شهری

تعیین تکلیف شرایط سفر نوروزی به مشهد؛ هفته دیگر

کد خبر : 39128

در هفته های اخیر و با توجه به نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروز، موضوع تصمیم گیری درباره زمان تعیین تکلیف پروتکل های مربوط به سفرهای نوروزی به مشهد دوبار تمدید شد و هفته جاری نیز در ستاد مقابله با کرونای استان اعلام شد که تصمیم گیری در این باره به شنبه هفته آینده موکول شده است.

صبح مشهد– دکتر قلیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز گذشته در نشست خبری ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان در این زمینه اظهار کرد: رئیس جمهور دستور داده است کمیته‌های تخصصی به تهیه پروتکل‌های مربوط به سفرهای نوروزی اقدام کنند و هفته آینده این پروتکل ها اطلاع رسانی می شود. وی همچنین به ارائه آمار میزان شیوع کرونا در استان پرداخت و گفت: در هفته چهارم بهمن ،منحنی شیوع بیماری کرونا در استان نزولی بوده است، در ۲۴ ساعت منتهی به روز شنبه نیز تعداد بستری های جدید کرونایی در استان ۸۷ نفر، بستری کل ۴۱۱ نفر ، تعداد بستری در آی سی یو۱۵۰ نفر و میزان فوتی ها همچنان تک رقمی است.

خراسان رضوی در کشور از نظر بروز بیماری در رده چهارم کشوری قرار دارد که وضعیت مناسبی است. وی با بیان این که ۸ درصد تست های سرپایی در استان مثبت است، افزود: پس از اتصال ادارات به سامانه ماسک طبق دستور استاندار، تمامی ادارات با کنترل کارت‌ ملی از ورود بیماران کرونایی به ادارات جلوگیری خواهند کرد. وی درباره چگونگی نظارت بر صدور بلیت اینترنتی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و ورود بیماران کرونایی به استان نیزگفت: سامانه صدور بلیت به سامانه ماسک متصل است و هر کس در ۱۴ روز قبل از خرید بلیت، بر اثر بیماری کرونا بستری شده باشد از صدور بلیت برای وی جلوگیری می‌شود.

قلیان همچنین در حاشیه این جلسه ضمن اشاره به شناسایی شش بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در استان درباره وضع پروتکل های جدید به منظور کنترل هر چه بیشتر این بیماری اظهار کرد: نظام مراقبت ویروس های جهش یافته ویژه اقدامات کارشناسان و مدیران اجرایی بخش بهداشت و آزمایشگاه و مرتبط به موضوعات تخصصی پزشکی به تازگی در این زمینه ابلاغ شده است.رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست با اشاره به شناسایی بیماران کرونای انگلیسی در مشهد در هفته اخیر و احتمال وجود تعداد بیمار بیشتر مبتلا به این نوع کرونا گفت: طبق اعلام وزیر بهداشت هر فردی که تست پی سی آرِ او مثبت شد فرض را بر این می گذاریم که به کرونای انگلیسی مبتلا شده است تا زمانی که خلاف آن ثابت شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن