اخبار مهماسلاید شوستون اصلیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

سفیر الجزایر: مشهد ۲۰۱۷ تبلور تلاش‌های ایران در احیای تمدن اسلامی است

کد خبر : 13533

سفیر جمهوری دموکراتیک خلق الجزایر گفت: انتخاب مشهدالرضا به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام خود به منزله اعتراف به تلاش‌های ارزشمند و همه جانبه کشور ایران در زمینه احیا و غنی‌سازی فرهنگ و تمدن اسلامی است.
به گزارش صبح مشهد به نقل از ایسنا، عبدالمنعم احریز در ویژه برنامه شب فرهنگی الجزایر در نمایشگاه بین‌المللی کتاب ناشران جهان اسلام در مشهد اظهار کرد: رویداد پایتختی فرهنگی جهان اسلام فرصتی است برای همه ملت‌های اسلامی تا ضمن به نمایش گذاشتن وسعت و غنای میراث فرهنگی خود زیباترین نمود فرهنگ اسلامی را به تصویر بکشند.

وی افزود: تصویری که نمایانگر فرهنگی پیشرفته و امروزی و در عین حال گویای تلاش‌های ارزشمند آن در حوزه تمدن جهانی و حضور جدی و چشمگیر آن در بزرگترین نوآوری‌ها و اختراعات مسیر پیشرفت بشری باشد.

سفیر جمهوری دموکراتیک خلق الجزایر ادامه داد: این تصویر تصویری متفاوت و مغایر با تبلیغات مقرضانه‌ای است که سعی بر نسبت دادن تروریسم و افراط به اسلام دارد.

وی عنوان کرد: در این شرایط حساس کنونی که امت اسلام در معرض چالش‌های جدی و موانع گوناگونی است که زمینه‌ساز تفرقه و دخالت بیگانگان است؛ این گردهمایی فرهنگی عاملی برای نزدیک‌سازی میان ملت‌ها و کشورهای اسلامی، ایجاد پل‌های آشنایی و همبستگی میان آن‌ها و ترغیب برای گسترش زمینه‌های همکاری و در نهایت پیشگیری از نفوذ فتنه در عناصر دین اسلام است.

عبدالمنعم احریز در خصوص مشهد بیان کرد: این شهر زیبا به واسطه تاریخ ریشه‌دار و امروز درخشان خود شایسته آن شد که امسال از سوی کشورهای اسلامی و سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان اجرایی و دینی خراسان رضوی، اضافه کرد: از همان ابتدای ورود به این شهر زیبا مورد استقبال گرم، لطف و مهمان‌نوازی شما قرار گرفتم و مایه خرسندی است که ما نیز به واسطه برگزاری هفته فرهنگی الجزایر در حاشیه رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در این مراسم حضور یافته‌ایم. از حسن اتفاق، برگزاری این برنامه‌ها مقارن با هفته وحدت اسلامی است که جمهوری اسلامی ایران هر ساله  به مناسبت ولادت با سعادت پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد(ص) این هفته را جشن می‌گیرد.

سفیر جمهوری دموکراتیک خلق الجزایر در خصوص برنامه‌های هفته فرهنگی الجزایر گفت: این برنامه‌ها شامل برگزاری نمایشگاه کتاب و تابلوهای مربوط به انقلاب الجزایر، پخش سه فیلم ساخت الجزایر و اجرای سرودهای اسلامی از سوی گروه فنی الاقصی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: روابط دو جانبه ایران و الجزایر به همت پیگیری‌های مقام‌های بلند پایه دو کشور شاهد پیشرفت مداوم و گسترش پایدار در همه زمینه‌ها به ویژه در حوزه همکاری‌های فرهنگی بوده است، چندان که ما به پیشرفت جاری در روابط و تعاملات فرهنگی و شرایط مطلوبی که بر ارتباطات فرهنگی دو کشور سایه افکنده به چشم رضایت می‌نگریم.

عبدالمنعم الاحریز تاکید کرد: حضور کشور الجزایر در این مراسم و برگزاری این هفته فرهنگی نشانه تاکید بر تمایل عمیق و دو جانبه برای تقویت روابط میان دو کشور است.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش در خصوص زلزله اخیر کرمانشاه گفت: وظیفه خود می‌دانم که به مناسبت زلزله اخیر کرمانشاه به ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای قربانیان این حادثه رحمت و مغفرت واسعه الهی و برای مصدومان شفای عاجل عنایت دارم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن