اجتماعیستون اصلی

آستان قدس رضوی بزرگترین سازمان موقوفاتی در جهان است

کد خبر : 5846

معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی گفت: آستان قدس رضوی بزرگ‌ترین سازمان موقوفاتی در جهان است که با ۲۶ سرفصل مورد تأکید واقفان اداره می‌شود.

به گزارش صبح مشهد به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا دانشور ثانی بیان کرد: آستان قدس رضوی یک نهاد مذهبی است که بر پایه وقف بنا شده و با تعریف ۲۶ سرفصل بر اساس نیت واقفان اداره می‌شود.
وی تصریح کرد: پس از تشکیل این نهاد مقدس مقرر شد هیئتی مرکب از اساتید حوزه و دانشگاه به بررسی وقف نامه‌ها و اسناد مالکیت بپردازند و در همین راستا علاوه بر تشکیل دفتر کل موقوفات آستان قدس رضوی مطالعات کارشناسانه و دقیقی بر روی اهداف و نیات واقفین صورت گرفت و بودجه موقوفاتی آستان قدس رضوی بر اساس عملکرد واحدها در ۲۶ فصل تعیین شد.
وی تصریح کرد: روشنایی و سوخت، تنظیف و تعطیر حرم مطهر، امور خدام، حفاظ،‌ دربانان، فراشان، کفشبانان و مؤذنان، تعمیرات بیوتات متبرکه، دارالشفاء و بیمارستان‌های وابسته، میهمانسرا و اطعام، زوار، اعیاد، سوگواری و روضه خوانی، ایتام سادات، طلاب، اهل علم از برخی فصول مصوب این هیئت است.
کمک به فقرا و مستمندان ، فرش، کتابخانه، نایب الزیاره، خیرات مبرات، حفاظ و مقابر خانوادگی واقفین، اولاد و ذوی الارحام واقفین ، مصارف مطلقه برابر وقف نامه ، مصارف مطلقه برابر طومار ، خریداری ، متفرقه، امور فرهنگی، تولیت و حق التولیه و ناظر و حق النظاره از دیگر فصل‌های موقوفاتی آستان قدس رضوی است که معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی به آن اشاره کرد.
برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن