اسلاید شوستون اصلیمشهد 2017هویت مشهدپایتخت فرهنگ اسلامیپایتخت معنوی

کشاورز کاتب قرآن، قرآن خود را به آستان قدس رضوی اهدا کرد

کد خبر : 13692

یکی از کشاورزان شهرستان ابرکوه، قرآنی را که با دست خود کتابت کرده است به گنجینۀ مخطوطات آستان قدس رضوی اهدا کرد. این حرکت پس از اهدای قرآن دست‌نویس پیشین این کشاورزِ کاتب قرآن، به مقام معظم رهبری صورت گرفت.
به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان‌قدس‌رضوی، معاون اجرایی ادارۀ مخطوطاتِ این سازمان از اهدای قرآنی خبر داد که کاتب آن یکی از کشاورزان شهرستان ابرکوه استان یزد است. علی‌اصغر کهن، اظهار داشت: این قرآن به خط نسخ و با قلم خودنویس شش‌سر به شیوۀ عثمان‌طاها کتابت شده است. وی خاطرنشان کرد: این قرآن دومین قرآنی است که به دست احمد یوسفیان کتابت شده است و این درحالی است که کاتب، اولین قرآن دست‌نویس خود را به مقام معظم رهبری اهدا کرده است.
احمد یوسفیان؛ کاتب این قرآن در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه کتابت، یک سال به طول انجامیده است گفت: هر شب پس از هشت تا دوازده ساعت کار کشاورزی پای کتابت قرآن نشستم و از هر واژه‌ای که نوشتم انرژی گرفتم. وی در رابطه با انگیزۀ خود از کتابت قرآن بیان کرد: فکر اینکه وقتم به بطالت و غیبت می‌گذرد و مشخص نیست تا چه زمانی عمرم به این دنیا باشد باعث شد حدود ده سال پیش به کتابت قرآن رو بیاورم. وی افزود: قرآن نخست به شیوۀ نیریزی بود که در سفر مقام معظم رهبری به استان یزد و شهرستان ابرکوه، به ایشان اهدا کردم و یکی دو سال پس از آن نیز کتابت این قرآن را با الگو گرفتن از شیوۀ عثمان‌طاها آغاز کردم و هر شب پنج تا شش صفحه از قرآن را نوشتم.
وی که متولد سال ۱۳۳۲ شمسی است، خود را نوۀ پدربزرگی روحانی و مادربزرگی که مدرس قرآن بوده است معرفی کرد و ادامه داد: مادرم به نام فاطمه ناظمی، حافظ ادعیه‌ای چون دعای کمیل و برخی سوره‌های قرآن و حدود ۴ هزار بیت شعر از مثنوی، نظامی و دیگر کتب ادبی بود. این کشاورزِ کاتب قرآن دائم‌الوضو بودن را از برکات کتابت قرآن خواند و گفت: به دنبال کتابت قرآن بسیاری از مشکلات مادی و معنوی‌ام برطرف شد، رونق اقتصادی و سلامتی اولاد را برایم به همراه آورد و با وجود ناتوانی مالی توانستم به حج واجب و چندین بار به سفر کربلا مشرف شوم

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن