اجتماعی

استاندارخراسان رضوی؛ برنامه ریزی برای مشارکت کارکنان دستگاه های اجرایی استان در سرپرستی ایتام

کد خبر : 16346

با برنامه ریزی استانداری خراسان رضوی امسال از ظرفیت کارکنان و مسئولان خیر در ادارات، دستگاه ها و فرمانداری ها برای سرپرستی کودکان یتیم و فرزندان خانواده های نیازمند تحت حمایت کمیته امداد بهره گرفته می شود.

استاندار خراسان رضوی باحضور در ضیافت افطاری خانواده های مددجوی تحت حمایت کمیته امداد این استان، افطار کرد.
به گزارش صبح مشهد به نقل از سایت خبری کمیته امداد، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی گفت: استفاده از ظرفیت کارکنان دستگاه های اجرایی استان به منظور استفاده از همت انسان های نیکوکار در ادارات و دستگاه های دولتی و فرمانداری ها بهره گیری خواهدشد و بدین منظور کودکان یتیم و فرزندان خانواده های نیازمند تحت حمایت این نهاد که شرایط لازم را دارند برای سرپرستی معرفی می شوند که هر یک از ادارات و مسئولان تعدادی از این فرزندان را به سرپرستی می پذیرند و با تامین بخشی از هزینه های آنان در کار خیر شریک می شوند.
وی ادامه داد: کمیته امداد به عنوان یکی از یادگاران انقلاب و امام خمینی(ره) در جهت کمک به مددجویان، فرصتی را برای مردم و نیکوکاران فراهم کرده تا در سنت حسنه رسیدگی به محرومان و نیازمندان مشارکت شود.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه رسیدگی به امور مددجویان از ماموریت های ویژه کمیته امداد است، بر لزوم حمایت تمامی دستگاه ها و خیران از برنامه های این مجموعه برای ارائه خدمت بهتر، کامل و جامع تر تاکید کرد.
وی در این میان ماه مبارک رمضان را به عنوان ماه ضیافت الله بهترین زمان برای توسعه و ترویج اقدامات خیرخواهانه و نیکوکارانه در بین مردم دانست و افزود : در این ماه محبت و عواطف مردم بیشتر متجلی می شود و مردم در کنار هم به ویژه در کنار اقشاری که دچار مشکل اقتصادی و مالی هستند، شرایط و فرصتی برای همدلی و همراهی را بیش از پیش فراهم می کنند.
وی با اعلام اینکه دستگاه های دولتی برای افطاری از محل منابع وبودجه های دولتی منع شده اند، بیان کرد: تمامی دستگاه های دولتی از انسانهایی تشکیل شده که همه می توانند در امور خیر مشارکت کنند وباتوجه به این امر برای امسال برای استفاده از ظرفیت ادارات و مسئولان به منظور حمایت و سرپرستی مالی از کودکان یتیم و فرزندان خانواده های نیازمند برنامه ریزی شده است.
شایسته ذکر است: با مشارکت نیکوکاران به مدت ۱۰ شب و هر شب ۳۰۰ مددجو از مناطق ۹گانه مشهد در اردوگاه ثامن الائمه(ع) این نهاد روزه های خود را افطار می کنند و بین مددجویان شرکت کننده در این ضیافت غذای سحری نیزتوزیع می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن