اخبار مهمدانش و فناوری

آیت الله علم‌الهدی؛ شکل گیری فرهنگ اشتغال دانش بنیان در کشور ضرورت دارد

کد خبر : 20481

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: شکل گیری فرهنگ اشتغال دانش بنیان در کشور ضرورت دارد و این فرهنگ باید توسط مسئولان در کشور شکل بگیرد و توسعه یابد.
به گزارش صبح مشهد، آیت الله سید احمد علم‌الهدی روز چهارشنبه در بازدید از پارک علم و فناوری خراسان افزود: متاسفانه میزان ریسک ‌پذیری در مسئولان ما کم است در صورتی که زمانی بیشتر مشکلات ما حل می ‌شود که مسئولان به امکانات داخلی از جمله اشتغال دانش بنیان به میزان لازم اعتقاد پیدا کنند.
وی با بیان این که دشمن از علم و فناوریهای به ‌روز ایران وحشت دارد گفت: اگر دشمن متوجه بومی ‌سازی علوم توسط جوانان ما شود احساس خطر بیشتری می‌ کند.
امام جمعه مشهد با بیان این که رونق تولید نیازمند جذب و به‌ کارگیری نخبگان است افزود: باید تشکلات نیرویابی استعدادها با همکاری بسیج اساتید و بسیج دانشجویی در مشهد شکل بگیرد تا با ورود جوانان انقلابی به جنگ نابرابری که دشمن مانند جنگ تحمیلی بر ما تحمیل کرده است پیروز شویم.
آیت الله علم الهدی افزود: نخبگان، سرمایه‌های علمی داخلی اند و با وجود این سرمایه‌های ارزشمند در داخل کشور است که رو به پیشرفت هستیم.
وی ادامه داد: امیدوارم این نیروهای ارزشمند روز به روز بیشتر و پویاتر شوند و بینی دشمن را در خط مقدم جبهه به خاک بمالند.
پارک علم و فناوری خراسان وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت خود را از سال ۱۳۸۱ با هدف افزایش ثروت در جامعه از طریق تشویق و ارتقای فرهنگ نوآوری و افزایش قدرت رقابت در میان شرکتها و موسساتی که بر پایه علم و دانش فعال هستند آغاز کرده است.

منبع: ایرنا

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن