۰ میلیارد ریال در سال جاری به ۱۷ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.
وی گفت: حوزه حمل و نقل و ترافیک ۴۸ درصد، خدمات و محیط زیست ۱۱ درصد، شهرسازی و معماری ۱۶ درصد، فرهنگی و اجتماعی سه درصد، مدیریت ایمنی و بحران چهار درصد و مدیریت هوشمند سازی ۱۸ درصد از اعتبارات عمرانی سهم می برند.
گندمی افزود: در بخش درآمدهای پایدار مهمترین بخش مالیات بر ارزش افزوده است که به دلیل ابهام در منابع نسبت به حصول آن خوشبین نیستیم بطوریکه برای سال جاری وصول ۳۴۰ میلیارد تومان را در این زمینه پیش بینی کرده بودیم که حدود ۲۷۰ میلیارد تومان آن محقق شد و برای سال اینده نیز وصول ۴۲۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است.
وی اظهار داشت: در سال آینده برای کسب عوارض خودرو نیز ۵۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که این میزان در سال جاری حدود ۳۵ میلیارد تومان بوده است.
وی گفت: از محل انتشار و تسهیلات اوراق نیز پیش بینی کرده بودیم ۲ هزار و ۶۹۹ میلیارد تومان درآمد داشته باشیم که این رقم برای سال آینده ۲ هزار و سه میلیارد تومان پیش بینی شده است،
گندمی افزود: احداث سه ایستگاه شهدا، باب الجواد و پایانه از خط سوم قطار شهری نیز در اعتبارات سال آینده در نظر گرفته شده و خط ۲ قطار شهری مشهد تا ایستگاه جام عسل نیز به زودی مورد آزمایش قرار گرفته و تا پایان خرداد ۹۸ به بهره برداری می رسد.
وی اظهار داشت: در بخش عوارض ساختمانی نیز مهمترین کدها، کد اعتبار نوسازی است که سرانه هر شهروند برای نوسازی بیش از ۲۳ هزار تومان برآورد شده و از ۶۵ میلیارد تومان در سال جاری به ۷۵ میلیارد تومان در سال آینده رسیده است.
وی گفت: پیش بینی کسب عوارض ساختمانی مانند هزینه پروانه و امثال آن از یک هزار و ۱۵۸ میلیارد تومان در سال جاری به یک هزار و ۸۵۷ میلیارد تومان در سال آینده رسیده و در بخش هزینه های جاری و نگهداشت شهر نیز برای سال ۹۸ مبلغ یک هزار و ۶۵۳ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + 15 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن