اخبار مهماستانیورزشی

خراسان رضوی حدود ۲۰۰ قهرمان مدال آور در رشته دو و میدانی دارد

کد خبر : 14179

رئیس هیات دو و میدانی خراسان رضوی گفت: این استان و شهر مشهد یکی از قطبهای رشته دو و میدانی کشور است و ۲۰۰ قهرمان مدال آور دارد که هر یک حداقل یک مدال قهرمانی را در کارنامه ورزشی خود ثبت کرده اند.

به گزارش صبح مشهد، امیرعلی سعادتمند روز یکشنبه در جمع خبرنگاران راجع به تعداد دقیق ورزشکاران خراسانی این رشته اظهار بی اطلاعی اما بیان کرد: از پارسال تاکنون ورزشکاران دو و میدانی خراسان رضوی ۱۱۷ مدال قهرمانی کشوری و ۱۶ مدال آسیایی کسب کرده اند.
وی افزود: تعداد ورزشکاران قهرمان خراسانی در این رشته آنقدر زیاد است که ورزشکارانمان برای راهیابی به تیمهای انتخابی و اردوهای ملی در سهمیه خراسان رضوی نمی گنجند و از استانهای دیگر در این مسابقات شرکت می کنند.
رئیس هیات دو و میدانی خراسان رضوی ادامه داد: از ۲۸ ورزشکاری که هم اکنون به اردوی تیم ملی دعوت شده اند ۱۲ نفر خراسانی هستند. از این تعداد بطور قطع پنج یا شش نفر مدال مسابقات آسیایی را بر گردن خواهند آویخت.
وی گفت: با توجه به این ظرفیت، اهداف کوتاه و بلندمدت هیات دو و میدانی خراسان رضوی هم در بخش بانوان و هم در بخش مردان معطوف به مدال آوری در آسیا است.
سعادتمند در ادامه نسبت به نبود زیرساختهای لازم در این ورزش گلایه و بیان کرد: عقل سلیم حکم می کند در ورزشی سرمایه گذاری شود که با هزینه هرچه کمتر مدال بیشتری کسب شود. چنین امری در دو و میدانی قابل تحقق است اما هزینه های میلیاردی در ورزشهای دیگر صورت می گیرد. هم اینک جز سالن باغبانباشی در مشهد سالن اختصاصی دیگری برای ورزش دو و میدانی در خراسان رضوی وجود ندارد.
وی افزود: پیست روباز تختی و پیست روباز دانشگاه فردوسی مشهد که روکش تارتان دارند دو امکان دیگر ورزش دو میدانی در مشهد هستند اما مشکل پیست روباز تختی این است که چمن این ورزشگاه مصنوعی شده و نمی توان حرکات پرتابی را در آن انجام داد اما پیست روباز دانشگاه فردوسی مشهد برای بانوان مزیت دارد زیرا که هیچ دیدی از خارج ندارد.
رئیس هیات دو و میدانی خراسان رضوی ادامه داد: پیست دو و میدانی ورزشگاه ثامن نیز تارتان مناسبی ندارد و به علت دوری از مشهد با استقبال ورزشکاران مواجه نمی شود.
وی گفت: اولویت نخست کنونی ساخت و راه اندازی پیست استاد صابری در قاسم آباد مشهد است. قرار است شکل زمین این پیست بگونه ای باشد که رشته های ورزشی دیگر همچون فوتبال و والیبال نتوانند از آن استفاده کنند و حق ورزش دو و میدانی را بگیرند. پیش بینی می شود این پیست ورزشی تا تیر ماه سال آتی به بهره برداری برسد.
سعادتمند افزود: پیست دو و میدانی ورزشگاه امام رضا(ع) هم فوق استاندارد است ولی به جز حسن تفتیان و گاهی نیز مصطفی ابراهیمی هیچ ورزشکار دیگری تاکنون اجازه ورزش کردن در آن را نیافته است. حسن تفتیان هم اکنون با حمایت فدراسیون دو و میدانی در فرانسه تمرین می کند و برای مسابقات آسیایی داخل سالن به ایران باز می گردد.

بانوان دو و میدانی خراسان رضوی نایب قهرمان مسابقات کشور شدند

همچنین امیرعلی سعادتمند در خبری دیگر گفت: در مسابقات کشوری، فائزه نسایی در ۲ ماده ۴۰۰ متر و ۶۰ متر به مدال نقره دست یافت.
وی افزود: در ماده ۸۰۰ متر هم تکتم دستار بندان عضو تیم ملی نوجوانان این استان دوم شد و مدال نقره کسب کرد.
وی اظهار کرد: در ماده ۶۰ متر با مانع نیز جمیله سیفی سوم شد و مدال برنز را بر گردن آویخت و در رشته پنج گانه هم سمیرا خجسته و الهه سیفی به ترتیب دوم و سوم شدند.
سعادتمند گفت: در ماده چهار در ۴۰۰ متر امدادی نیز ورزشکاران خراسان رضوی به مقام اول و مدال طلای این مسابقات دست یافتند و در نتایج تیمی، تیم خراسان رضوی با ۵۸ امتیاز مقام دوم را از آن خود کرد.
وی افزود: تیم دو و میدانی بانوان خراسان رضوی به خاطر توانایی و نتایجی که از قبل به دست آورده بود در این مسابقات با حداکثر سهمیه و هشت ورزشکار در مسابقات شرکت کرد.
وی اظهار کرد: تعدادی از مدال آوران استانهای دیگر نیز از ورزشکاران دو و میدانی بانوان خراسان رضوی هستند که به علت نداشتن ظرفیت این استان، از استانهای دیگر در این مسابقات شرکت کردند و هفت نفر از آنها در این مسابقات برای استان های دیگر مدال آوردند.
سعادتمند گفت: اگر استاندارد مسابقات دو و میدانی که شرکت ۱۸ ورزشکار در مسابقات است رعایت می شد تیم دو و میدانی داخل سالن بانوان خراسان رضوی می توانست مقام اول کشور را کسب کند.
رقابتهای دو و میدانی داخل سالن قهرمانی بانوان کشور با شرکت ۱۳۱ ورزشکار که از ۱۴ دی ماه در ورزشگاه آفتاب انقلاب تهران آغاز شده بود روز جمعه ۱۵ دی ماه با جا به‌ جایی سه رکورد ملی و قهرمانی تیم تهران الف خاتمه یافت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

‫۱۲ نظرها

  1. سلام و تشکر فراوان برای اشتراک گذاری خوبتون
    وب سایت خیلی خوب و کاربردی ای دارید
    به امید موفقیت های روز افزون.

  2. سلام،خدا قوت،انشااله که همه ی این ورزشکاران عزیز موفق باشند.

  3. سلام ….با تشکر از مطالب مفیدتون…به امید پیروزی و موفقیت این ورزشکاران و دوستان عزیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن